Takkihuijari liikkeellä

Lieko sama heppu ollut, mut ainakin samalla taktiikalla tultiin mulle jokunen viikko sitten kauppaamaan aggrikaattia, hylsysatsia ja joku härpätin siinä vielä oli. Hintaa olisi ollut vaan 600 aika paljon sellaisesta max 200 ekun satsista.
Mä olin juuri muuramassa muutaman metrin korkeudessa ja tää spede huutaa autosta alhaalta I have a question, no mä menin siitä sit alas ja kysyin siltä et mikä on ongelma (enklanniksi). No siinä se sit käy kertomaan et lento lähtee illalla ja pitäis päästä eroon nopeasti tavaroista siksi näin tolkuttoman "halpa" hinta. Siinä vaiheessa meinas vähä hermo mennä.
Viininpunaisella cliolla ajelee, noin 45 kaljuuntuva sammakon silmäinen mulkvisti. Siinä sen tuntomerkit.

PS. Neuvoin sen toisen firman kolleegoiden luokse :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän kun vihjaa vähän setä sinisistä, niin saa takin tai pari, vitosellakin :D
Ei se mua haittais, jos saisin vaikka tekonahkatakin pariin kymppiin, jos näyttää edes jotenkuten siistiltä.

Mä olen joskus jonkun takin mummolta saanu lahjaks josta se ei suostunut kertomaan alkuperää. Jossain määrin nahkatakin näköinen. Oli muuten niin paska takki ettei mitään rajaa, roskiin meni hyvin pian. Materiaali mureni käsiin.

Erkka80 sanoi:
Itse menin retkuun joskus, ostin rotsin kahdella kympillä. Vaikka halpa oli niin vitutti se silti jälkeenpäin. No, vaimon (tai no, viiden päivän päästä vaimon) faijalle meni.

Siis miten sitä ei voi oikeasti erottaa onko takki nahkaa ja millainen takki muutenkin on jos sen näkee ja sitä saa vielä koittaa...luulis sen nyt huomaavan vaikka silmät kiinni onko takki oikeaa nahkaa...

CCC sanoi:
Variaatio tästä huijausmetodista: The Great International White Van Speaker Scam. Itselle ei ole tultu takkeja kauppaamaan, mutta kaiuttimia kyllä, myös pakettiautosta. Myyjiä oli kaksi ja he toimivat "good cop, bad cop" -taktiikalla. Toinen painosti ostamaan ja toinen oli ystävällinen. Mukana oli "hifilehdistä kopioituja arvosteluja" kansiossa todistamassa kaiuttimien korkealaatuisuutta (todellisuudessa itse väriprintterillä tulostettuja ja laminoituja). Itse en ostanut, mutta useilta foorumeilta lukenut langenneista.

Pari mannea kauppas "ray-baneja" 50mk:lla aikoinaan samalla tekniikalla.
Lasit oli vielä kaiken lisäksi rikki.
Toinen kehu ja jutteli mukavia ja toinen painosti.
Sit kun tajusi ettei ne edes pysy mun päässä niin ne halusi lainaksi 50mk.
Toinen vakuutteli että hän on hyvä tyyppi ja mun frendi. Et mä olen tässä kadulla melkein joka päivä että tule ensi viikolla kysymään rahaa takaisin jne...

Samoin tuo takkikauppias jututti kerran. Kiire oli ja sillä oli muutama karsee pikkutakki takaluukussa. En ollut kuullut sillon noista huijauksista mutta se haisi palaneelle kilometrin päähän. Ihan uteliaisuudesta kuuntelin tarinan loppuun ja muka-pahoitteleva ilme päällä jouduin kieltäytymään mahtavasta tarjouksesta.
Tosin silloin uskoin sen tarinaan lentokentälle lähdöstä ja kiireestä mutta epäilin niitä takkeja varastetuksi tms. Ja hinta oli pöllityille takeille niin suolanen ettei käynyt edes mielessä niiden ostaminen, senkin lisäksi ettei niitä olisi kehdannut pitää päällä.

Nähty Alajärven Lidlin pihassa.

Mitäs muuten pitäis tehä jos sais tuon tyypin kiinni? soittaa poliisille? Onko tuossa myymisessä mitään rikollista? Huijaus?

Masterpiece sanoi:
Mitäs muuten pitäis tehä jos sais tuon tyypin kiinni? soittaa poliisille? Onko tuossa myymisessä mitään rikollista? Huijaus?

Veronkierto, mahdollinen varkaus/näpistys (ties mistä ne takit on hommattu) jne.

No ei kai se niin vakavaa ole... :) bisnes on bisnestä.. no on toki huijausta jos myy aitona nahkana muovitakkeja.. mutta mua jollain tavalla kiinnostaa tuo asia ilmiönä..ja ihailen sitä taitoa jolla nuo esiintyy... olen muutaman kerran jo vuosia sitten jututtanut samanlaisia italiaanoja..ja kyllä oli liukkaita kaverieta..:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom