Takkihuijari liikkeellä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuttu osti muuten yhdeltä tyypiltä kymmenkunta vuotta sitten pakettiautollisen takkeja, kun myyjällä oli niin kiire takaisin italiaan.. illan uutisissa oli, että kyseinen mafioso oli jäänyt kiini tullissa. oli oikein isokin kiho uutisten mukaan. :)

edit. noita "mokkanahkaisia" ei talvella myydäkään. kovettuvat ja halkeilevat pakkasessa.

Heh. Tulisipa meillekin kauppaamaan jos on oikeasti venälainen. Muija kun on puoliksi italialainen :D

Hemmo on pyörinyt ympäri suomea jo vuosikaudet. Lehdissäkin ollut juttua moneen kertaan, joten ihmettelen miten ihmiset vielä menevät halpaan. Tuomionkin on kait joskus saanut. Takit ovat samaa mitä saa pietarista, mutta myydään aitoina mukamas kauhealla alennuksella.

Merkki oli Emporio E.G.A.(tms?) joitten hinnan sanoi olevan normaalisti yli 1900 euroa per 3kpl.

Aluksi pyysi 800 ja olisi kuitenkin myynyt lopulta 3 takkia 200eskoa. Luultavasti ei myyntilupaa ja takitkaan eivät satavarmaan ole aitoja merkkitakkeja. Miehen tarina oli pääpiirteittäin sama kuin tossa linkissä ja on todellakin vakuuttavan oloinen puheissaan. (sanoi mm. hänellä olevan liiaksi tavaraa mukana lentokoneeseen ja siksi myy pilkkahintaan)

Takkien arvo todellisuudessa varmaankin muutaman kympin(?)

Habanlimppu sanoi:
Aluksi pyysi 800 ja olisi kuitenkin myynyt lopulta 3 takkia 200eskoa.
... ja on todellakin vakuuttavan oloinen puheissaan. (sanoi mm. hänellä olevan liiaksi tavaraa mukana lentokoneeseen ja siksi myy pilkkahintaan)

:D Joo todella vakuuttava.

ps. kyllä mä voisin ostaa 3 siistiä nahkarotsia 200€:lla

Andy sanoi:
:D Joo todella vakuuttava.

ps. kyllä mä voisin ostaa 3 siistiä nahkarotsia 200€:lla

Ainoa, että ne takit ei ole nahkaa nähnytkään muuta kuin sen italialaisen karvasissa käsissä.

kas-vain sanoi:
Ainoa, että ne takit ei ole nahkaa nähnytkään muuta kuin sen italialaisen karvasissa käsissä.

Mitäs ne sitten on...

Voisin ostaa 20e yhen rotsin jos tulee kaupittelee, raportoin sitten asiasta :D

Hahhaaa. Kaverille kaupattiin viime syksynä Oulussa noita takkeja. Oli just joku italiaano, joka oli just lähdössä takas kotimaahansa ja piti päästä halvalla eroon takeista. Aluksi tarjosi 4 takkia 400€:lla, lopuksi kaveri osti noi takit 100€:lla :D
Itse ostin sitten häneltä yhden omakustannehintaan 25€, kyllä se on ollut sen arvoinen :)

skuge sanoi:
Mitäs ne sitten on...
Muistan, että Helsingin käräjäoikeudessa käsiteltiin juuri tuollaista juttua joskus talvella, oli myynyt pvc-takkeja aitoina nahkatakkeina. Oli muistaakseni joku italiaano tms. ja takkien merkkikin oli joku tunnettu. Oli muuten useampi asianomistaja jotka olivat maksaneet monta tonnie neljästä takista. Taisi olla asianomistajia toista kymmentä, että kyllä niitä hölmöjä löytyy.

Ai niin, itselle kans tultiiin samalla sapluunalla kauppaamaan n. 4 vuotta sitten gigantin pihalla. En mennyt retkuun, olivat vielä kaiken lisäksi nin rumiakin, tai no ei ainakaan minun tyyliäni, etten ostanut vaikka olisin lopussa halvalla saanutkin.

Meikäläiselle on kanssa tultu kauppaamaan "nahka"rotseja Leppävaaran Maxin parkkipaikalla muutama vuosi sitten. Äijä oli kuulemma ollut esittelemässä takkeja stokkalla ja nyt oli kova kiire lentokentälle. Ei tullut silloin kauppoja, eikä tule vastaisuudessakaan.

Suomalaiset tuntuu olevan tälläisissä asioista melkoisen helppoa riistaa. Ollaan niin rehellistä porukkaa, että ei voida uskoa että joku kusettaisi. Lisäksi kun halvalla saa, niin on pakko ostaa :) Sitten itketään Karpolle kun tuli eläkerahat hassattua olemattomaan lomaosakkeeseen.

Nahan aitouden voi testata tarjoamalla takille tulitikkua tai vaikkapa sytkäriä. Muovinen kun alkaa sulamaan heti, nahkainen ei ole moksiskaan jossei minuutteja liekitä.

Itse menin retkuun joskus, ostin rotsin kahdella kympillä. Vaikka halpa oli niin vitutti se silti jälkeenpäin. No, vaimon (tai no, viiden päivän päästä vaimon) faijalle meni.

Variaatio tästä huijausmetodista: The Great International White Van Speaker Scam. Itselle ei ole tultu takkeja kauppaamaan, mutta kaiuttimia kyllä, myös pakettiautosta. Myyjiä oli kaksi ja he toimivat "good cop, bad cop" -taktiikalla. Toinen painosti ostamaan ja toinen oli ystävällinen. Mukana oli "hifilehdistä kopioituja arvosteluja" kansiossa todistamassa kaiuttimien korkealaatuisuutta (todellisuudessa itse väriprintterillä tulostettuja ja laminoituja). Itse en ostanut, mutta useilta foorumeilta lukenut langenneista.

Mä en kyllä ymmärrä, miten jengi menee aina halpaan? Eiks kellot ja herätykset aina rupee soimaan jos joku kadulla vastaan tuleva rupee kauppaamaan jotain? Vai onko täällä kaikilla niin paljon mustalaisten(sori, romaneitten) verta suonissa, että "kyl maar hjyvä vjeli kyl kauppaa aitoo!!!??" "Osta, osta! Mikset osta?"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom