Takareisitreeni selkävikaiselle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jölli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisiko jollakin ehdottaa sopivaa treeniä jaloille, kun selkä rajoittaa touhuilua?

Vanha selkävamma on alkanut vihoittelemaan ja estää tällä hetkellä SJMV:n ja maven tekemisen, mutta kyykkyä pystyn kyllä tekemään keventämällä painoja ja pidentämällä sarjaa. Toistaiseksi olen korvannut vedot pelkästään reidenkoukistajalla, mutta koska näyttää, että selkä kaipaa pidempää lepoa, olisi mukava saada joku paketti, jolla kehitys pysyy myös takareisissä edes jotenkin yllä. Riittääkö esim. kyykkysarjojen lisääminen takareisille, jos vaan kyykkää tarpeeksi syvältä? Auttaako askelkyykky?

Aiemmin olen pääsääntöisesti treenannut perinteisellä

Kyykky 3-4 sarjaa
SJMV 3
Prässi 3
Ojennus 3
koukistus 3

En löytänyt haulla vastaavaa.

Miten olisi reverse hypers kahdella tai yhdellä jalalla, yhden jalan sjmv ja julle, glute-ham-raise? Ei pitäisi tulla paljoa rasitusta selälle mutta takareisille kyllä.

Kyykky 3-4 sarjaa
SJMV 3
Prässi 3
Ojennus 3
koukistus 3
Kannattaa kokeilla kestäiskö selkä paremmin, jos teet samassa treenissä vain yhtä liikettä kolmikosta: kyykky,sjmv,prässi. Loput koneilla..
Parempi sekin, kuin että joutuisi jättämään kyykkyn/sjmvn kokonaan pois.

Vamma on selän keskivaiheilla, siellä on tavallaan löysä nikama, joka aiheuttaa vihlontaa. Homma oli vuosia kuosissa, mutta alkoi joku aika sitten vaivaamaan taas.

Tuon askelkyykyn voisin ottaa mukaan. Smith-kyykkyä oon myös paljon tehnyt, siitä vois kyllä olla apua. Julle ei oikein ole mun liike, en siitä oppinu ikinä tykkäämään.

Tällä hetkellä näyttää, että vedot on kokonaan pois jonkun aikaa, selkä ei nyt kestä oikein edes lämmittelypainoja.

En kyllä ymmärrä miksi selkä kipeytyi just nyt, SJMV:ssa ei painot oo lähelläkään mitä ne pari vuotta sitten oli ja sillon selkä kesti hyvin. Kuka näistä tietää..

Rintatuettuja soutuja ja jullea varovasti, niin mä lähtisin liikkeelle.
Vatsassa on syytä olla paljon pitoa myös. Ja rintatuetut soudut mainitsin tässä sen takia että ne auttavat siihen vaivaan ilman ylimääräistä momenttia selälle.
Askelkyykky ei oo kyl todellakaan mikään optimaalinen takareisiliike.
GHR esim selkäpenkissä kuminauhoilla vois olla kova. Siinä saa selkäkin hyvin verta.
Ja reverse hyperia pitäsin itsestäänselvyytenä.

Vatsassa on syytä olla paljon pitoa myös.

Mulla on myös ollut selkävaivaa. Itselleni olen löytänyt sopivan liikeparin etukyykystä ja SJMV:sta. SJMV:ssa oleellista on hyvä pito keskivartalon lihaksilla, aivan kuten Fuhrer sanoi. Tosin selät on yksilöitä ja jos sun selkä on kovin paha, ei vedoilla ehkä kannata lähtee heti leikkimään. Mutta tulevaisuudesa voisi kokeilla.

Allekirjoittanut sai vahvistaa selkäänsä aika tavalla ihan perinteisillä pitkiä selkälihaksia vahvistavilla liikkeillä ennen kuin alkoi mm. kyykky sujua. Nykyään en ole oikein huomannut mitään ongelmaa. Itselläkin on alaselässä nikamassa kulumaa, ja se aiheuttaa mm.pinnettä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom