Takareisi vitsin jumissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brn2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs oikea takareisi aivan totaalijumissa. En tiedä aiheuttaako kireys selkäkipuni, koska venyttelyn jälkeen kipu tuntuu vähenevän/häviävän.

Oikea puoli on todella tiukka verrattuna vasempaan. Venytyksissä varsinkin takareisi aivan totaalijumissa.

Vasta, kun olen venytellyt koko oikean puolen auki pitkillä venytyksillä, alan saamaan vähän tuntumaa samaan tyyliin kuin vasempaan puoleen.

Pakaravenytykset lähes mahdottomia, kun vänkää lihakset niin karmeasti vastaan.

Eli pitäskö tää tilanne purkaa väkivaltavenyttelyllä (ilman voimaa en saa edes venytystä tuntumaan) ja relaksanteilla?
Auttaisko kunnon hieronta takareiteen? Tätä se laiminlyönti teettää.

Miten tätä pitäs nyt lähteä avaamaan? Kuinka usein venytellä ym.

Lääkäri totesi, että heikot sisemmät selkälihakset... En ihan pelkästään sitä niele. Fyssari hieronut ja rusauttanut paikat auki selästä pariin kertaan, mutta aina menee huonoon kuntoon. Selän kipu ei helpota oikeastaan kuin lämmitessä ja venyttelyn jälkeen.

Nyt kuukausi sisempiä reenattu ja taas kipu takaisin tuli kovempana.

Se että jos takareidet on jumissa niin vetää koko lantioo vinoon.. Ite kävin urheiluhierojalla pitkästä aikaa ja sekun hiero takareisiäni niin runno ihan kunnolla ja syvältä lihaksesta. Sano että harvoin saa kyynärpäällä täysiä ketään hieroa. Pari päivää oli kipeenä perse ja takareidet mutta selkäkivut hävis itsellä..

Kato tämä video. Siellä on takareisivenytys joka on mulla auttanut sekä takareiden että pakaran kireyteen. Parasta venytyksessä on se, että sen vääntämiseen ei tartte voimaa yhtään, painovoima huolehtii siitä. Videolla tehdään se venytys jalka pylvästä vasten, ite oon tehny kotona jalka seinää vasten ja hyvin toimii. Tossa venytysasennossa voi vaikka vartin lötköttää ja koko ajan vaan venyy :dance:

Linkki vie Scott Herman Fittnessin kyykkytekniikkaa ja liikkuvuutta auttavia venytyksiä esittelevään videoon

Maximize Your Squat For More STRENGTH, FLEXIBILITY, BALANCE & OVERALL POWER! - YouTube

Mites lantion ryhti, onko pakara aktivaatio kunnossa ja lonkankoukistajat auki?
rotated-pelvis.jpg

Tästä kuvasta näkee hyvin miten lantion asento vaikuttaa takareisiin.

*Edit tässä tapauksessa ei auta vaikka venyttelisit takareisiä kymmeniä minuutteja päivässä.

Voin 95% varmuudella sanoa, ettei selästäsi löydy mitään vaikka kuvattaisiin. Itsellä ollut myös vuosia ongelmia selän kanssa, mutta takalistostahan se johtuu. Lantioni kääntyy hieman eteenpäin, kuten yo. kuvassa. Sitten kun siihen lisätään esim. nyt kireät pakarat/takareidet sjmv:sta, niin menee koko lantio myös vähän sivuttaissuunnassa vinoon. Tästä johtuen kipu aina tuolla vasemmalla puolella SI-nivelen kohdalla.

Sirdaludia ja panacodia menee itsellä aika usein, mutta nyt vasta alkanut herään tohon lantion seutuun ja onhan mun esim. pakarat aivan helvetin jumissa. Myös koko ryhti on aika huono, joten käväise fyssarilla ja tarkastelkaa vähän ryhtiä kokonaisuudessaan ja erityisesti huomioo sinne lantion seudulle. Kävin työfysiossa ja se otti kameralla sivuprofiilikuvia ja niitä kun käytiin selittäen läpi niin olihan se aika wake up call itselle, että miten sitä nyt ei ole aiemmin tajunnut.

Toispuoleinen takareisikireys johtuu lähes aina selästä eikä tällainen hermoärsytysperäinen tiukkuus venyttelyllä laukea vaan selkä on saatava enain kuntoon. Väkisin venyttämällä takareiden yläosaan voi syntyä repemiä, joihin muodostuva arpikudos ärsyttää issiashermoa entisestään ja kierre on valmis. Siis vain hyvin varovaista venytystä takareidelle, muita lantionseudun lihaksia kannattaa venytellä paljon ja tehokkaammin.

En ole ikinä digannut takareisien venyttelystä, se tuntuu ottavan enemmän selkään kuin tekevän mitään takareidelle. Mutta tässä on jänskä konsti, ottaa vaan aika lailla sormiin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä kävin mies urheiluhierolla ja se hiero pepun ja takareidet, noin tunnin. Sano että harvoin ketään näin kovasti saa hieroa. Hiero just tuolta syvältä takareiden lihaksesta ja tuntu oikein kun jumeja oli. Kyynärpäällä ja sormella hitaasti liuku ja vatkas, tuntuu että alaselkävaivat on hävinneet..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mites lantion ryhti, onko pakara aktivaatio kunnossa ja lonkankoukistajat auki?
rotated-pelvis.jpg

Tästä kuvasta näkee hyvin miten lantion asento vaikuttaa takareisiin.

*Edit tässä tapauksessa ei auta vaikka venyttelisit takareisiä kymmeniä minuutteja päivässä.

Mites tuollaista lantiota pystyy lähteä korjaamaan? Itsellä hieman dippaa tuolleen eteenpäin, alaselän lihaksisto yleensä aika kipiänä ja alaselkä eteenpäin notkolla. Onko pakko kääntyä fyssarin puoleen?

Takareisien ja lonkankoukistajien venyttelyä ja vatsalihasten treeniä. Mä myös "harjoittelen" sitä hyvän ryhdin asentoa: puristamalla perseestä ja jännittämällä vatsalihaksia korjaan sitä lantion asentoa suoraan. Tarpeeksi kun ko. asentoa pitää, niin se kroppa alkaa oppiin itse pitämään sen luonnostaan. Samalla nostan kasaan painuneita hartioitani ylemmäs ja niskaani suoremmaksi. Kannattaa ehkä käydä fyssarilla selvittämässä, että mistä sulla toi lantion kippaaminen johtuu ja onko muitakin huomion arvoisia juttuja sun ryhdissäsi. Saat sitten just sulle sopivat parannuskeinot.

Joo venyttelyä ollut kovin ja syvien treenausta, joka hieman hassulta tuntuu, kun niissä tuntuu olevan jytyä aika paljon (ei surkeassa kunnossa.)

Viankin jo vikaan löysin. Lopetin penkkaamisen kovalla kaarella, niin puolvuotta kestänyt selkäkipu hävisi. Enää tuntuu selkä vain hieman hassulta. :)

Eli minulla kivut aiheutta jumit sekä siltaan ylitaittaminen. Tästälähin jalat penkillä.

Back
Ylös Bottom