Nostaako joku huippunostaja (sinun lisäksesi ) tuolla tyylillä. Itse en muista ainakaan monesti tuollaista nähneeni, vaan yleensä kaikilla on jalat polvien takapuolella.
Mä repesin tolle huippunostajajutulle. :lol2: :thumbs:
Enpä kyllä yhtään kovaa nimeä pysty heittämään. Toi on aikalailla itse kehitetty juttu. Eipä tosin ole kukaan nimimiehistä tekniikkaa haukkunutkaan ja ainahan ei voi kopioida muita. Tietysti en näin lyhyenä kaverina saa jalkoja kovin paljon polvien etupuolelle, mutta pointti oli se, että en pyri niitä viemään vartalon allekaan.
Tuohon tekniikkaan on johtaneet mulla monet seikat:
- IPF puolella ei edes saa nousta varpaille.
- Alaselkä vaivojen takia en voi ottaa kaarta siten, että tunkisin jalat vartalon alle. Se kun taivuttaa juuri alaselkää.
- Se miten käytät yläselkääsi kaaren muodostamiseksi vaikuttaa alaselkää tehokkaammin sen kohdan korkeuteen, mistä tanko usein nostetaan.
- Olen tosiaan huomannut, että saan voiman paremmin noston suuntaiseksi ja tavallaan ohjattua tankoon. Seuraavassa lisää siitä:
Jos jalat ovat minulla vartalon alla eli sääri etunojassa niin jaloilla työntämällä saatu voima suuntautuu lattiaan säären suuntaisesti eli jalat vetävät minua tangon alta pois. Tietenkään en luiskahtaisi sieltä, mutta teoriassa jalkojen käytön voimavektori suuntautuu pois päin tangosta.
Eräs käyttämäni ns. kikka on myös se, että irroitan tangon raudoista perse ilmassa. Lasken perseen hipomaan penkkiin samalla kun vedän keuhkot täyteen ilmaa. Näin rinta jää mahdollisimman ylös.