Takaraivoon sattui...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Reinari
  • Aloitettu Aloitettu
Eli tein vähä aika sitten hauis treeniä ja nostellessani alkoi takaraivoon sattumaan.
Osaako kukaan sanoa mistä tämä johtuu? Kenties verisuoni katkennut tai jotain?

Asiasta löytyy vaikka miten paljon ja searchilla pitäs kyllä löytyä ihan pääkipu tjsp. Itsellä ollut kans kyykyssä penassa ja kulmiksessa vähän samaa vikka mut meni ohi. Pikaneuvo:venyttele niskaa

Mulla tuli tollanen ihme niskajumi kun otin ranskalaista, kesti paripäivää ja meni pois. Samaa ongelmaa tulee jos teen haukkareita kässäreillä, täytyy kai sit vaan venytellä ku mä oon tällanen jäykkis.

Bodaaja sanoi:
Mulla tuli tollanen ihme niskajumi kun otin ranskalaista, kesti paripäivää ja meni pois. Samaa ongelmaa tulee jos teen haukkareita kässäreillä, täytyy kai sit vaan venytellä ku mä oon tällanen jäykkis.

Tuli mieleen tosta hauiskäännöstä, että mm. se on sellainen liike, jossa suuri osa treenaajista (mukaanlukien itseni) nostaa hartioita samalla ylöspäin ja jännittää epäkäslihaksen yläosaa, mikä on täysin turhaa kun kyse on hauisliikkeestä ja toisekseen jumittaa niskan.
Leuka ylös,hartiat alas ja sellaiset painot että treeni menee oikeasti hauislihakselle eikä yläselälle ja niskaan. :)

Nostellaan ylös. Pitkittyneen flunssan seurauksena(yli 2vk) muutamia päiviä sitten alkoi infernaalinen kipu takaraivossa. Kipu siis tuntuu yskiessä, kumartuessa, tai ylipäätään jännitettäessä niin, että päähän kertyy painetta. Kyseessä ei siis todellakaan ole mikään pikku kolotus, vaan kaiken muun toiminnan pysäyttävä viiltävä kipu, joka kuitenkin helpottaa lähes välittömästi paineen poistuessa päästä.

Olisiko kellään hajua mistä voisi olla kyse?

Nostellaan ylös. Pitkittyneen flunssan seurauksena(yli 2vk) muutamia päiviä sitten alkoi infernaalinen kipu takaraivossa. Kipu siis tuntuu yskiessä, kumartuessa, tai ylipäätään jännitettäessä niin, että päähän kertyy painetta. Kyseessä ei siis todellakaan ole mikään pikku kolotus, vaan kaiken muun toiminnan pysäyttävä viiltävä kipu, joka kuitenkin helpottaa lähes välittömästi paineen poistuessa päästä.

Lääkäriin ja heti! Influenssan jälkitautina on tänä vuonna esiintynyt aivokalvontulehdusta. Käy ainakin poissulkemassa tuo vaihtoehto lekurissa!

lekurin kannalla myös ehdottomasti!

Lääkäriin ja heti! Influenssan jälkitautina on tänä vuonna esiintynyt aivokalvontulehdusta. Käy ainakin poissulkemassa tuo vaihtoehto lekurissa!

Kiitos kovasti vinkistä. Asiasta googletellessani törmäsin terveyskirjaston sivuilla tällaiseen:

"
Virukset
Virusaivokalvotulehduksia on Suomessa todennäköisesti useita satoja vuosittain. Niiden määrää ei tiedetä kuitenkaan tarkkaan, koska lievä aivokalvotulehdus on silloin tällöin osa yleisten hengitystievirusten, kuten influenssaviruksen, aiheuttamia infektiota. Koska tiedolla ei ole merkitystä taudin kulkuun tai hoitoon, virusta ei yleensä pyritä etsimään ja nimeämään

Virustauti
Virusaivokalvotulehduksissa oireet ovat kuume, päänsärky ja joskus silmien valonarkuus. Kuume on harvoin niin korkea kuin bakteeritaudeissa. Tajunnan alentumista tai muita hermosto-oireita tautiin ei liity. Keskushermosto-oireita, kuten levottomuutta, harha-aistimuksia, sekavuutta ja tajunnan hämärtymistä, ilmenee vain, jos taudissa on mukana viruksen aiheuttama aivotulehdus (ks. «Aivotulehdus ("aivokuume")»9).

Virustaudissa yleiskunto säilyy koko ajan hyvänä. Tauti paranee itsestään yleensä parin viikon aikana, eikä se johda juurikaan jälkitauteihin. Päänsärkytaipumus voi kuitenkin jatkua useita viikkoja.
"

Joten jospa nyt rohkenisi vielä viikon verran tuskailla, ja odotella.
Salille vaan kovasti tekisi mieli, kun tullut tämän flunssan takia treenattua niin vähän. Mutta se ei lienee ole suotavaa

Back
Ylös Bottom