Takapönttö

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
22.6.2002
Viestejä
4 748
Millaista takapönttöä suosittelisitte. Vähän enemmän saisi ääntä pitää, mutta en tarkoita mitään teini corolla virityksiä. Auto huutaa enemmän hävittäjä, ja silti ei kulje mihinkään.
Nykyinen pitää niin hiljaa ääntä, että kuulee kärpäsenkin pieraisevan. Ja ongelma kohta taitaa olla juuri tuo takapönttö, joka on BSR:n valmistama.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
luulee kai että oot ottanut katin veke, tai sitten jotenkin muuten yksinkertainen :D

-edit- siis kattia ei oikein voi poistaa, tai se on pantava leimalle takas, 10hv katista sinne tänne :D kovat äänet on tarkeitä :hyper:

motonetis oli vuosi sitten 2,5" "turbo" pönttöjä, suora putki 2:lla ulostulolla ja hinta oli jotakin olematonta, ei tosin ollut valu pönttö, mutta toimi tosi hyvin, siis ajoi asiansa
 
NuuNuu sanoi:
luulee kai että oot ottanut katin veke, tai sitten jotenkin muuten yksinkertainen :D

-edit- siis kattia ei oikein voi poistaa, tai se on pantava leimalle takas, 10hv katista sinne tänne :D kovat äänet on tarkeitä :hyper:

motonetis oli vuosi sitten 2,5" "turbo" pönttöjä, suora putki 2:lla ulostulolla ja hinta oli jotakin olematonta, ei tosin ollut valu pönttö, mutta toimi tosi hyvin, siis ajoi asiansa

Leimalle takaisin, näin siitä saa hyötyä. Muuten muutos olematon. Hyviä esimerkkejä kaveripiirissä penkityksistä.
 
onhan tuohon tilalle "kisakatteja", joku paikka möi vielä melko edulliseen hintaan.. mutta mitä tekee kovilla pörinöillä käyttöautossa?

niin ei tuo katin poistaminen tosiaan ääniä paljon muuta. takapönttö osuu matalien äänten aallonpituuksien kohdalle -> takapöntön muuttamisella tai poistamisella saa "matalemmat" äänet.

nimim. harrasteautossa kuskinpaikalla 100dB tyhjäkäynnillä... :) (mitattu) ja on rekisterissä. ei ole kovin kiva jos käyttöautollakin pitäisi tuplasuojat päässä ajaa ja lahkeet lepattais.. :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laita joku Simonssin ovaalipönttö. Eivät ole Motonetissä pahan kalliita ainakaan. Ite pistin just 3.0 V6-koneeseen kun vanha kamiina ruostu puhki. Tuskin tehoille tapahtu mitään, mutta äänille kyllä. Vaimennus on niissä tehdy jollain villa-ratkaisulla, muuten ko. pöntöt on "melko" avaria...
 
Tuli otettua sitten 3 tuumainen magnaflown pönttö ja olen erittäin tyytyväinen. Äänet tuli matalammaksi, eikä pidä kauheaa teini corolla meteliä.
Elinikäinen takuukin vain plussaa.
 
Btw aika paljon oot saanu phase 1 t4:sta tehoja, enimmillään oon kuullu vakioahtimella penkitettävän 250hv ja sekin uudemmasta koneesta jossa vakiona jo yleensä 210-215hv. Itellä oli kans teenelkku aikasemmin, nyt 2004 s40 t5. Mikä lastu sulla on?Ite aattelin bsr:ää kun se on niin helppo, mutta säädettävällä tulis tod näk enemmän tehoja.
 
Kehäkettu sanoi:
Btw aika paljon oot saanu phase 1 t4:sta tehoja, enimmillään oon kuullu vakioahtimella penkitettävän 250hv ja sekin uudemmasta koneesta jossa vakiona jo yleensä 210-215hv. Itellä oli kans teenelkku aikasemmin, nyt 2004 s40 t5. Mikä lastu sulla on?Ite aattelin bsr:ää kun se on niin helppo, mutta säädettävällä tulis tod näk enemmän tehoja.

BSR:n lastu.. Mutta en suosittele. Jos haluat jatkossa tehdä edes pieniäkin muutoksia, vesiruisku, suuttimien vaihto, melkein mitä vain, niin bsr:n lastu ei enää osaakaan tulkita niitä muutoksia ja voikin mennä vain huonompaan suuntaan. Joten Karala/Harinen/Muukkonen akselille vain. Tai jos Ruotsissa käy joskus, niin suosittelen vahvasti Autotechiä. Eli ehdottomasti säädettävä lastu tai jos vähän enemmän haluaa panostaa, niin säädettävä boxi, apexiä, autronic jne. Silloin et tarvi enää mitään lastuja.

Tuon BSR:n ilmoittama 259 heppaa on ehdoton maksimi, koska tuo T14 pystyy maksimissaan 260 heppaa hönkimään. Eli se on otettu jostain ihan huippu yksilöstä ja ei tarkoita, että kaikissa se olisi sama. Uskon kuitenkin, että mun auto on hyvin lähellä koska olen kellotellut samoja aikoja kuin tämä verokki auto.

Itellä olis tarkotus ens kesänä ottaa säädettävä lastu, isommat suuttimet, T19 turbo, "isompi" ilmamäärämittari.. Tolla olis tarkoitus ottaa 300 heppaa ulos. Tuon vielä kestää.
Enempää ei uskalla, kun sit pitäis kaikki kiertokanget, kytkin, laatikko.. suurinpiirtein kaikki vaihtaa. Se menee jo liian kalliiksi, halvemmaksi tulee ostaa uusi auto. :)
 
Oon kyllä hyvin skeptinen ton 60hv lisäyksen kanssa teenelkussa, mutta sitähän ei tiedä ennen kun on penkittäny. Säädettävän lastun kannalla mäkin olen, mutta tässä uudessa nelikymppisessä toi virittäminen on tehty niin saatanan hankalaksi kun ohjelmia on joka lähtöön. Esim. automaatissa pitäs olla joku ahtoja säätelevä systeemi ja muutenkin lastuviritykset portin kautta vaihtamalla ohjelma. En tiedä onko karalalla ja harisella ees vielä vehkeitä näiden uusien autojen virittämiseen. Veljellä on manuaalina kans s40 t5 ja siinä steg 3 paketti mistä pitäs irtoo 280hv ja 430nm vääntöä, liikkuuhan se, mutta tuskin noihin lukemiin päästään. Laitto muuten volvolla aivan liian pienen ahtimen 2.5litran koneeseen...ja vielä "väärinpäin", eli tuskin ihan hetkeen tulee sopivaa isompaa turboakaan.
On muuten tuolla autotechillä aika mukavia paketteja t4:een... :)
Onnea ahtimen vaihtoon, ei vissiin oo ihan mikään helppo projekti...
 
Zone-sarja -42%
Kehäkettu sanoi:
Onnea ahtimen vaihtoon, ei vissiin oo ihan mikään helppo projekti...

Onhan se varsin helppoa. Vähän öljynkiertoputkea tarttee väännellä ja turbolle laippa, jonka saa n.50eurolla autotechiltä suoraan ja sitten ei muuta kuin turbo kiinni. Eipä siihen muuta juuri tartte.
Tai sitten vie proturbolle auton ja turbon ja ne väsää varsin nopeasti/halvalla kuntoon.
 
Kehäkettu sanoi:
Oon kyllä hyvin skeptinen ton 60hv lisäyksen kanssa teenelkussa, mutta sitähän ei tiedä ennen kun on penkittäny.

Kuten sanoin, niin kovin kaukana ei voi olla. Yhdestä T4:sta mistä on penkitetty se 250hp, ni olen tuota parempia aikoja kellottanut.
 
Mulla oli edellisessä Audissa 1.8T Remuksen takapönttö ja siitä tuli ainakin tosi mukavat ja kumeat soundit. Remushan on patentoinut tuon äänen myös. Remuksella on varmasti myös useita erilaisia loppuosia, jotka on tietysti kromia ja siihen on stanssattu Remus-logo. Ja materiaali ruostumatonta terästä.
 
Dr_Anabolic sanoi:
Mulla oli edellisessä Audissa 1.8T Remuksen takapönttö ja siitä tuli ainakin tosi mukavat ja kumeat soundit. Remushan on patentoinut tuon äänen myös. Remuksella on varmasti myös useita erilaisia loppuosia, jotka on tietysti kromia ja siihen on stanssattu Remus-logo. Ja materiaali ruostumatonta terästä.

Samanlainen tuo magnaflow. Rosteri pönttö ja erikseen hitsattava krominen ulostulo, erillaisia tietysti löytyy. Tuli ihan mukavan matalat äänet, mutta ei tosiaan karju mitään älyttömiä kun polkaisee. Juuri sellainen mitä hainkin.
 
Raven sanoi:
Millaista takapönttöä suosittelisitte. Vähän enemmän saisi ääntä pitää, mutta en tarkoita mitään teini corolla virityksiä. Auto huutaa enemmän hävittäjä, ja silti ei kulje mihinkään.
Nykyinen pitää niin hiljaa ääntä, että kuulee kärpäsenkin pieraisevan. Ja ongelma kohta taitaa olla juuri tuo takapönttö, joka on BSR:n valmistama.

Hommaa remuksen pönttö parhaita mitä rahalla saa äänet aivan helvetin hienot eikä varmasti ahdista ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom