Takaolkapäille iso perusliike?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja januz
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen nyt jonkinaikaa treenannut hyvin karsitulla yksijakoisella. Viimeaikoina alkanut mietityttää takaolkapäiden jääminen jälkeen, koska noilla perusliikkeillä ei niille tuu oikeen epäsuoraakaan rasitusta. Ohjelmaan mahtuisi vielä yksi liike, onko pakko taipua vapaitten painojen käytöstä ja ottaa takaolille viparit avuksi? Pystyykö takaolkapääsoudun toteuttamaan ilman tarkoitukseen suunniteltua laitetta? Miten olisi esim. pysty- tai kulmasoutu perinteisesti, tai hieman leveämmällä otteella? Soudut olisi siinäkin mielessä fiksu ratkaisu, että hauiksille saisi hiukan lisää rasitusta, ojentajille kun tulee nyt suhteessa enemmän punnerrusliikkeiden mukana. Mikä ratkaisuksi?

Kai siellä salilla on joku säädettävä selkänojallinen penkki? Maha selkänojaa vasten ja takaolkapääsoutua

Kai siellä salilla on joku säädettävä selkänojallinen penkki? Maha selkänojaa vasten ja takaolkapääsoutua

Todennäköisesti joo. Kuulostaa kinnostavalsta. mutta vähän tarkempaa kuvailua kaipaisin. Oisko tossa siis naama lattiaan, vai missä kulmassa toi selkänoja?

Todennäköisesti joo. Kuulostaa kinnostavalsta. mutta vähän tarkempaa kuvailua kaipaisin. Oisko tossa siis naama lattiaan, vai missä kulmassa toi selkänoja?

Eli itsellä noin pykälää alempi kulma kuin vinopenkkiä tehdessä. Kannattaa varmaan kokeilla millaisessa kulmassa ottaa parhaiten, naamaa ei kuitenkaan ihan lattiaan asti. Sitten tanko nostetaan rinnan kohdille. Vähän epäselvä selitys mutta silti :piis:

Mä tykkään tehdä takaolkapäitä sillai et pistää penkin melko pieneen kulmaan ja nojaa toisella kädellä siihen ja toisella tekee vipareita. Takaolkapäät on junnannu pitkän aikaa perässä mut tolla liikkeellä oon saanu hyvin kehitystä.

koska noilla perusliikkeillä ei niille tuu oikeen epäsuoraakaan rasitusta.
Jos treenaat selkää, niin takaolkapäille tulee epäsuoraa rasitusta. ;)
januz sanoi:
onko pakko taipua vapaitten painojen käytöstä ja ottaa takaolille viparit avuksi?
Yleensä vipareissa käytetään juurikin vapaita painoja.
januz sanoi:
Pystyykö takaolkapääsoudun toteuttamaan ilman tarkoitukseen suunniteltua laitetta?
Ihan perus takaolkapääsoudun pystyy suorittamaan ilman mitään härveleitä juurikin noin kun Rick James tossa ekassa vastauksessa kertoi.

EDIT: Tässä varmaankin sama liike havainnollistettuna mitä Rick James yritti selventää: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBLyingRearDeltRow.html

Takaolkasoutu onnistuu smithissä hyvin. Penkki vaan ja rinta siihen tuelle ja soutamaan leveältä. Noin minä nykyään treenaan takaolat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia! Näyttää hyvältä toi soutu tosiaan, ja klippi selvensi. Toi varmaan sopivasti jeesaa yläselkääkin, että kulmasoudun voi jättää pois, jos loppuu puhti kesken..?

Kiitoksia! Näyttää hyvältä toi soutu tosiaan, ja klippi selvensi. Toi varmaan sopivasti jeesaa yläselkääkin, että kulmasoudun voi jättää pois, jos loppuu puhti kesken..?

Itse en kulmasoudusta heti tinkisi, kuitenki kova perusliike selälle. Jostain muusta mielummin..:rolleyes:

Itse en kulmasoudusta heti tinkisi, kuitenki kova perusliike selälle. Jostain muusta mielummin..:rolleyes:

Tällä hetkellä treeniin kuuluu ainoastaan seuraavaa:

leuat, vastaotteella
mave, suht suorin jaloin
kyykky, pirun syvä
pystypunnerrus
penkkipunnerrus
istumaannousu lisäpainolla
ja sitten joko toi takaolkapää- tai kulmasoutu.

Tä nyt kuuluis jo sinne treeniohjelma osiolle, mut siis toi takaolkapääjuttu nyt omasta mielestä melko tärkee. Ja niinku elasto sano, ni tuleehan tossa epäsuoraa rasitusta takaolille, mut luulisin et suhteessa liian vähän. En oikeen osaa tota noitten soutujen eroja sanoa, ku toi kulmasoutuki uus tuttavuus, ja nyt sit saatan pistää vaihtoon. Alotin leukojenkin vedon vasta pari kuukautta sitten, ku sai tarpeeksi voimaa että tän ruhon saa riittävän monta kertaa revittyä ylös, sitä enne ylätaljaa eteen. Alkuun leuanvedon lisäksi ei voinut oikeen mitään noita soutuja edes tehdä, ku oli latsit ja haukkari ihan lopussa.

Tarkotus on siis että ton treenin sais noin tunnissa läpi, ja siis 2-3 sarjaa per liike, maks. 10 toistoa. Toistaseksi prioriteetti noi leuat, ja sitte takaolkapäät, jotka jääneet selkeästi paitsioon, näkee peilistä.

Tossa ei siis hirveesti karsittavaa ole.

Itse treenaan takaolkapäät vipareilla tuetulla kulmasoutu koneessa maaten.

Itse reenaan takaolkapäitä sillee et mahalleen makuulleen penkin päälle(ihan vaakatasossa) ja sitten käsipainoilla vipareita vaan. Kyynärpäät kantsii pitää kokoajan siinä tietyssä radassa että se sitten ottaa kans sinne takaolkiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom