takaolkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dante
  • Aloitettu Aloitettu
Ainiin, sellanen vipuvarsikone ilmeisesti.

Vipunostot taakse ja narulla ylätaljassa on meikän suosimat takaolkaliikkeet. Tosin nykyisellä salilla ei ole taljoja, niin joutuu tyytymään pelkästään vipareihin taakse.

Itse olen tehnyt toisenlaisella otteella ja kyynärpäät korkealla, mutta tuo kuvan tekniikka saattaa kohdistaa rasitusta paremmin takaolkapäälle. Pitää kokeilla.

Originally posted by Baarikello
David. Ota vaikka 3*6.

Enemmän vakavissaan Takaolkiin ruista

Aina piristäviä nää baarikellon jutut, haha et repesin taas. David onkyl helvetin kova takaolkapäille. Pohkeille kans suosittelen Davidia. David kunniaan!

kova liike on myös seuraava:
- makaa kyljelläsi penkillä
- nostava käsi roikkuu alaspäin kohti maata
- nosta suoraan sivulle pitäen kyynärpää korkealla, rystyset kohti naamaa
- lopeta liike hieman ennen kuin käsivarsi on pystysuora ja pysäytä hetkeksi, laske hitaasti
- pidä hartia alhaalla, äläkä anna sen nousta korvaan kiinni

Taas tulee varmaan lunta tupaan (taas), mutta onks joku oikeasti huomannut jotain vaikutusta vipareilla kulmassa, jota kaikki kuitenkin uskollisesti vääntää viimeiseksi olkapääliikkeeksi?

Soudut ja leuat mulla tuntuu takaolkapäissäkin, mutta tuo liike on teholtaan jossain nenän kaivamisen ja pitsinnypläyksen kiehtovassa välimaastossa. Juu, olen koittanut koneella ja hantteleilla, puhtaasti ja huijaten. Nada. Sen lisäksi ettei tuo tunnu lihaksissa yhtään vielä vasen olkapää kehtaa muljahtaa jotenkin joka toistolla. Kiitti, riitti.

Muutamaan vuoteen en sitten ole tehnyt takaolkapäille mitään eristävää ja olen käyttänyt säästyneen ajan treenissä kiertäjäkalvosinliikkeille.

Originally posted by Dopey
Taas tulee varmaan lunta tupaan (taas), mutta onks joku oikeasti huomannut jotain vaikutusta vipareilla kulmassa, jota kaikki kuitenkin uskollisesti vääntää viimeiseksi olkapääliikkeeksi?

Itse olen tehnyt vipareita kulmassa käsipainoilla jo pitkään ja saan noilla tosi hyvän tuntuman ko. lihakseen. Teen liikkeen samaan tyyliin kuin tuo <a href="http://www.leehayward.com/rear_delts.htm">Lateral Raise on an Incline Bench </a>, tosin erilaisella penkillä kun tuollaista ei ole saatavilla. Mukavampi tehdä penkillä, ei tartte huolehtia asennosta niin paljoa. Ja ilman penkkiä joutuu pyllistelemään tosi :david: näköisesti että saa sopivan kulman. Niin, ja vähän pihviäkin on eksynyt (kait) tonne takaolkapäähän (tuleekohan nyt pics or STFU?) Välillä teen puhtaammin ja välillä vähän isommilla tekniikasta tinkien.

Back
Ylös Bottom