Takaisin salille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jouni
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jep, aloitin viime viikolla noin puolentoista vuoden tauon jälkeen treenaamisen (sitä ennen olin treenannut vaihtelevalla motivaatiolla ja tahdilla noin 2 vuotta), motivaatio on huipussaan, osittain tämän loistavan palstan ansiosta josta saa niin mainioita vinkkejä.

Ohjelmani pohjaksi otin yhden täällä näkyneistä ohjelmista, jota hieman muutin:

MA, KE ja PE:

Jalkaprässi 2x10
Jalkojen koukistus 2x10
Pohkeet istuen 2x10

Kulmasoutu kp 2x10
Alatalja 2x10

Penkki kp 2x10
Vipunostot sivuille 2x10

Ranskalainen punnerrus kp 1x10
Hauis kp 1x10

Vatsa rutistus 1xniinpaljon kun menee

Kommentteja tuosta? Ainakin nyt muutaman ensimmäisen kerran tuntunut hyvältä, aika pienillä painoilla kylläkin olen aloittanut.

Olen kohta 22, 182cm ja 66kg (ruikku :rolleyes: ). Tuo kalorilaskuri.fi:n kulutuslaskuri sanoo että minun pitäisi vetää semmoiset 2000 kaloria silloin kun en treenaa (kun vaan makaan), ja 2200 treenipäivinä. Tuntuu todella vähältä, nälkä tulee jos noin vähän syön, tänään meni jotain 2700-2800. Noin 2500:aan yleensä tulee pyrittyä. Proteiinin kulutuksen lisääminen alle sadasta noin 150:een on pistänyt mahan koville... :urjo:

Kommentteja?

JouniL sanoi:
Olen kohta 22, 182cm ja 66kg (ruikku :rolleyes: ). Tuo kalorilaskuri.fi:n kulutuslaskuri sanoo että minun pitäisi vetää semmoiset 2000 kaloria silloin kun en treenaa (kun vaan makaan), ja 2200 treenipäivinä.

Kommentteja?

Mjuuh, tuolla kalorimäärällä olisit tiukalla dieetillä lähinnä. Otappa semmoiset 3000-3300 kaloria päivässä, niin ettei kaikki lihat häviä tuosta lopuista 66 kilosta. :thumbs:

Ohjelmasta sen verran että ainakin vaikka alataljan vaihtaisin leuanvetoon tai ylätaljaan koska noi sun molemmat liikkeet on niinkun edestä vedetteviä ja leuat ja ylätalja ylhäältä(vaikutus hieman erilainen). Muuten varmaan ihan OK.

Noista kaloreista: On aika vaikee jonkun taulukon perusteella sanoo paljo tarvii kaloreita. Syöt niin paljon että paino nousee esim. puoli kiloo viikossa. :thumbs:

Minulle on tässä näitten viimeisten (miettii) 18 vuoden aikana (nyt 33 v) tullut useampikin tauko tai hyvin paljon vähempiaktiivinen ainakin. Tauon jälkeen aina teen alkuun jonkun viikon "liian pitkiä sarjoja liian pienillä painoilla" tarkoituksena totuttaa elimistö treeniin uudestaan ja ennen kaikkea palauttaa varmuus liikeratoihin (irtopainot). Minusta ihan mainio ajatus vaikka alkuun vaatii vähän malttia hiertää pienillä vastuksilla.

En tiedä onko muitten mielestä hölmöä ja/tai turhaa ja miksi? Perustelkaa äkkiä, nyt on täälläkin comeback meneillään lähes 2 v totaalitauon jälkeen. Vanhana ja viisaana :D ehkä voisin jopa oppia muilta.

Tuosta ohjelmasta; varmaan prässin ja ojentajat/koukistajat tilalle itse ottaisin kyykyn ja askelkyykyn tai sitten niitten rinnalle etukyykyn. Sitten onko tuo alatalja riittävä selälle? Hyvää huomenta tai selkäpenkki tulisi mieleen. Mutta nuo on siten fiilistreenajan kantapäänkautta opittuja enkä yhtään osaa sanoa yleispätevyydestä.

KatiP

Tauon jälkeen aina teen alkuun jonkun viikon "liian pitkiä sarjoja liian pienillä painoilla" tarkoituksena totuttaa elimistö treeniin uudestaan ja ennen kaikkea palauttaa varmuus liikeratoihin (irtopainot). Minusta ihan mainio ajatus vaikka alkuun vaatii vähän malttia hiertää pienillä vastuksilla.

Minustakin hyvä ajatus, mutta mielestäni ei tarpeen kovin kauan. Sanoisin, että liian pienet painot ja pitkät sarjat vain pari kertaa (tai kerran läpi). Niissä liikkeissä, jotka vaativat liikeratoihin totuttelua toki tottumisen mukaan. Itse teen tällä hetkellä mavea hieman liian pienillä painoilla, juuri sen takia että haen vielä varmuutta, mutta muutoin ohjelmani on "täysipainoinen".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom