Taistelukoirat

Sathyn superkisat tampereella 25.8.07 eteläpuistossa, taakanveto ja voimaveto kisat yms. -tuonne täytyy mennä tsekkaan noita hianoja rotuja tositoimessa.

ohessa meidän taistelija :)

MONELTA?!?!?!?! Mun ei kyllä ehkä pitäis mennä saan hillittömän koirakuumeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos oikeen kovaksi kuume nousee, niin Ruotsissa näyttäisi vielä olevan vapaana yksi olde urospentu.;)

Kräääääääääh!

Voieivoieivoiei!
zeushm.jpg

20060822073424_080553_2.jpg

OldeTankJasonBarnard.jpg

Kattokos äskön "taistelukoirien" omistajat silminnäkijän?

Minkälaisia muuten noin "taistelukoirat" on luonteeltaan? Onko käsitykset mitä jengillä tuntuu olevan, niin totta? Vaikka koiran luonne saattaakin olla "agressiivinen", niin luulenpa että kasvatuksella on suuri osa koiran "luonnetta"...

Kattokos äskön "taistelukoirien" omistajat silminnäkijän?

Minkälaisia muuten noin "taistelukoirat" on luonteeltaan? Onko käsitykset mitä jengillä tuntuu olevan, niin totta? Vaikka koiran luonne saattaakin olla "agressiivinen", niin luulenpa että kasvatuksella on suuri osa koiran "luonnetta"...

No siis tän päivän Metrossahan oli pieni tietopaketti amerikan pittbullista tappelujutun ohessa ja luonteeksi mainittiin "rauhallinen, mutta leikkisä".

Suoraan jos sanon mielipiteeni siitä BBC-dokkarista. Niin kyllä oli taas aika tekemällä tehty ohjelma. Rodut pitäisi kieltää yms. shittiä.
Minkä sille voi, että osa ihmisistä on niin idiootteja, että käyttävät niitä koiria väärin? Itse asiassa siinäkin ohjelmassa olevat ihmiset olisi enemmin pitänyt lopettaa, kuin ne koirat.Koira ei voi itse valita siinä tilanteessa kun se kehään nostetaan, että tappeleeko se vai ei. Ihminen tekee sen päätöksen koiran puolesta.
Ja siitä "taistelukoiran" luonteesta. Ei kyllä voi sanoa, että perusluonne olisi mikään "hermokimppu". Kyllä niistä koirista oikeasti tekemällä tehdään tappelijoita ja petoja. Ne ei ole sitä valmiiksi. En itse ainakaan omista staffeista voi pahaa sanaa sanoa. Ovat niin ihmisrakkaita ja hellyydenkipeitä otuksia, kuin vaan olla voi. Lapset saa retuuttaa ja painia niiden kanssa, eikä koirat ole moksiskaan.

Vähän off-topic, mutta kertokaapa koirista tietävät vinkkejä seuraavaan. Mitä tulisi tehdä, jos maastossa pyöräillessä tulee vastaan ilman omistajaa lähettyvillä oleva koira, joka käyttäytyy aggressiivisesti heti pyöräilijän nähtyään?

Tuo homma tapahtuu useamman kerran kesässä, pahin tähän asti oli irrallaan metsässä viilettelevä rotweileri, jonka omistaja tuli paikalle noin 5min päästä. Hyppäsin rauhallisesti pyörän selästä, ja pyrin pitämään pyörää koiran ja itseni välissä liikkuen mahdollisimman vähän ja välttäen katsomasta koiraa suoraan. Mitään ei onneksi tapahtunut. Luulen, että koira tuossa tilanteessa varmaan pelästyi kolisevaa maastopyörää outona elementtinä keskellä metsää (?)

Mikä tässä nyt on oikea tapa toimia? Käsittääkseni laki sanoo, että koira on taajamankin ulkopuolella pidettävä niin, että se on välittömättömästi kytkettävissa. Tuollainen 5min viive kiinniotossa voi olla kohtalokas, joko koiralle tai varmasti useimmiten sille koiran hyökkäyksen kohteelle.

Tuo homma tapahtuu useamman kerran kesässä, pahin tähän asti oli irrallaan metsässä viilettelevä rotweileri, jonka omistaja tuli paikalle noin 5min päästä. Hyppäsin rauhallisesti pyörän selästä, ja pyrin pitämään pyörää koiran ja itseni välissä liikkuen mahdollisimman vähän ja välttäen katsomasta koiraa suoraan. Mitään ei onneksi tapahtunut. Luulen, että koira tuossa tilanteessa varmaan pelästyi kolisevaa maastopyörää outona elementtinä keskellä metsää (?)
Yhtään vähättelemättä sun tarinaa niin ootko ihan varma että se rotikka oli agressiivinen? Meinaan vaan että jos sillä olis "nirri irti" asenne siinä tilanteessa niin ei se pyörä sitä kauaa pidättelis.
Itse tossa tilanteessa varmaan huutasin naama punasena omistajalle että kuinka helvetin vajaa pitää olla kun päästää koiransa nuin kauaksi "käskyetäisyydeltä". 5 sekunttiakin on liikaa odotella omistajaa saapuvaksi jos koira hönkii kohti.
Kai se kaikista fiksuin tapa olis mainita ekalla kerralla sille omistajalle notta ottaa aivot perseestä ja rupeaa käyttämään niitä ja jos ei pyyntö mene läpi niin kai se on sitten ilmotettava poliisille.
Pahoittelen ärsyyntynyttä asennetta ja kielenkäyttöäni, mutta just tommosista lähtökohdista saadaan helposti "tappajakoira riehui pyörätiellä" otsikoita iltalehtiin.

Itse kohtasin lenkkipolulla kaksi vapaana olevaa isoa rotikkaa. Pysähdyin ja vältin katse kontaktia. Meni about 15 sekuntia kun omistajat tulivat paikalle ja huusivat koiriaan,jotka lähtivät iloisena pois. Kun pysähdyin kesken juoksun koirien takia niin yritin pysyä vain rauhallisena. Toinen koira istuutui eteeni ja toinen kiersi haistellen minua.....kyllä siinä vähän mietti,että ei kai tässä nyt vaan sattuis mitään. Koirat olivat kilttejä,mutta mistä minä sen tiesin?? Kaikki päättyi kuitenkin hyvin ja pääsin jatkamaan juoksu lenkkiäni.

Löytyykös täältä "aitojen" pittejen omistajia? Löytykö koira Suomesta vai kävittekö muualta hakemassa?

Minkäs lain mukaan tulee muuten rangaistus ja minkälaisena, jos koira käy itsesi tai lapsen kimppuun ja pistät sen hengiltä / toimintakyvyttömäksi pakon edessä?

Tai millaisia erilaisia skenaarioita tuosta voi saada lain edessä aikaiseksi?

Minkäs lain mukaan tulee muuten rangaistus ja minkälaisena, jos koira käy itsesi tai lapsen kimppuun ja pistät sen hengiltä / toimintakyvyttömäksi pakon edessä?

Jos koira hyökkää eka ja pistät sen kylmäksi niin taidat selvitä sakoilla eläinrääkkäyksestä jos edes saat niitäkään..?

RL4:4
"Aloitetun tai välittömästi uhkaavan oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi tarpeellinen puolustusteko on hätävarjeluna sallittu, jollei teko ilmeisesti ylitä sitä, mitä on pidettävä kokonaisuutena arvioiden puolustettavana, kun otetaan huomioon hyökkäyksen laatu ja voimakkuus, puolustautujan ja hyökkääjän henkilö sekä muut olosuhteet."

RL4:4
"Aloitetun tai välittömästi uhkaavan oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi tarpeellinen puolustusteko on hätävarjeluna sallittu, jollei teko ilmeisesti ylitä sitä, mitä on pidettävä kokonaisuutena arvioiden puolustettavana, kun otetaan huomioon hyökkäyksen laatu ja voimakkuus, puolustautujan ja hyökkääjän henkilö sekä muut olosuhteet."
Kyseiseen tapaukseen ei sovellu hätävarjelupykälä, koska hyökkääjänä ei ole ihminen. Kyseiseen tilanteeseen soveltuu pakkotilan pykälä joka on RL 4:5.

5§ Pakkotila
Muun kuin edellä 4 §:ssä tarkoitetun, oikeudellisesti suojattua etua uhkaavan välittömän ja pakottavan vaaran torjumiseksi tarpeellinen teko on pakkotilatekona sallittu, jos teko on kokonaisuutena arvioiden puolustettava, kun otetaan huomioon pelastettavan edun ja teolla aiheutetun vahingon ja haitan laatu ja suuruus, vaaran alkuperä sekä muut olosuhteet.

Jos oikeudellisesti suojatun edun pelastamiseksi tehtyä tekoa ei ole 1 momentin perusteella pidettävä sallittuna, tekijä on kuitenkin rangaistusvastuusta vapaa, jos tekijältä ei kohtuudella olisi voinut vaatia muunlaista suhtautumista, kun otetaan huomioon pelastettavan edun tärkeys, tilanteen yllätyksellisyys ja pakottavuus sekä muut seikat.

kysymys kuuluu! saksanpaimenkoiralla puruvoima 750kg.... voiko siis bullmastiffilla olla parhaimmillaan jopa viisinkertainen sakemanniin verrattuna???

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom