(taffelin) pähkinät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja frs
  • Aloitettu Aloitettu

frs

Taffelin omat sivut sanoo:

TUOTE: Suolapähkinät
MÄÄRITELMÄ: suolalla maustettuja maapähkinöitä
PAKKAUSKOOT: 175 g, 300 g
ENERGIAA: 2642 kj tai 630 kcal/100 g
PROTEIINIA: 26 g
HIILIHYDRAATTEJA: 19 g
RASVAA: 49 g
SUOLAA: 1,1 g
LAKTOOSIA: ei
GLUTEIINIA: ei
KOLESTEROLIA: ei

Finelin mukaan tyydyttyneitä rasvahappoja on alle ~8g joten suurin osa on hyviä rasvoja, mutta onko näin Taffelin tuotteiden kanssa kun eivät ole omiin selostuksiinsa rasvajakaumaa laittaneet.

Eli kysymys kuuluu, mitä maapähkinöitä Pakkislaiset syö?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä en usko noiden pähkinäpussien suolamääriä. Paahdan pähkinät itse. Tulee halvemmiksi ja eivät ole niin rasvasta tahmeina, vaan osa rasvasta hikoilee pannulle. Suolaa ei paljoa tarvita. Lisäksi syön maustamattomia cashew pähkinöitä.

Maapähkinät voi syödä myös paahtamattomina ja silloin ne rasvat ainakin on hyvissä arvoissa.

Mä olen nyt viime viikkoina ottanut ilta protskun kanssa maapähkinävoita... :kuola:

K-markettien hyllyltä löytyy ainakin Amona (jos muistan nimen nyt oikein) merkkistä pähkinälevitettä joka maistuupi hyvältä.

Serkkupoika toi jenkeistä Jiffin maapähkinävoita! :5: :kuola:

Kyl nyt maar kelpaa...

Ai niin. Joistan etnisistä kaupoistakin saa pähkinävoita eli rohkeasti kokeilemaan jos pelkät pähkinät alkaa tökkiin.

frs sanoi:

..ostin tuossa eilen illalla leffamässyksi Alepasta jotain saksalaisia "kuivapaahdettuja suolapähkinöitä". Sellainen sinen pussi.
Valmistuksessa ei ole käytetty öljyjä. Olivat pirun hyviä, eivätkä alkaneet tökkimään ihan yhtä nopeesti kuin nortsit suolapähkinät. Pitääkin tänään tsekata suoritusarvot..

subotai sanoi:
..ostin tuossa eilen illalla leffamässyksi Alepasta jotain saksalaisia "kuivapaahdettuja suolapähkinöitä". Sellainen sinen pussi.
Valmistuksessa ei ole käytetty öljyjä. Olivat pirun hyviä, eivätkä alkaneet tökkimään ihan yhtä nopeesti kuin nortsit suolapähkinät. Pitääkin tänään tsekata suoritusarvot..

Juu Estrella tms valmistaa samanlaisia pähkinöitä, mutta ne Alepan (löytyny myös S-marketista) on mun mielestä parempia kun niissä maistu suola vähemmän. Molempia on maustettu muullakin kun suolalla ja mietinki et kuinka helposti niihin itsepaahdettuihin tarttuu mausteet.

Oisko kenelläkään hyviä reseptejä?

Aivan _sairaan_ hyvän lisän tuo kun paistaa hyppysellisen pinjansiemeniä (kaupasta, maustehyllyssä, pussissa) kuivalla pannulla ja laittaa paistetun kanafileen päälle. Voi käyttää myös sitä pannua jolla on juuri ne kanat paistanut. Nam.

VelttoV sanoi:
Lisäksi syön maustamattomia cashew pähkinöitä.

Olen totaalisen koukussa noihin. Maksaa tosin kun perkeleet, mutta on myös aivan helvetin hyviä.

No itse päädyin siihen että syön maapahkinäni paljaana, parhaat arvot ja ihan ok makusia, joskus voi itse pistää niihin jotain mauisteita jos on tarvis, halvin & paras vaihtoehto. Varsinkin näin dieetillä kaikki nuo valmismaustetut maapähkinät sisältää liikaa hiilaria, cashew ja muistaakseni pistaasipähkinätkin sisältävät niitä liikaa, kun taas "paljaat" määpähkinät sisältää vaan ~8g/100g hiilareita.

Kiitti vastauksista.

frs sanoi:

Itse syön suolattuja (Pirkka) maapähkinöitä. Energiaa on, hmm, paljon. Proteiinia 26 g, rasvaa 53 g, mutta hiilareita vain 6,5 g. Hiilarien osalta parasta suolapähkinätavaraa mitä edullisesti olen löytänyt.

En jaksanu aloittaa uutta threadia mutta kiinnostas voiko noita pistaasipähkinöitä syödä huoletta? Näin massakaudella niistä sais todella helposti kaloreita. Ravintoarvotkin ovat hyvät kun toi rasvakin on ilmeisesti hyvää rasvaa. Eli pistaaseja rohkeasti naamaan vaan..?

PenkkiPelle sanoi:
En jaksanu aloittaa uutta threadia mutta kiinnostas voiko noita pistaasipähkinöitä syödä huoletta? Näin massakaudella niistä sais todella helposti kaloreita. Ravintoarvotkin ovat hyvät kun toi rasvakin on ilmeisesti hyvää rasvaa. Eli pistaaseja rohkeasti naamaan vaan..?

Googlella en löytänyt pistaasipähkinöiden ravintoarvoja, mutta mielenkiinnolla itsekin niitä odottelen, jos joku sattuis löytämään :)

Varsinkin noi Farmer's Snacks Pistaasimantelit, aaaahhh :kuola: :kuola: :kuola: :kuola:

Jo itsessään se kuoriminen on aivan ihanaa, kun tietää mitä ne pienet kovat kuoret pitävät sisällään...Jumalaista pistaasimantelia.

frs sanoi:

Kyllä mä aina valitset Rainbow:n suolapähkinät Taffelin sijasta ihan vaan hinnan takia. 500g:n pussin Rainbow:ta taitaa maksaa ainakin alepassa hiukan päältä 2 euroa, kun samalla hintaa saisi vain 300g Taffelin pähkinöitä. Joskus tulee kans osteltua pirkan pähkinöitä, jotka ovat ihan hyviä.

Rainbow suolapähkinät
Ravintosisältö:
Energiaa 640kcal
Proteiinia 29g
Hiilihydraatteja 13g
Rasvaa 52g

Halli sanoi:
mikähän mahtais olla noitten pistaasien ravintoarvot? nuita tulee syötyä kyllä aikas usein leffa mäsäytyksenä

Pienen haeskelun jälkeen löytyi hollantilaisilta ruokasivuilta seuraavanlaiset ravintoarvot pistaasipähkinöille:
Prot. 20,6 g
Hh 28,0 g
Rasva 44,4 g

Halli sanoi:
mikähän mahtais olla noitten pistaasien ravintoarvot? nuita tulee syötyä kyllä aikas usein leffa mäsäytyksenä
Tuli tossa ostettua Parrots pistaasipähkinöitä. Ovat vaan vähän turhan hyviä, mutta hyvää bulkkikamaa :D
Ravinto arvot per/100g
proteiini 21g
hiilari 16g
rasva 57g

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom