Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

Tuli tuossa tilattua Galaxy Tab 2 10.1 leikkikaluksi kun sain halavalla. Taidan samantien rootata ja lyödä custon rommin sisään.

Nythän tuo tuli ja tässä tän päivää tuon kanssa räpeltänyt. Ja kyllä se niin on että custom rom tuohon on laitettava. Sampan android versio sisältää sen verran paljon minulle turhaa paskaa että pakko siivota. Esim. Samsung apps, google integrointi, game center, video center...

Turhaa tauhkaa mikä tekee sitten tabista hivenen lagisen. Plussaa kyllä siitä että kun lyö tabin piuhan päähän niin voin suoraan windows hakemistosta siirtää videot ja musat sisään halutessani ilman mitään sync paskaa. Voi vittu että vihaan Kiesiä ja iTunesia.

Pitäs vielä katella että mikä on tällä hetkellä paras custom rom tuohon. Cyanogen Mod ilmeisesti ja on vielä Jelly Bean pohjainen.

Android sopii kyllä helvetin hyvin tälläiselle räpeltäjälle kuka haluaa kustomoida tabin tai puhelimen juuri sellaiseksi kun haluaa, en kaipaa mitään "it just works out of the box" kokemusta.

edit: Pientä valovuotoa eikä näyttö ole läheskään yhtä hyvä kun esim uusimmassa ipadissa. Valovuodon huomasin käynnistäessä ei se niinkään käytössä häiritse.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ipad on yks vaihtoehto toki, mutta jos puolella sen hinnasta saa nexus 7:n, mitä menetän jos semmosen hommaan?

Mullon note10.1 ja ollut tyytyväinen. Kynä on kätevä ja ei ole ruutu sormenjälkiä täynnä koko aikaa. Näyttö vois tietty olla tarkempi mutta mulle riittävä.
Eli multa suosittelut Samsung notelle ainaki tabi kakkosta huomattavasti parempi.

ipad on yks vaihtoehto toki, mutta jos puolella sen hinnasta saa nexus 7:n, mitä menetän jos semmosen hommaan?

Miulla on Nexus 7. iPadiin verrattuna Nexuksessa on huonompi näyttö, mutta Nexus 7 näyttö on ainakin omaan käyttöön hyvä. Suorassa kirkkaassa auringonpaisteessa ei meinaa kunnolla erottaa tummia sävyjä toisistaan ja lasi peilaa - tätä voi pitää joko positiivisenä asiana, jos on kaunis, tai negatiivisenä, jos ei ole ja tykkäisi katsoa vaikka elokuvaa ottaessaan aurinkoa. Akku on kestänyt miun käytössä(joka vastaa paljon siun kuvailemaa käyttöä, lisänä käytän sitä "viihdekeskuksena" ja yleiskaukosäätimenä) pari päivää. Oon laittanut yöksi aina lataukseen, vaikka illalla on 60-70% akkua jäljellä. Työmatkoilla junassa käytän tabia niin, että akku savuaa ja silloin akku kestää noin 7 tuntia.

Oma Nexus 7 on ainakin pelkästään wlan-yhteydellä, ymmärtääkseni iPad on wifi+3g.

Nexus 7 suoritin on ihan helvetin tehokas ja käyttökokemus on erittäin sulava ja ohjelmat käynnistyy välittömästi.

Jos hinta on kriteeri, niin en kattois muita vaihtoehtoja. Varmaankin helposti "best-bang-for-the-buck"-papukaijamerkin arvoinen kapistus.

En oo ite käyttäny tota Nexusta navina, koska käytän siihen puhelinta, mutta oon ymmärtäny, ettei Google Navigationia voi käyttää täysin ilman datayhteyttä. Eli navigoinnin alussa tarvii olla yhteys nettiin, jonka jälkeen vasta toimii yhteydettä. Maksulliset naviohjelmat tuskin kärsii tästä.

e: kameraa tossa ei tosiaan ole takana ja etukamera on ihan surkea. Jos nää on tärkeitä, niin kannattaa ottaa huomioon laitetta valittaessa.

Paitsi, että wlan pätkii.

Jep, eikä Apple taida edes myöntää tällaista ongelmaa. Sen lisäksi ei kyllä ongelmia ole ollut.

Iosin ja pirun ohkasen ja supertarkan referenssilaitteen kun pädeistä puhutaan. Ja Clash of Clansin tietty.

mulle se näytön tarkkuus ei oo niin ehdottoman tärkee, vaikka kattelen kyl paljon varmaan videoo vimeosta ja tuubista ja miksei vuokraleffojakin. käytän lisäks tiettyjä spesifejä karttasovelluksia, kuten 27crags, kansalaisen karttapaikka jne. pelejä tulee ainoostaan 9v pojan toimesta ja ne on vielä suht yksinkertasia niinku linnut yms eli CoC ei niin innosta :) kiva tietenkin, ettei se näyttölaatu ihan karmee ole. nexusissa on kiintee 3g, joten se tietenki tarvii oman liittymän, eikä mokkulan SIM-korttia voi vaihtaa siihen. se on vähä ärsyttävää, kun liittymiä on kaks jo ennestään. kamera on tietenki sarjaa onneton, mutta siihen käyttöön melkein sitten käytän muita vehkeitä.

Kamera on sen verran onneton, ettei sitä ole lainkaan nexus7:ssa. Microsimmi muistaakseni menee sitte tuohon. Omasta vehkeestä hajos täysin normikäytöllä kajarit reilun kk käytön jälkeen, mut muuten ollu kyl hyvä peli.

Mulla meni halut Nexukseen kun testasin sitä kaupassa. Tökkiikö sitten näyttö tai selain, mutta nettisivuilla teksti rendaantuu jotenkin epäselväksi verrattuna ihan 1gen ipadiin. Ehkä tohonkin silti tottuisi.

Heh, mulla on ollut nyt vajaan kuukauden käytössä 8" kiinan ihme (Pipo S2), ja positiivisesti on kyllä saanut yllättyä mitä satasella voi parhaimmillaan saada (+ tulleja rapsahti 24% päälle). Rumahan tuo on ja kokoonsa nähden ehkä painavahkokin, mutta en tuosta oikeastaan paljon muuta pahaa sanottavaa löydä. Akkukin kestää kevyellä käytöllä n. viikon ja kaikki play storesta ladatut softat on toiminu ja pelitkin pyörii sulavasti. Toistaiseksi hymyilyttää kun en ostanu monta kertaa kalliimpaa "merkki"tablettia. Itketään sitten myöhemmin jos tuo hajoaa... :)

Mulla meni halut Nexukseen kun testasin sitä kaupassa. Tökkiikö sitten näyttö tai selain, mutta nettisivuilla teksti rendaantuu jotenkin epäselväksi verrattuna ihan 1gen ipadiin. Ehkä tohonkin silti tottuisi.
Kuulostaa siltä että siellä on joku säätänyt default settareita jotenkin. Millään browserilla en ole omassa Nexus 7:ssa moiseen törmännyt enkä oikein edes ymmärrä mistä voisi olla kyse, mutta kaupan testilaitteiden asetukset on monesti aivan mitä sattuu. Jos Android tabin hankkii on Nexus 7 ainoa oikea vaihtoehto; Samsung:in sort of vastaavanoloiset laitteet on tungettu täyteen muka value added paskaa ja ne ovat hitaampia ja epämukavampia käyttää.

Kameran poisjättäminen on pelkästään hyvä asia; se suojelee käyttäjää tekemastä itsensä idiootiksi käyttämällä tarjottimen kokoista levyä kamerana :D Aina kun näen jonkun ottamassa tabletilla kuvaa tulee mieleen että noinkohan tuo sekoittaa kahvinsakin lumilapiolla...

Sanokaa nyt milloin tuo nexus 7 3g version hinta laskee. Tekis sitä mieli mutta pihuna miehenä tulee tunne että kun hinta on ollut alusta asti sama niin vielä hetki kannattaisi odottaa :)

Odottele nyt siihen saakka että seuraaja julkaistaan, eiköhän sitten saa halvemmalla. Huhut sanovat että uusi android versio tulee kesän aikana, siihen saakka voit kärvistellä.

Olisin tosi kiitollinen jos joku voisi kertoa yksityiskohtaisesti miten saan muodostettua Microsoft Surface RT tabletista etäyhteyden kotikoneelle?

Joo sainkin toimimaan. Ongelma oli jossain Windowsin verkkoyhteyden ominaisuudet -asetuksissa, missä jakaminen oli pois käytöstä.

Onko kellään kokemuksia Asus 10.1" MeMO Pad Smart ME301T-1B041A tästä kyseisestä laitteesta. Nuo specsit näyttäis ainakin ihan hyviltä. Joku viisaampi ehkä osaa kertoa mitä eroa tuolla ja Nexus 7 :lla on. MeMO:ssa näyttäis olevan miniHD myös. Nettisurffailua ja leffoja/sarjoja tuolla ois tarkoitus harrastaa. iPadit ei oikein kiinnosta, koska tuo yhteensopivuus PC:n kans olisi suotavaa ja puhelimen virkaa hoitaa S3.

Kyllähän nuo applen tuotteet ovat edelleen käytettävyydessä ykkösiä. Menin houreissani ostamaan Samsungin tabletin, koska ipad miniä ei ollut silloin saatavilla...Voi herranjumala mitä kakkaa. Siis miten porukka ostaa tuota android paskaa noin innokkaasti? Töktöktöktöklalaglagjumituskaatuminen...Teki oikeesti mieli heittää tuo romu ikkunasta heti ensimmäisen sormenliikkeen jälkeen. No onneksi maksoi vaan 500e. Kokeiltuani sgs4:sta kaupassa tuntui sekin lagaavan tuossa sivulta toiselle siirtymisessä. Kokeiltuani muijan ipadia en yksinkertaisesti pysty tuota omaa vehjettä enää käyttämään...
Kai tässä täytyy vähitellen alkaa itsekin Apple uskovaiseksi. Nyt on Nokiaa ja Samsungia, tästä eteenpäin tulee vain Applea. Olen valmis maksamaan siitä, että se laite antaa sellaisen käyttökokemuksen, joka ei nosta verenpainetta :(

Jos nyt mitään noista ymmärrän niin näissä Samsungin Tab2 laitteissa on prossut yms. muu tekniikka vatimattomampaa kuin esim. Applen vastaavissa ja joissain Asuksen laitteissa(Nexus7/10. Omat Android kokemukset perustuu Älyluuriin eli S3 ja tästä olen kyllä tykännyt. Nopea ja helppo käyttää toki olen Ipadiakin käyttänyt ja toimiihan sekin erittäin hyvin. Vahvasti olen tuon Nexus 7 puoleen kääntymässä vaikka ainoastaan tuo koko vielä mietityttää. Nexus 10 olisi vastaus mutta menee turhan kalliiksi minulle.

Nyt vasta löysin varsinaisen killerifeaturen youtube applikaatiosta. Jos omistaa youtube-kykenevän tv:n tai esim PS3:n, sen voi parittaa tabletin/puhelimen kanssa jota voi sitten käyttää "kaukosäätimenä". Eli esim iPadilla hakea videoita joita sitten lähettää TV:n toistettavaksi.

Jumaleissoni! Tämä on nykyaikaa! Youtuben käyttö tullee räjähtämään kasvuun meikäläisellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom