Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

Aloitampa uuden ketjun Tablet -tietokoneista kun en äkkiseltään merkki vapaata ketjua löytänyt. Eli keskustelua tablet -tietokoneista, merkki ja käyttöjärjestelmä vapaasti. Ja pliis, ei mitään vänkäysketjua apple vs. muut.

Itse hankein miniläppärin pari päivää sitten kun rohkeus ei vielä riittänyt heittäytyä suoraan tablettiin työjutuissa, mutta olen vakuuttunut että ensi vuonna alkaa jyräys joka varmaankin parin vuoden aikana tulee syrjäyttämään ainakin miniläppärit lähes tyystin. Kun analysoin omaa käyttöä niin tabletti ajaisi täysin miniläppärin, langaton näppis voi olla kotona ja töissä ja taas tienpäällä tabletilla kirjoittelee lyhyet viestit siinä missä minikannettavallakin. Ja mikä parasta, onhan minikannettava pieni mutta tabletti kulkee jo ihan oikeasti mukana vaikka kuinka pienessä laukussa.

Vuoden alussa olisi tarkoitus ostella ehkä emännälle tabletti lahjaksi (naiset ensin vaikka heikoille jäille ;) ) ja kun hieman tuosta kertyy kokemusta niin laittaa itselle tuollainen ihan henkilökohtaiseksi työkoneeksi, eli sähköpostin ja kalenterin jatkeeksi. Toimistolla on sitten tietenkin oikeat koneet suunnittelua yms varten mutta eihän niitä töitä aiemminkaan ole tien päällä tehty.

Tällä hetkellä se selkein vaatimus on sisäänrakennettu 3g (mitä jumalauta tässä Samsungin testivoittajassa ei edes ole) sekä bugiton toiminta, sekä pitkä akun kesto. Vielä en ole perehtynyt mitä vuoden vaihteen jälkeen on tulossa mutta ainakin muropuolella puheltiin kymmenistä julkaisuista...

Näin se maailma muuttuu, hetki sitten itsekkin naureskelin mitä iPadillä tekee...

Sana on vapaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläkin alkanut houkuttelemaan tabletin hankkiminen, mutta ainakin vielä olen olen odottanut että tarjonta vähän paranee. Vielä tällä hetkellä on sellainen olo että ei sillä tee mitään, kun MacBook on pöydällä aina valmiina ja HTC Desirellä voi selata nettiä liikkuessa muutenkin, mutta jos saisin esim. kuukaudeksi tabletin käyttöön niin mieli voisi muuttua. Itseäni houkuttelisi hankkia kiinalainen Androidilla varustettu tablet hintansa ja käyttöjärjestelmänsä takia. Kun kerran pääsin Androidin makuun niin kyllä haluan myös tulevaisuudessa sitä käyttää :)

http://www.youtube.com/watch?v=Rejbd8f-yyM Tuossa on yksi sellainen mikä vaikuttaisi hyvältä. Onhan tuo suora klooni iPadista Android käyttöjärjestelmällä, mutta minua se ei haittaa. Ilmeisesti ihan laadukas vehje myös ja hinta reilu 200 dollaria. Mutta vielä en ole uskaltautunut tilaamaan, odottelen että ensimmäiset Android 2.3 käyttöjärjestelmällä toimivat laitteet saapuu, siinä nimittäin on parannettu tuki tablet-tietokoneisiin. 3G:llä ei itelle oo mitään väliä kun Desiressä saa 3G:n jaettua Wifin kautta :)

Ostin Kendon tabletin 149 euroon Expertistä, hintaansa nähden mainio peli kunhan päivittää firmiksen. Poikakin tykkää kun Market on täynnä muksujen pelejä.

Tällä hetkellä se selkein vaatimus on sisäänrakennettu 3g (mitä jumalauta tässä Samsungin testivoittajassa ei edes ole)
Olisin ollut samaa mieltä, mutta jos puhelin taskussa taipuu WLAN Hotspotiksi niin simmi tablettiin on aivan turha, se puhelin oletettavasti kulkee kuitenkin aina mukana ja samassa 3G:ssä roikutaan joka tapauksessa.

edit: äärimmäisen hidas

Olisin ollut samaa mieltä, mutta jos puhelin taskussa taipuu WLAN Hotspotiksi niin simmi tablettiin on aivan turha, se puhelin oletettavasti kulkee kuitenkin aina mukana ja samassa 3G:ssä roikutaan joka tapauksessa.

Nokia e66 enkä ainakaan vielä ole keksinyt miten toimisi. Jos joku enemmän tietävä osaa valistaa niin olen iki onnellinen :)

On taas kyllä niin urpo suomennus kun vaan voi olla tämä "sormitietokone", mitä media on tässä viime päivinä viljellyt....

Ja siis mun kirjoissa miniläppäri vie 100-0 tablettia. Syynä on hinta ja fyysinen näppis.

On taas kyllä niin urpo suomennus kun vaan voi olla tämä "sormitietokone", mitä media on tässä viime päivinä viljellyt....
Niin, HS on kai tuon lanseerannut, tuskin ikinä tulee vakiintumaan. Tietoviikon artikkelissa mainitaan sana "taplukka" :lol2: joka olis mun mielestä yhtä hyvä kuin esim. kännykkä vaikka hölmö sana onkin.

Tänään töissä oli ipadista puhetta. Vähän olen harkinnut jos semmoisen pitäisi ostaa. En vain oikein ole vielä keksinyt että mitä sillä tekisin, löytyy kuitenkin pöytäkone ja iphone. Mutta olisi kyllä ihan kiva leikkikalu :)

Ostin Kendon tabletin 149 euroon Expertistä, hintaansa nähden mainio peli kunhan päivittää firmiksen. Poikakin tykkää kun Market on täynnä muksujen pelejä.

Viitsitkö heittää hieman kokemuksia ko laitteesta. Tuohan on ihan sairaan halpa laite jos vain jollain toimii hyvin. Siis tuohon hintaan ei tartte enää edes miettiä mitä sillä tekis, sais lojua tuossa pöydänkulmalla telkkariohjelmien, hesarin jne selaamista varten. Yksi oleellisimmista jutuista on kestääkö akku hyvin ja lähteekö käyntiin nopeasti sekä tietysti kosketusnäytön/käyttiksen toiminta...

Meikäkin haluaa kuulla kokemuksia noista 100-200e tableteista. Inttiin vois jonkinlaisen hommaa, läppäriä kun ei jaksais kuskaa mukana.

Päivä räplätty Kendoa:

-Vehkeessä on Android 2.1, päivitys uudempaan on vielä epäselvää, tosin:
-vehkeestä puuttuu Android Market ja mukana tulee AndAppStore noin tuhannella ilmaissoftalla...MUTTA nuuskimalla netistä löysin Ruotsista epävirallisen firmiksen vehkeeseen, jolla tuli Market ja perussoftat.
-resistiivinen näyttö on itseasiassa 7 tuuman koossa ihan OK, mm. N900:sen ongelmahan on liian pieni näytön koko.
-metallinen(?)runko on yllättävän laadukkaan oloinen, vehje on kuin suurennettu Desire.
-tuplaydinprossu 600 mhz ei ole mikään voimanpesä, mutta netti pyörii mukavasti ainakin Skyfirella
-WLAN asentui hetkessä
-maksullisten softien osto kaatui luottokorttivaiheessa, testaan myöhemmin uudestaan.
-akku kestää noin päivän wlan päällä ja aika intensiivisellä räpläämisellä ja Spotifylla.
-testaan pitkällä (1h40min) leffalla illalla

Alla speksejä:

http://www.expertkauppa.fi/gw/tras/tuote/?ShopItemID=5993&prw_session=56b8d2957bed16037b5380d787bef6b6

Kuulostaa kyllä hyvälle tollaset ~200e tabletit, sen verran siitä vois oikeesti ehkä maksaakkin, koska en oo vielä oikeeta käyttöö tollaselle keksiny. Just sellaseen webin selaamiseen nojatuolissa / ohjelmaoppaaks toi ois varmaan aika loistava. Akkukesto ois tosin hyvä olla vähän parempi ku yks päivä.. Haluaisin vielä hyvän tekstintunnistuksen noihin että vois kirjottaa kynällä. Sit sitä vois käyttää jo vaikka koulussa tai töissä muistiinpanovälineenä.

Päivä räplätty Kendoa:

-Vehkeessä on Android 2.1, päivitys uudempaan on vielä epäselvää, tosin:
-vehkeestä puuttuu Android Market ja mukana tulee AndAppStore noin tuhannella ilmaissoftalla...MUTTA nuuskimalla netistä löysin Ruotsista epävirallisen firmiksen vehkeeseen, jolla tuli Market ja perussoftat.
-resistiivinen näyttö on itseasiassa 7 tuuman koossa ihan OK, mm. N900:sen ongelmahan on liian pieni näytön koko.
-metallinen(?)runko on yllättävän laadukkaan oloinen, vehje on kuin suurennettu Desire.
-tuplaydinprossu 600 mhz ei ole mikään voimanpesä, mutta netti pyörii mukavasti ainakin Skyfirella
-WLAN asentui hetkessä
-maksullisten softien osto kaatui luottokorttivaiheessa, testaan myöhemmin uudestaan.
-akku kestää noin päivän wlan päällä ja aika intensiivisellä räpläämisellä ja Spotifylla.
-testaan pitkällä (1h40min) leffalla illalla

Alla speksejä:

http://www.expertkauppa.fi/gw/tras/tuote/?ShopItemID=5993&prw_session=56b8d2957bed16037b5380d787bef6b6

Kävin kokeilemassa tuommoista expertissä.
Ihan näppärän ja laaddukkaan oloinen laite, hintakin oli kohdallaan (tarjouksessa tämän viikon 149€ norm. 299€).
Mutta todella surkea kosketusnäyttö, kuvakkeita sai välillä painaa useamman kerran että se totteli kosketuksia, tämän takia se jää minun osaltani ostamatta.
Muuta en nyt pahemmin ehtinyt huomioida kun sitä vain nopeasti kokeilin.
Mutta jos tuon ostaisi pelkästään leffojen katseluun eikä tarvitse näyttöä jatkuvasti painella niin voisi olla ihan ok hankinta.

jos jotakuta kiinnostaa niin mulla on ylimääräinen kiinan ihme android-tablet 1.5 androidilla. Android-market toimii. Kosketusnäyttö oli iPhonen jälkeen hiukan pettymys, surffailu sujuu hyvin, mutta kun puolet koneellaoloajasta menee kavereitten kanssa chättäillessä niin en ollut tyytyväinen kirjoitusominaisuuksiin.

jos jotakuta kiinnostaa niin mulla on ylimääräinen kiinan ihme android-tablet 1.5 androidilla. Android-market toimii. Kosketusnäyttö oli iPhonen jälkeen hiukan pettymys, surffailu sujuu hyvin, mutta kun puolet koneellaoloajasta menee kavereitten kanssa chättäillessä niin en ollut tyytyväinen kirjoitusominaisuuksiin.
Meikää vois kiinnostaa, riippuen tietysti hinnasta ja spekseistä (näyttö, prossu, muisti, wifi/3g) ?

Onkos tämä varma hintatieto, koskee siis vain tätä viikkoa?

EDIT: tuleeko joku SD mukaan? 4GB sisäisesti siis vakiona speksien mukaan...

En osaa tarkemmin tuohon vastata, myyjä sanoi vain että tämän viikon on tuo tarjous voimassa. En kysellyt mitä tulee mukaan, kun ei tuo juuri kiinnostanut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom