Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

Meikää vois kiinnostaa, riippuen tietysti hinnasta ja spekseistä (näyttö, prossu, muisti, wifi/3g) ?

7" näyttö 800x480 resolla, 600MHz rockchip prossu, 128MB käyttömuistia, wifi (3g-mokkula pitäisi toimia, en omista sellaista joten en ole testannut), 2 mini-usb portti, webbikamera, sd-muistikortteille tuki muistaakseni 16GB saakka (8GB mulla tossa on kiinni), 2GB sisäistä muistia.. Maksoin kesällä tosta 200€ posteineen, mutta hinnat on varmaan tippunu joten laitetaan 100€:lla eteenpäin ja toi 8GB muistikortti kaupan päälle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
a
Kävin kokeilemassa tuommoista expertissä.
Ihan näppärän ja laaddukkaan oloinen laite, hintakin oli kohdallaan (tarjouksessa tämän viikon 149€ norm. 299€).
Mutta todella surkea kosketusnäyttö, kuvakkeita sai välillä painaa useamman kerran että se totteli kosketuksia, tämän takia se jää minun osaltani ostamatta.
Muuta en nyt pahemmin ehtinyt huomioida kun sitä vain nopeasti kokeilin.
Mutta jos tuon ostaisi pelkästään leffojen katseluun eikä tarvitse näyttöä jatkuvasti painella niin voisi olla ihan ok hankinta.

Kosketusnayton toiminta voi myoskinjohtua siita, etta tama vehje hidastuu selvasti muutaman tunnin kayton jalkeen. Rotate toimii kanssa valilla miten sattuu.
Marketissa ei maksaminen onnistu, muuten toimii kylla. Hintaansa nahden ihan hyva muttei mikaan galaxy tab...

Onkohan Android -tabletteja tulossa kuinka markkinoille ensi vuonna? Nykyisin ei kai oikein vielä täysin taivu tabletteihin, mutta odotukset ovat kovia. Ajattelin duunikäyttöön hankkia tabletin, luulisin, että sillä saa jo tehtyä pieniä memoja ym. sulavasti. Miniläppäri lienee jo vähän eilistä.

Itse pitäisin tabletin puhtaasti viihde-laitteena enkä niinkään työnteko-välineenä. Toki jos emaililla, browserilla ja kuvien esittelyllä (portfolio/cad-kuvat) pärjää töissä niin voisi tuolla tukea työntekoa. Eiköhän vuosi 2011 ole se tabletti-vuosi jolloin pamahtaa Android tabletteja, kärkeen vaikka Motopad jossa on todennäköisesti Android 3.0 ja varmasti muutkin valmistajat pääsevät vauhtiin pikkuhiljaa.

Mielenkiinnolla odotellaan miten media-talot lähtevät tähän hommaan mukaan ja miten suomalaista kontenttiakin aletaan jaella.

Itse pitäisin tabletin puhtaasti viihde-laitteena enkä niinkään työnteko-välineenä. Toki jos emaililla, browserilla ja kuvien esittelyllä (portfolio/cad-kuvat) pärjää töissä niin voisi tuolla tukea työntekoa. Eiköhän vuosi 2011 ole se tabletti-vuosi jolloin pamahtaa Android tabletteja, kärkeen vaikka Motopad jossa on todennäköisesti Android 3.0 ja varmasti muutkin valmistajat pääsevät vauhtiin pikkuhiljaa.

Mielenkiinnolla odotellaan miten media-talot lähtevät tähän hommaan mukaan ja miten suomalaista kontenttiakin aletaan jaella.

Sampan Galaxy Tabin perusteella odottelisin tosiaan Android 3.0:aa, joka voisi taipua paremmin tablettiin. Tai sitten MeeGoa, joka vaikuttaisi olevan erittäin passeli tuon tyylisiin koneisiin.

MeeGo voisi kanssa olla ihan varteenotettava, mutta se tarkoittaisi myös sitä että puhelin olisi mielellään samassa ympäristössä toimiva. Vähän jännittää mitä Nokia puskee ulos.

Ensi vuonna alkaa kiinasta saapumaan halpoja tabletteja. Itse odotan, että tulee 10" tabletti android 2.3:lla alle 200 eurolla.
Nyt ei kannate maksaa liikaa noista ekan sukupolven tableteista.
Jotenkin tuntuu ettei halvalla saa vielä kovin hyvää ja hyvää saa liian kalliillla.

Toi ZTE LIGHT on ihan ok tabletti androidilla.. Hintaansa nähden.. 240 euroa ja en tiedä myykö kukaan muuta kun telefinlandin diilillä. Näyttö ei vastaa ihan Galaxy Täbin näyttöä mutta oikein lupaava laite muuten :) Kyllähän noita tulee lisää ja löytyyhän Toshibalta sitten android miniläppärikin mikä on sitten oikeesti miniläppäri, malliltaan AC-100. Loistopeli. Joku tällänen pitää itsekin hommata desiren rinnalle.

Eikös ainakin Hesari jossain vaiheessa tota testaillut? Sellainen mielikuva mulla on. Voipi tosin olla haudattu koko homma.

Ja kyllä joku leikkikalu taas himottaa.Tuossa jo melkein Ipadin tilailin, mutta tulin järkiini :D. Vähän turhan kallis leikkikalu. Joku tommonen 200-300€ hintaluokka olis ehkä enemmän passeli. Flash-tuen puute (minulle)kohtuuttomalla hinnalla sai järkiinsä.

Löytyy suomalaisia lehtiä vaikka kuinka iPadille mm. Hesari,teknari,TM,suomen kuvalehti,suosikki,ymym. Ja itte tykkään lukee sähköversiota,jopa mieluummin kuin normilehtä (iPadillä voit esim. suurentaa kuvia, lisäksi lehdet sisältää videoita ja ääninäytteitä). Ainut mikä tökkii on hinta, sais olla imo halvempi kuin papruversio!

Tekniikan Maailma taisi olla sen 6,90€ iPadille. Tämä taitaa olla sama muistaakseni kun paperiversion hinta. Joku kirjakauppa tms. taisi korkeaa hintaa perustella E-lehdissä sillä, että niiden arvolisävero on korkeampi kun paperisten. Toisaalta itseäni houkuttaa se, että jos sähköversion ostaa niin paremmin se pysynee tallessa kun se paperiversio joka hukkuu jonnekkin lehtiroskikseen. Lisäksi sitten toki nuo videoiden lisääminen lehtiin yms. voisivat paremmin perustella sen sähköversion ostoa. Tai ihan vaan se, että se on helppo ostaa ja ottaa heti luettavaksi.

Hesarin e-versio kanssa on vaikuttanut myös näppärältä, hintaa en nyt muista. Sarjakuvien selailu myös tabletilla on yllättävän hauskaa puuhaa.

Eikös Probody vois näyttää mallia ja alkaa myymään lehteä sähköisen edulliseen hintaan. Ostolinkki lisäksi pakkiksen sivuille niin tällaiset minun kaltaiset ei niin vakavat harrastajat saattaisivat tehdä heräte ostoksia.

Toi hinnottelu on yleensä tökkivin juttu sähkölehdissä. Jumalauta jonku vene -lehdenkin vanhat artikkelit maksaa jotain 5 ekee kappale, ei mitään järkeä...

Olen menossa muutaman viikon päästä taas Kiinaan päin, oliskohan jotain kiinan ihmettä jonka uskaltaisi/kannattaisi ostaa paikan päältä...

Toi ZTE LIGHT on ihan ok tabletti androidilla.. Hintaansa nähden.. 240 euroa ja en tiedä myykö kukaan muuta kun telefinlandin diilillä. Näyttö ei vastaa ihan Galaxy Täbin näyttöä mutta oikein lupaava laite muuten :)

Tässä tätä juuri ZTE Lightillä kirjoitan, kun toi joulupukki tällaisen (taitaa olla Soneralta tilattu). En oikein ole vielä keksinyt valittamisen aihetta, muutakuin että ei ole tietoa saako tähän 2.2:n ja miten... (tietääkös joku?)

Tekniikan Maailma taisi olla sen 6,90€ iPadille. Tämä taitaa olla sama muistaakseni kun paperiversion hinta. Joku kirjakauppa tms. taisi korkeaa hintaa perustella E-lehdissä sillä, että niiden arvolisävero on korkeampi kun paperisten. Toisaalta itseäni houkuttaa se, että jos sähköversion ostaa niin paremmin se pysynee tallessa kun se paperiversio joka hukkuu jonnekkin lehtiroskikseen. Lisäksi sitten toki nuo videoiden lisääminen lehtiin yms. voisivat paremmin perustella sen sähköversion ostoa. Tai ihan vaan se, että se on helppo ostaa ja ottaa heti luettavaksi.

Hesarin e-versio kanssa on vaikuttanut myös näppärältä, hintaa en nyt muista. Sarjakuvien selailu myös tabletilla on yllättävän hauskaa puuhaa.

Teknaria joskus lukenut iPadilla, vähän kaksijakoinen kokemus. Sinänsä erittäin toimivaa, mutta ennemmin sohvalla luen oikeaa lehteä, varsinkin kun tuon iPadin painosta saisi muutaman sata grammaa ottaa pois. Toinen asia mikä tuli mieleen oli näyttö. Kirkas lcd ei välttämättä ole mukavin silmille.

Teknaria joskus lukenut iPadilla, vähän kaksijakoinen kokemus. Sinänsä erittäin toimivaa, mutta ennemmin sohvalla luen oikeaa lehteä, varsinkin kun tuon iPadin painosta saisi muutaman sata grammaa ottaa pois. Toinen asia mikä tuli mieleen oli näyttö. Kirkas lcd ei välttämättä ole mukavin silmille.

Juu varmasti omat puutteensa tuossa on. Itse en ole vielä testaillut pitkää aikaa lukea jotain juttuja joten saa nähdä miten kirkkaus vaikuttaa.

Juu varmasti omat puutteensa tuossa on. Itse en ole vielä testaillut pitkää aikaa lukea jotain juttuja joten saa nähdä miten kirkkaus vaikuttaa.

Kindleä pitäisi vielä testata kirjojen lukuun, voisi olla ihan mukava laite esim. matkoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom