Taas yksi joka kaipaa apua LCD:n hankinnassa !?

Ikä
42
Kuten otsikko kertoo niin LCD-telsu pitäisi saada .. Vaatimukset on tällaiset:

-40-42"
-Tarkoitus katsella digilähetyksiä ja blu-ray-leffoja, pelata konsolilla (ps3) ja käyttää läppärin jatkeena
-FULL-HD
-Kaiuttimilla ei mitään väliä koska tulee kiinni kotiteatteriin
-Hintaa saisi olla ~1500€
-tyylikäs, musta ..

Onko yhtälö mahdoton ?

Katseeni kohdistui heti TM:n testivoittajaan LG 42LF75 joka maksaa halvimmillaan jotain 1400€ ja täyttää muutenkin nuo ehdot. DVDplazalla koko testi haukuttiin kuitenkin ihan maanrakoon, eli mitä tässä nyt pitäisi uskoa ?? Mulle tulee infoähkyä mitä enemmän tutkin asiaa .. Eli auttakaa !?

Meen tänään kiertelemään liikkeitä ja yritän katella eri vaihtoehtoja vierekkäin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Plazalla on kultasilmiä ja kultakorvia, joko uskot niitä ja ostat parhaimman ja kalleimman ja silti valitat kun joku Finding Nemo Bluray -pysäytyskuvassa 1h21min31sek/23 on vasemmasta yläkulmasta 3 pikseliä oikealle ja 16 pikseliä alaspäin väärän sävyinen pikseli rgb-koodilla 184,184,184 kun se pitäisi toistua koodilla 185,184,184.

Käy katsomassa mikä on hyvä ja osta se. Muista koitella PS3:sen kanssa, itse ostaisin ainakin Sonyn, ovatpahan ainakin yhteensopivia. Esim. tämän:

http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=563305

Loput 3 euroa sitten Makuuniin ja pussillinen merkkareita.

Eikai sillä oo mitään väliä onko se sony vai ei, siis yhteensopivuutta ajatellen ? Samanlaisella piuhallahan ne on kiinni toisissaan riippumatta merkistä ..

Huppe lienet oikeassa, kultasilmät vaatii parasta ja kalleinta, itselleni kelpaa kompromissi eikä vaatimustaso ole niin korkea.

Saksasta en mielelläni tilaa, oon vähän vainoharhainen noissa ulkomailta tilauksissa.

Samsungin 40M86 näytti mun silmään hyvältä kaupassa, hinnasta johtuen otin kuitenkin tuon pikkuveljen(40R86) mukaani. M-sarjassa parempi kontrasti ja full-HD, kannattaa ihmeessä tsekata tuo vaihtoehto.

Makuasioita ja budjetti asioita. Samsung F86 ja Sony W3000 eivät ihan taida mahtua tuohon budjettiin mutta suosittelisin tutustumaan. Itse päädyin lopulta tuohon W3000 malliin. Käyttötarkoitus on siis normaalit sälät +Blue-ray ja PS3 sekä vielä media PC kyljessä kiinni. Valittamista en itse kamalasti löydä mutta jonkun silmään sinerrystä tai viherrystä kuulemma löytyy. En ole itse lähtenyt etsimään.

Eipä tuossa voi muuta kun pyöriä kaupoissa ja pyytää eri materiaaleja telkkareista. Demo-materiaalina kun noissa yleensä pyörii vaan BD-levyjä.

Eipä tuossa voi muuta kun pyöriä kaupoissa ja pyytää eri materiaaleja telkkareista. Demo-materiaalina kun noissa yleensä pyörii vaan BD-levyjä.
Paitsi Gigantissa, jossa todetaan "Sori, me ei saada tän parempaa signaalia tähän töllöön, mutta kuva on paljon parempi kotona" :D

Telkun valinnasta lähinnä se, että valitse muutama malli arvostelujen/suositusten perusteella ja pyri löytämään kauppa, missä pääset vilkuilemaan kerralla mahdollisimman montaa näistä samalla kertaa. Vaatimuksiin kannattaa lisätä myös oikea tuki 24p-matskulle, ettei käy myöhemmin harmittamaan jos kuva nykii.

Juu tuosta meinasin sanoa. Moni kauppias mieluusti sanoo juuri ettei tarjolla ole kun HD-tasoista kuvaa joko BD-levyltä tai sitten HD-tasoiselta TV-kanavalta. Se on sääli kun moni kuitenkin sitä perus digi-mössöä joutuu kotona katsomaan.

Sony 40D3550 FullHD -kone.(musta pörssi jne)
Sony 40D3500 (expert ketjulla muistaakseni)
Testivoittaja paneelilla. Erittäin hyvä ja loistokas. 1599 on nykyhinta mutta tinkaamalla sitä saa tiputettua varmasti. PS3 yhteensopiva täysin, 100hz tekniikka eli pelikone/elokuva käytössä kuva pysyy hyvänä ei surkealta.. Parempi vaihtoehto kuin mikään LG niillä on niin suuri FullHD kuva ero oikiasti.. Osta laatua Osta Sony :D

Ripe tuossa mainitsikin W3000 mallin eli tämä D Malli on hieman karsitumpi tuosta. Eli W:ssä on paranneltu vielä hieman väritoistoa, 1 x hdmi liittimiä enemmän (eli yht. 3) ja HD-Viritin sisäänrakennettuna.
Lisäisin vielä että saksasta ei kannata tilata. Silloin huolto tapahtuu myös saksassa. Sony Finland ei huolla muita koneita kuin Sony Finlandin maahantuomia.. + Saksan Kaapeliverkon viritin ei toimi suomessa :D

Viimeksi muokattu:
Samsungin 40M86 näytti mun silmään hyvältä kaupassa, hinnasta johtuen otin kuitenkin tuon pikkuveljen(40R86) mukaani. M-sarjassa parempi kontrasti ja full-HD, kannattaa ihmeessä tsekata tuo vaihtoehto.

Mullon toi 40M86 ja olen ihan tyytyväinen ollu.
Tosin vasta noin kuukauden, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia ja kaikinpuolin jees-härveli.
Ja mun mielestä lisäksi paljon paremman näköinen kuin esim Sonyt.
Menis tosiaan Metalmanin budjettiinkin just sopivasti.

DVDPlazalla ovat kehuneet tuota ja oli siellä linkki saksalaiseen arvosteluunkin, josta irtosi muistaakseni 95/100. Puhun siis nyt tuosta Divisionin full hd-töllöstä. Eihän se nyt tuplasti kalliimmille pärjää, mutta hinta-laatusuhde on kohdallaan.

noniin, nyt ollaan taas vähän viisaampia. Kävin liikkeessä jossa oli erittäin mukava ja ammattimainen myyjä. Siinä sitten kateltiin ja vertailtiin, ja omaan silmään YLIVOIMAISESTI parhaalta näytti Panasonicin 42" TH-42PZ70. Liikkeessä hinta oli jotain 2000€, eli kyseessä lienee tämä uudempi TH-42PZ700E-malli joka on esim. jimms pc-storessa hintaan 1800€.

Tässä tv-kuva näytti ylivoimaisesti parhaalta ja hd-matsku näytti mielestäni yhtä hyvältä kuin vastaavasta lcd:stä. Testattiin siis samalla levyllä eri telsuilla.

Myös se että plasman pinta on lasia ja kestää näinollen enemmän kulutusta kuin lcd:n vastaava on mulle tärkeä seikka koska perheessä on kotieläimiä ja mahdollisesti jatkossa myös lapsia.

mitä mieltä tuosta mallista ? Ainakin dvdplazalla on saanut ihan hyviä arvosteluja.. Ja osaako joku sanoa mikä on käytännön ero malleilla TH-42PZ70E ja 00E ? ja noita näyttäis olevan muitakin joista en löydä muuta eroa kuin hinnan, esim. 30E ?

Lisäisin vielä että saksasta ei kannata tilata. Silloin huolto tapahtuu myös saksassa. Sony Finland ei huolla muita koneita kuin Sony Finlandin maahantuomia.. + Saksan Kaapeliverkon viritin ei toimi suomessa
Mistähän tämä paskapuhe mahtaa olla peräisin? Noin paljon paskaa yhdessä virkkeessä on jo saavutus.

Noita huolto-asioita on turha arvuutella, soittaa sonyn edustajalle ja kysyy. Uskoisin kyllä että huolto menee ihan normaalin kaavan mukaan saksasta ostetuissa tuotteissa. Eri asia jos tuote on ostettu esm. kiinasta tms, näin meni ainakin canonin kameroiden kanssa ?

Verkkokaupassa ´kokoluokkaa 37" mitä olen itse katsellut ViewSonic NextVision N3766w 37":n HD-ready televisio, maanpäällisellä DVB-T digivirittimellä ja HDMI-liitännällä hintaanm 720 €, kommenttia tuosta?

Mistähän tämä paskapuhe mahtaa olla peräisin? Noin paljon paskaa yhdessä virkkeessä on jo saavutus.

no sonya yleensä ei kannata ostaa jos tahtoo toimivan takuun... ellei ne oo sit skarpannut kuvaputkiajan jälkeen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom