Taas yksi hyvä esimerkki!!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei kai se huonolla tuurilla tarvitse kuin tuon pienen lämmön.
Se huono tuuri tässä tarkoittaa niitä muita tekijöitä, jotka vaikuttivat tapahtuneeseen. Voi hyvinkin olla arka sydän alkujaankin, koska eihän tällaiset tapahtumat niin yleisiä ole, vaikka moni kisaakin pienessä kuumeessa.

Mihin ihmisillä on yleensä sitten niin kiire, että täytyy kipeänä treenata? Pari päivää poissa ultimaalisesta lihasmassasta ensivuoden rantakunnosta?

jostain joskus lukaisin mita sivuoireita kuumeessa treenailu voi aiheuttaa. Sydanlihaksen tulehtuminen siina tosiaan mainittiin.

Mulla on yksi kaveri lahtenyt syontiin kun treenas kuumeisena, tata kuumeilua ja treenaamista kylla tais jatkua joku 5 paivaa.

Kyllä sitä pitää olla pari täysin tervettä päivää alla ennenkun salille mennään!!
Jos pientäkin lämpöä niin sairaslomaa töistä ja lepoa,heti!!! Varsin yleistä tuntuu olevan työelämässä että ei viitsi hakea sairaslomaa pienestä lämmöstä...Ja sitkutellaan töissä.
Eli ei treeniä eikä töitä kipeenä,järkikin sanoo sen...

Minua hieman ihmetyttää tässä sydälihastulehdus jutussa se, kun eikös hiihtäjätkin kilpaile monesti puoliksi toipilaana esim. arvokisoissa. Monestihan tv-lähetyksissä spekuloidaan, että hiihtääkö Virpi Kuitunen huomenna 30 km, kun on tänään ollut kuumeessa ja Virpihän sitten hiihtää. Vai onko se sitten henkistä sodankäyntiä, jossa yritetään saada vastustajat keskittymään johonkin muuhun kuin omaan suoritukseen.

Vai onkohan sitten punttisali treeni jotenkin raskaampaa kuin hiihto. Tarkoitan, että salillahan verenpaineet nousee tiukoissa nostoissa aika paljon (tai siis en tiedä nouseeko verenpaineet, mutta jokainen tietänee tunteen jossa punnerretaan pää punaisena). Niin ja onhan tosin kestävyysurheiljoitakin jopa kuollut kysiseen tulehdukseen.

Varovainen pitää sairauksien kanssa olla ja ei sairaana treenata tietenkään. En usko kuitenkaan, että kuumeessa treenaaminen johtaisi sydänlihaksen tulehdukseen edes kovin usein.

Vastaväitteitä odotellen...

Itellä on näin syksysin melkeen aina jonkinasteinen nuha. Kuumetta tosin ei nytkään, mutta pientä niiskutusta aina joka kolmas päivä. Sen takia ei voi olla pois mistään, jolloin se ei totaalisesti paranekaan, mutta en kyllä kehtaa olla koko syksyä treenaamattakaan! :eek:

Kunhan ei vaan kuumetta nosta tai muuten pahene.

Eihän sitä saisi reeniä, mutta harvemmin noin huono tuuri on.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Huhhuh, aika karun kuulonen stoori oli. Ite oon pari kertaa mennyt salille pienessä flunssassa, ja aina ei oo seurannut kuin suurempi vitutus. Nykyään jos flunssa iskee, niin siitä parannuttaan ensin 100%:sti, ja sen jälkeen pidetään vielä pieni lepopäivä, ja sitte katsotaan josko uskaltautuisi salille. Parempi vara kuin vahinko!

Luojan kiitos ettei mulle käynyt mitään kun esim juniorina menin nyrkkeilymatsiin kuumeessa.:wtf:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom