taas treeniohjelmasta...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taas esitellään omaa treeniohjelmaa, ja kysellään mielipidettä...Sorry siitä, mutta ajattelin silti kysyä raadin mielipidettä :D

Eli tässä on meikän tämän viikon treeni. Ohjelma on toistaiseksi palttiarallaa sama joka viikolle. Joissain liikkeissä haetaan sitä kuuluisaa 2x6 systeemiä. Seuraavalla viikolla pistetään joko lisää painoa tai toisto lisää. Joissain liikkeissä harppaus seuraavaan painoon on niin iso, että ajattelin ensin lisätä toiston pari ja sitten vasta painoja.

Tiistai:
- Penkki 2x6x80kg sotilaspenkkinä kunnon pysäytyksellä. Periaatteena se paljon puhuttu 2x6 systeemi. (paras tulos tähän asti on 2x6x100 normipenkkinä) On muuten pysäytyksen kanssa raskas.
- Käsipainopunnerrus 2x6x26kg superpuhtaasti
- Vipunostot eteen istuen 2x6x6kg syvähengityksellä, yllättävän raskasta!
- Maaten veto niskantakaa 2x6x10kg superpuhtaasti
- Nopeuskyykky 5x2x60kg
- Dippejä 13+10. Siis 2 sarjaa, niin monta kuin menee

Torstai:
- Leukoja 5+5. 2 sarjaa, ei ihan loppuun asti. Meikän ylivoimaisesti heikoin liike. Oma all-time enkka leukojen kanssa 7kpl :rolleyes:
- MaVe 8x60kg, 3x80kg, 3x100kg, 2x120kg, 3x2x137,5kg
- Ylätalja vastaotteella 3x8x10 (ei 10kg, pakassa vain lukee "10"...) superpuhtaasti. Veto selällä alas, lavat yhteen, pito ja hitaasti takaisin.
- Hauiskääntö käsipainoilla, 2x8x16kg superpuhtaasti, napakasti ylös ja palautus hitaasti

Lauantai:
- Kyykky 8x60kg, 6x80kg ja 2x6x102,5kg (taas se 2x6 systeemi)
- Nopeuspenkki 5x2x60kg
- Pystypunnerrus käsipainoilla istuen 2x7x21kg superpuhtaasti (tavoitteena väh. 2x6, toisto lisää jos menee ok)
- Reidenojennus 2x10x80 (taas pakka jossa vain lukee "80")
- Reiden koukistus 2x10x60 (pakan ilmoittama paino...)
- Prässi 2x10x230 (pakka...mikä lie oikea paino) tauolla ja superpuhtaasti

Tuota mä olen nyt veivaillut. Kyykyssä olen tehnyt välillä 3x3 sarjaa suuremmilla painoilla. Perusideanahan tuossa on lyhyesti, että 3 jakoinen ohjelma jossa 1. punnerrus 2. veto/selkä ja 3. jalat. Eniten ehkä nyt kiinnostaa onko tuo MaVe systeemi mistään kotoisin? Se (ja kyykky :D )on liike johon meikä on myöhäissynnynnäinen, ja siksi painot ovat lapsellisia. Joskus on tullut kokeiltua rankempaa ohjelmaa, mutta ainakin meikällä ylikunto hakkaa heti vastaan.

Tuo vipunostojen syvähengitys näyttää :david: :ltä mutta se on yksi liike mikä on meikällä auttanut välilevyn repeämään. Joten ei kuittailla siitä :D

ainut mikä pisti silmään oli nuo nopeuspenkit ja pystypunnerrukset kesken jalkatreenin,muuten näyttää ihan asialliselta ohjelmalta...
tosin käsiä sä et näytä kovin paljon treenaavan...

Alec sanoi:
ainut mikä pisti silmään oli nuo nopeuspenkit ja pystypunnerrukset kesken jalkatreenin,muuten näyttää ihan asialliselta ohjelmalta...
tosin käsiä sä et näytä kovin paljon treenaavan...

Nuo pystypunnerrukset on jalkapäivänä ihan vain sen takia, ettei varsinaisena penkkipäivänä tahdo jaksaa niitä tekemään. Selän ja olkapään kanssa on ollut ongelmaa, ja siksi nuo nostot tekee mielellään tuoreemmalla lihalla ;)

Kai tuossa on käsillekin treeniä? Penkki ottaa moneen paikkaan, ja dipeillä saa ojentajillekin jotain. Sinänsä mua ei kiinnosta mitkään eristävät liikkeet, vaan enemmän keskityn noihin "isompiin" liikkeisiin. Habaakaan en ole tehnyt pitkään aikoihin mitenkään tosissani. MaVe tuntuu ottavan jo aika tehokkaasti pikkurillistä ylöspäin...Massaa en tarvitsisi ollenkaan, enemmän vain sitä voimaa.

Jalkatreeneihin olen ajatellut vuorottelua normaalin ja etukyykyn kanssa, mutta saa nähdä sitten. Salilla on vain smith-kone, joten kaikki kyykyt ovat tuskaisia tehdä. Salivastaavalta kerran pyytelin kunnon kyykkyhäkkiä, mutta semmoiset ovat kuulemma aivan liian vaarallisia kuntoilijoille -> :david:

Back
Ylös Bottom