Taas ketodietistä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SanniS
  • Aloitettu Aloitettu
RawOstrich sanoi:
Yritä etsiä fruktoosisuklaata, se sopii ketoosin kanssa paremmin yhteen (fruktoosi imeytyy kolme kertaa tavallista sokeria hitaammin).

Mutta fruktoosi täyttää mieluusti maksan glykogeenivarastoa ja ketoosi taas johtuu juuri maksan glykogeenivarastojen tyhjenemisestä. Eli minusta ketoosin kanssa paremmin sopii nimenomaan muut sokerit kuin fruktoosi ja sakkaroosi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tahvo Tohveli sanoi:
Mutta fruktoosi täyttää mieluusti maksan glykogeenivarastoa ja ketoosi taas johtuu juuri maksan glykogeenivarastojen tyhjenemisestä. Eli minusta ketoosin kanssa paremmin sopii nimenomaan muut sokerit kuin fruktoosi ja sakkaroosi.

Nopeasti imeytyvät sokerit nostavat insuliinitasoja, jolla saattaa olla paljon suurempi vaikutus ketoosiin kuin fruktoosin ja jonkun muun sokerin vaikutuseroilla maksan varastoihin. Täytyy tosin sanoa, että en ole ollenkaan varma, kun en ole asiantuntija.

Sen tiedän, että omalla kohdallani ketoosidietin aikana fruktoosisuklaa aiheutti paljon pienemmän "volatiliteetin" energiatasoissa kuin normaali suklaa tai palautusjuoman maltodextriini. Sakkaroosin ja malton vaikutukset koin itse asiassa epämiellyttäviksi ketoosin aikana.

Sitäpaitsi valittavana on tietääkseni ainoastaan fruktoosi ja sakkaroosi (joka on 50% glukoosi, 50% fruktoosi -yhdiste) pohjaisia suklaita, joista puhdas fruktoosi on varmaankin parempi.

Replay sanoi:
Taitaa kuulua ketodiettiin siinä missä voisilmä puuroon. Itellä oli muutama päivä semmosta haahuilua ja ihmettelyä, kun ei aina oikein leikannu eikä muutenkaan ollu kovin skarppina. Onneksi tuo on ohi menevä olotila. Ketossa ehkä parasta se, että ei ole edes nälkä. Piti melkein pakottaa ittensä syömään. Nyt on kevääksi suunnitteilla jonkin aikaa low carbia, emmää tuosta ketoilusta kuitenkaan hirveesti digannu.

No mikäs siinä oli sellasta, ettet oikeen ottanut omakseks? :) Mä oon kyllä huomannu todellakin, et oon jotenki "hitaampi", ku yleensä. Eilenki yks jätkä yritti päissää pistää iha halvalla, ku ei oikee meinannu keksiä vastaan sanottavaa.. Tai sit vaan pikkuhiljaa alkaa hiusten värin vaikutukset tulla näkyviin *blond* :D Muuten on kyllä nämä ketodietin saavutukset ollu positiivisia, vaikka tätä onkin vasta neljä päivää kestänyt.. Jatketaan :)

Pari päivää oltu ketodieetillä. Siirryin low-carbista tähän ihan kokeilumielessä jos tulisi parempia tuloksia. Dieetti on muutenkin pysähtynyt, joten aloitin samalla HIIT harjoittelun. Nyt on samalla vikat 2 viikkoa HST:tä jäljellä, katotaan miten treeni kulkee :) Tosiaan, olo on vähänkuin koomassa eikä oikeen tajuu mistään mitään mutta tämä menee kuulemma ohi. Ihme "pala kurkussa" nyt ollu pari tuntii, ei nyt ihan et meinais laattaa mut joku vastaava tunne. Hiilarit ovat 22g + pari tomaattia ja vähän kurkkua. Ja hommahan oli niin että kuidut eivät imeydy, eli eivät sisällä energiaa? Pitäisi vetää jotain jossa olisi paljon kuituja, ehkä jotain apteekista. Nojoo katellaan miten dieetti sujuu.

...en ole tehnyt HIITin lisäksi mitään "tyhjentävää" aeroobista, mutta eiköhän ketoilu lähte käyntiin ennemmin tai myöhemmin.

Carbon sanoi:
Ja hommahan oli niin että kuidut eivät imeydy, eli eivät sisällä energiaa?

Joistain kuiduista irtoaa energiaa, koska bakteerit käsittelevät niitä suolistossa ja syntyvistä rasvahapoista saadaan energiaa.

oma hiilarimäärä on siis alle 30g tällähetkellä, jotkut kuitenkin sanovat että ketoosissa ollaan jo alle 100g:ssa. Onko siis mitään hyötyä/haittaa pitää hiilarit alle 30g? Itse pidin hiilarit low-carbilla about 100g enkä todellakaan huomannut että olisin ollut "ketoosissa". Itseasiassa tämä alle 30g ruokavalio on minulle helppo ja edullinen :D (voitte katsoa ketodieettini "Ja dieetille" threadin lopussa).

Kyllä minä olen omaan tietämykseeni jostain ammentanut, että tuo 30g on se "noin raja" ketoosille, ei 100g...

kun siirrytään ketodietille niin silloin pitäisi hiilari olla reippaasti alle 30g/päivä mutta ei kuitenkaan alle 20g/päivä. Itsellä menossa kolmas ketoviikko ja hiilari 22g/päivä.
proteiinien osuus on noin 40% hiilarit noin 4,5% ja rasvaa loput runsaat 50%. kokonaiskalorit tällä hetkellä 2350. Aerobinen nopeuttaa ketoosiin siirtymistä mutta itse esim. en sitä ole tehnyt ja esim. lauantaisen hiilaritankkauksen jälkeen pääsen ketoosiin jo sunnuntai aamupäivällä. parhaiten tietää olevansa ketoosissa, kun henki haisee siis ihan törkeesti.
Hiilarit nostetaan jossain vaiheessa noin 30 grammaan päivässä ja pidetään siinä, samalla voidaan vähän vähentää rasvoja. Itse nostan hiilareita ensiviikolla.
Itse olen huomannut myös sen, että olo on todella hidas ja ihan kongreettisesti esim. kävellessä kaikki mummosta vaariin menee ohi ja treeneissä tahtoo puhti loppua kesken.

SanniS sanoi:
No mikäs siinä oli sellasta, ettet oikeen ottanut omakseks? :) Mä oon kyllä huomannu todellakin, et oon jotenki "hitaampi", ku yleensä. Eilenki yks jätkä yritti päissää pistää iha halvalla, ku ei oikee meinannu keksiä vastaan sanottavaa.. Tai sit vaan pikkuhiljaa alkaa hiusten värin vaikutukset tulla näkyviin *blond* :D Muuten on kyllä nämä ketodietin saavutukset ollu positiivisia, vaikka tätä onkin vasta neljä päivää kestänyt.. Jatketaan :)

Jotenkin ei vaan sopinu mun kropalle. Tulokset on ollu ihan hyviä, ekalla kerralla lähti puolenkymmentä kiloa ennen kuin pakki meni jumiin kuidun puutteesta ja toisella kertaa kuusi kiloa. Jotenkin vaan oli niin vetämätön ja höntti olo eikä oikein jaksanut olla töissäkään skarppina (asiakaspalveluhommia, joten pitäisi jaksaa kuunnellakin sitä asiakasta ja tajuta mitä se on sanomassa). Totesin vaan että ei ollu mun juttu.

Nyt oon rakennellu pikkuhiljaa systeemiä jonnekin tuonne low carbin ja zonen välimaastoon ja toivottavasti tuo on pelkkää fläsää mitä on lähteny noin 0,5 kiloo viikossa. Treeni on ainakin sujunut entiseen malliin.

Apuja ketoon

Moro,

Aloitin vko sitten elämäni ensimmäisen ketoosin :rock: Tähän asti homma on mennyt ok, paitsi kaksi ensimmäistä päivää oli orastavaa päänsärkyä. Hiilarit olen pyrkinyt pitämään ~30g tietämillä. En ole kuitenkaan ns. millitarkkaan noita lakenut. Ihme kyllä mulla ei ole ollut oikeastaan missään vaiheessa nälkä! Toisaalta olen "säätänyt" syömiseni noin 3-4h sykleihin eli 5-6krt päivässä. Lieneekö tuo syy siihen? Ruokana olen syönyt normia ketosapuskaa, kanaa, kalaa, lihaa jne. Aina kun ei ole aikaa, niin otan ateriankorvikkeena/lisänä ~30-40g kasea + ~10g heraa, sekä vähän kreaa, glutaa, vitamiineja ja erilaisia öljyjä(kala, oliivi ja rypsi). Puntilla käyn 3-4krt vko:ssa ja teen 2 x vko:ssa aerobista treeniä. Totaalisia lepopäiviä on 2vko:ssa. Punttitreeneissä olen pyrkinyt pitämään sarjojen ja toistojen määrät suhteellisen vähäisinä. Sarjoja noin 8 per lihasryhmä. Pääliikeissä toistot max 5-8 toistoa ja apuliikkeissä 8-12 toistoa.

Tuossa oli hieman taustaa ja nyt itse asiaan:

Ongelmana mulla on dramaattinen voimien putoaminen! Tai ainakin omasta mielestäni :whip: Olenko treenannut ihan päin :wall: ? Mikä olisi "optimaalinen" määrä protskua per päivä? Pituutta 188cm ja painoa ennen ketoa 105kg. Rasvat 12-13%. Niin ja natuna treenaan, eli ottakaa huomioon vastauksissa. Jos sitä tarttee ottaa huomioon :hyper:

Thx

N00b Walas

Replay sanoi:
Jotenkin ei vaan sopinu mun kropalle. Tulokset on ollu ihan hyviä, ekalla kerralla lähti puolenkymmentä kiloa ennen kuin pakki meni jumiin kuidun puutteesta ja toisella kertaa kuusi kiloa. Jotenkin vaan oli niin vetämätön ja höntti olo eikä oikein jaksanut olla töissäkään skarppina (asiakaspalveluhommia, joten pitäisi jaksaa kuunnellakin sitä asiakasta ja tajuta mitä se on sanomassa). Totesin vaan että ei ollu mun juttu.

Nyt oon rakennellu pikkuhiljaa systeemiä jonnekin tuonne low carbin ja zonen välimaastoon ja toivottavasti tuo on pelkkää fläsää mitä on lähteny noin 0,5 kiloo viikossa. Treeni on ainakin sujunut entiseen malliin.

Walas sanoi:
Ongelmana mulla on dramaattinen voimien putoaminen! Tai ainakin omasta mielestäni :whip: Olenko treenannut ihan päin :wall:

Ovatko voimat pois heti ensimmäisessä sarjassa vai hyytyykö kone vasta parin sarjan jälkeen? Lihasten glykogeenitasothan ovat ketogeenisellä melkoisen alhaalla ja tyhjästä on paha nyhjäistä. Jonkinlaisia hiilaritankkauksia on tuon takia hyvä suorittaa.
Yksi mitä voisi kokeilla olisi nauttia vähän hiilaria (5-10 grammaa) hiukan ennen treeniä, jotta veren sokeri nousee hiukan, se saattaa auttaa.

Tahvo Tohveli sanoi:
Ovatko voimat pois heti ensimmäisessä sarjassa vai hyytyykö kone vasta parin sarjan jälkeen? Lihasten glykogeenitasothan ovat ketogeenisellä melkoisen alhaalla ja tyhjästä on paha nyhjäistä. Jonkinlaisia hiilaritankkauksia on tuon takia hyvä suorittaa.
Yksi mitä voisi kokeilla olisi nauttia vähän hiilaria (5-10 grammaa) hiukan ennen treeniä, jotta veren sokeri nousee hiukan, se saattaa auttaa.

Sarjapainot ovat tippuneet merkittävästi heti ensimmäisestä toistosta alkaen. Tosin hiukka pienemmillä painoilla jaksan yleensä sen 5-6 toistoa ja sitten alkaa hyytymään. Tunne lihaksissa on kuintenkin ihan hyvä. Tällä tarkoitan että treenin jälkeen tiedän tehneeni(DOMS). Pääliikkeissä tauot noin 1-2min ja apuliikkeissä 1min. Onkohan mulla liian rivakka tahti? Kokeilen tota hiilaria ennen treeniä.

Sitten vielä kyssäri:

Kannaatko ketolla pitää 1-2vkon välein 1pv jolloin ottaa vähän enemmän hiilaria?

Kiitos etukäteen

minkälainen on sinun päivittäinen totaalikalorimäärä ja miten paljon sulla on rasvoja? Voipi olla, että yrität treenata liian pienillä kaloreilla.
Itsellä ei ole vielä painot pahemmin pudonneet mutta vika sarja on :urjo: ja näin perjantaina huomaa, että "koneessa" ei oikein enää tahdo voimia riittää tämän päivän treeniin.

Itsellä on yksi hiilaritankkauspäivä viikossa. silloin pudotan rasvat ja proteiinit minimiin ja syön hiilareita todella paljon! sunnuntaina sitten taas ketoosi jatkuu.

Itse en ota ennen treeniä extra hiilaria, koska pidän lauantaina tuon tankkauspäivän ja siksi menen kuusi päivää "ilman" hiilareita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom