Taas apua aloittelijalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Habu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Olen nyt käynyt noin puoli vuotta puntilla ja viimeiset pari kuukautta tällä treeniohjelmalla sarjat ovat aina 8,10,12

2Xviikossa
vipunosto
penkki/vinopenkki
pekdeck

ranskalainen punnerrus
ylätalja
taljalla(kapea ote)

tangolla
hauiskääntö
taljalla myötäote

1Xviikossa
vatsalauta
vatsakoneella
vatsalauta

selkälauta
selkälauta

jalkaprässi
reisiojentaja
reisikoukistaja
pohkeet koneessa

Noin tuollaista treeniä yritän tehdä plus että juoksen pari kertaa viikossa ja käyn uimassa. Pitäisi saada paino nousemaan ja hyvä lihaskunto. Mitat on 174/58 eli aika huono. Pystyisittekö antamaan vinkkejä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Habu sanoi:
Mitat on 174/58 eli aika huono. Pystyisittekö antamaan vinkkejä?

No jos vaikka lisäisit tähän että minkä verran löytyy ikää, mitä syöt ja onko mahdollisuutta käydä esim 3 kertaa viikossa puntilla ni katellaan sitten lisää...
:rolleyes:

Pumba sanoi:
No jos vaikka lisäisit tähän että minkä verran löytyy ikää, mitä syöt ja onko mahdollisuutta käydä esim 3 kertaa viikossa puntilla ni katellaan sitten lisää...
:rolleyes:

No ikää on elokuussa 18 ja käyn kolmesti viikossa puntilla. Syön yleensä aamiaisen: teetä ja ruisleipää(2 palaa) lämmin ateria koulussa, välipala ja toinen lämmin ateria kotona.
Joskus jää vähemmälle ja se on paha.

Habu sanoi:
No ikää on elokuussa 18 ja käyn kolmesti viikossa puntilla. Syön yleensä aamiaisen: teetä ja ruisleipää(2 palaa) lämmin ateria koulussa, välipala ja toinen lämmin ateria kotona.
Joskus jää vähemmälle ja se on paha.

Nyt kun oot jo puolivuotta käynyt ja jos on tarkotus massaa kasvattaa niin minä suosittelisin 3 tai 4 jakosen käyttöön ottoa. Jos pystyt käymään salilla neljä kertaa viikossa, niin toi 4-jakonen on ihan jees.

Hyvä esimerkki nelijakosesta:

1. Rinta - hauis
2. Jalat
3. Olkapäät - ojentajat
4. Selkä

Ja ton voi vaikka tehdä niin että käy joka toinen päivä puntilla, eli silloin kierto on 8 päivää, taikka jos ei viikonloppusin pääse, niin ma ja ti treeni. Ke lepo. To ja pe treenit. La ja Su lepo.

Habu sanoi:
No. Minkänlaiset toistot olisivat hyviä..

8-12 on ihan jees jos lihasta kasvattaa. Jaloille voi tehdä pidempääkin, itse suosin n. 15 toiston sarjoja. Mutta mikä toimii minulla, ei välttämättä toimi kuitenkaan sinulla, mutta kokeilla kannattaa.

Eli muutin vähän ohjelmaa. Jos viitsisitte vielä katsoa.

1.päiviä rinta-Hauis
viistopenkki käsipainoilla 3*(8-12)
penkki 3/2x(8-12)
vipunostot 3x(8-12)

hauis scott penkistä 3X(8-12)
hauis käsipainoilla
???????(kolmas liike)

2.Päivä Jalat
Prässi 3x(15)
reidenojennuskone 3x(15)
takareisilaite 3x(15)
pohkeet 3x(15)

3.Päivä olkapäät ojentajat
pystypunnerrus käsipainoilla 3x(8-12)
vipunostot sivuille 3x(8-12)
vipunostot olkapäille 3x(8-12)

ranskalainen punnerrus tangolla 3x(8-12)
ojentajat taljassa 3x(8-12)
????(joku liike)

4.Päivä selkä-vatsa
kulmasoutu 3x(8-12)
ylätalja 3x(8-12)
selkäkone(back extension = selänlaajentaja ?) 3x(8-12)

sivuvatsoja
rutistuskone 3x(8-12)
jalkojen nosto 3x(8-12)

noin tämä menisi yhdelle viikolle, mutta samassa tulisivat juokseminen ja uiminen. ruuan kanssa tulisi ongelma. Olen lukenut ruokaa käsitteleviä ketjuja eli pitäisikö syödä enemmän proteiinipitoista ruokaa ennen treenejä ja nukkumaanmenoa ja minkänlainen aamianen olisi sopia.

Vatsoja kyllä levittäsin tasasesti koko viikolle. Ei kannata tehä kaikkia kolmea liikettä samalla kertaa. Muuten näyttää ihan hyvältä. Vastatkoon joku jolla on enemmän aikaa/kokemusta, kannattaako liikkeitä lisätä noihin pariin kohtaan. Ite pistäsin vielä vähän extraa ojentajille ja hauiksille mutta se riippuu ihan tilanteesta. Jos tuloksia tulee näilläkin niin hyvä niin.

Tuo ruokailupuoli kun saadaan kuntoon niin tuloksiahan tulee!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Habu sanoi:
Saisko vinkkejä tohon ruokapuoleen kun tuntuu että syön joko liian vähän tai "väärin".

Lueppa tuota faq:ta. Siellä on ainakin pari loistothreadia, joissa käsitellään just tuota ruokapuolta aloittelijoilla.

Menee hieman aiheen vierestä, mutta mun mielestä alottelijat miettii ylitarkasti ohjelmiaan. Ainakin näiden "apua aloittelijalle" tyylisten threadien perusteella. Onhan se hyvä miettiä liikkeitä ja toistojen määrää, mutta kun yleensä syömiseen ei kiinnitetä mitään huomiota. Mietitään pää kipeänä, että pitäiskö tehä 6 toistoa vai 8 toistoa hauiksille, samalla kun syödään liian vähän tai päin persettä.

No nyt puhut asiaa. Raskaita perusliikkeitä, kovaa treeniä ja tarpeeksi ruokaa/lepoa,
niin ei voi olla kasvamatta.
Sitä muuta hifistelyä mukaan sitten vähitellen.

tseif sanoi:
Menee hieman aiheen vierestä, mutta mun mielestä alottelijat miettii ylitarkasti ohjelmiaan. Ainakin näiden "apua aloittelijalle" tyylisten threadien perusteella. Onhan se hyvä miettiä liikkeitä ja toistojen määrää, mutta kun yleensä syömiseen ei kiinnitetä mitään huomiota. Mietitään pää kipeänä, että pitäiskö tehä 6 toistoa vai 8 toistoa hauiksille, samalla kun syödään liian vähän tai päin persettä.

Aivan ja tähän olen itsekin syyllistynyt aikoina ennen pakkista. Ohjelmaa hiottiin ja luettiin eri kirjoja jossa oli liikkeitä ja ohjelmia. Sitten kuviteltiin että syö tarpeeks ja saa muka vielä proteiiniakin tarpeeks. Aika karu totuus paljastui kun otti vähän asioista selvää ja pikkusen pysähty miettimään syömisiään. Fakta taitaa olla, että paskalla reenillä ja hyvällä ravinnolla kasvaa ees vähän, mutta hyvällä reenillä ja liian pienillä syömisillä on se kasvu aika mahdotonta. Voimaa saattaa toki tulla ja varmasti tuleekin, mutta lihas ei kasva ilman rakennusaineita.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom