Taas aloittelija...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ml2006
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tähän ei vastausta täältä vielä löydy: Mitä jos on täysin aloittelija, huonokuntoinen, ylipainoinen ja :david:. Ikääkin on jo yli 30 v. Tavoitteena kuitenkin saada lihasta ja vähentää rasvaa! Mitä teen ensin?

1. Aloitan aerobisen liikunnan, parannan peruskuntoa ja laihdutan läskiä pois. Sitten vasta salille hankkimaan lihaa.
2. Aloitan heti salitreenin, syön enemmän kuin kulutan ja kasvatan siten lilhasta. Lopuksi laihdutetaan ylimääräinen rasva pois.
3. Aloitan salitreenin ja aerobisen treenin, sekä syön alle kulutuksen. Kasvaako lihas vaiko ei? (Teorian mukaan kai ei...)
4. Muuta mitä?

Kiitos vastauksista! :kippis1:

Aloita salitreeni ainakin heti, mutta lähtökohta ja omat tavoitteet määrääkin sitten sen, että laihdutetaanko ensin fläsät vai kasvatetaanko lihasta ensin alle. Jos sitä laardia riittää turhan paljon, ihan haitaksi asti, voi olla hyvä ottaa ne ensin päältä pois. Jos taas ei ole kauheasti höttöä, ja lihasta hyvin vähän, voi olla parempi hommata ensin lihaa ja sitten dieettailla.

Siis salitreeni ainakin heti alkuun ja lähtökohdista riippuen kumpaa eka, plussilla vai miinuksilla.

Tää on siis mun mielipide. Tsemiä :thumbs:

Parasta on, kun aloitat homman peruskunnon hankkimisella sisältäen sekä salitreeniä että aerobista.

Jos aloitat samaan aikaan sekä diettaamisen että treenaamisen, eivät pää ja kroppa todennäköisesti kestä tuollaista yhdistelmää muutamaa viikkoa pidempään. Bulkkaaminenkin on ylipainoiselle aloittelijalle kyseenalainen ratkaisu, eli suosittelen kultaisen keskitien valitsemista. Kun kalorit pysyvät suunnilleen kulutuksen tasolla, päivästä riippuen joskus vähän yli ja joskus vähän alle, saat aloittelijana luultavasti jonkin aikaa sekä vähennettyä rasvaa että rakennettua lihasta, taivähintään peruskunto nousee eivätkä lihakset ainakaan vähene. Kiinnitä kuitenkin huomiota siihen, missä muodossa kalorisi otat (=terveellinen ja proteiinipitoinen ruokavalio).

Muutaman kuukauden kuluttua voit katsoa, miltä peilikuva siinä vaiheessa näyttää ja alkaa virittelemään jonkinlaista dieetti- tai bulkkikuuria mikäli tarpeen.

Itse tiputtaisin painoa ensin sen verran, että isoimmat kahvat on poissa ... motivoi kummasti treenaamaan, kun tulokset näkyvät jossakin. Tietenkin kävisin puntilla kokoajan, mutta tuolla tavallahan lihasmassa ei pahemmin kasva. Sitten kun rasvaprosentti jossakin 15% huiteilla, niin sitten voisi alkaa treenaamaan naruihin patteja ;)

no-bodyä myötäillen.

Aloita punttitreeni ja aerobinen liikunta heti.
Minusta ei kummemmin heti alkuun kannata ruveta miinuskaloreilla laihduttamaan ettei tule liian isoa muutosta ja into lopahtaa.
Totuttelet ensin treenaamiseen,hiukan siivoat ruokavaliota eli vähennät turhaa sokeria ja rasvaa pois.
Ja näinkin toimien kun ajanmittaan 2-3kg kiloa läskiä vaihtuu kiloksi lihasta,
on ulkonäössä ja olossa jo aika iso ero.

Meet sinne salille vaikka aluks 2x viikossa, teet 1-jakosella ohjelmalla! ja sitten vaikka 2-3x lenkki viikossa tai joku muu kuten uinti! TSEMPPIÄ REENEIHIN!!!!

Tähän ei vastausta täältä vielä löydy: Mitä jos on täysin aloittelija, huonokuntoinen, ylipainoinen ja :david:. Ikääkin on jo yli 30 v. Tavoitteena kuitenkin saada lihasta ja vähentää rasvaa! Mitä teen ensin?

1. Aloitan aerobisen liikunnan, parannan peruskuntoa ja laihdutan läskiä pois. Sitten vasta salille hankkimaan lihaa.
2. Aloitan heti salitreenin, syön enemmän kuin kulutan ja kasvatan siten lilhasta. Lopuksi laihdutetaan ylimääräinen rasva pois.
3. Aloitan salitreenin ja aerobisen treenin, sekä syön alle kulutuksen. Kasvaako lihas vaiko ei? (Teorian mukaan kai ei...)
4. Muuta mitä?

Kiitos vastauksista! :kippis1:

Terve taas!

Nyt on käyty salilla jo huimat 3,5 kuukautta. Olen syönyt kohtuu järkevästi, paljon rahkaa ja muutenkin proteiinia sekä treenannut ihan monipuolisella ohjelmalla. Tulosta ei silti näy, vaan painan samat 93 kg kuin 3,5 kk sitten. Jos olisin laihduttanut saman ajan, olisin laihtunut varmaankin n. 5 kiloa. Onko siis oletettavaa että:
- Painon pysyessä ennallaan olen saanut lihasta ja karsinut läskiä. Itse en kyllä ihmeempää eroa huomaa... koska jotain eroa pitäisi huomata?
- Olen syönyt liian vähän, joten lihas ei kasva, mutta kuitenkin liikaa jotta en laihdu. Tulokset on nousseet hieman, mutta eivät nyt tietysti lyhyessä ajassa merkittävästi.
- Treenaan jotenkin väärin tms. (Sitä on tietysti vaikea sanoa foorumilla)

Jatkanko samaa vai lisäänkö ruokaa...?

Treenaatko kuinka niska limassa ja hampaat irvessä? ainakin se tulee mieleen, että jos ei tulokset nouse eikä painokaan putua niin ehkä pitää vaan piiskata itsensä kovemmille:whip:

Toisaalta jos ajattelee, että alussa keho imee nestettä lihaksiin kuin sieni, niin se saattaisi vaikuttaa vaa'an lukemaan hieman nostavasti vaikka fläsää olisikin lähtenyt.

Kannattaa myös tarkistaa kalorit ihan vanhaalloisesti kynällä ja paperilla. Jos et ole aikaisemmin tarkkaillut kauheasti kaloreita ja makroravinteita niin saattaa mennä niissäkin mönkään, mutta sitten taas tulosten pitäisi nousta. Se tosiaan valaisisi hieman jos kertoisit minkä verran tulokset ovat nousseet.

Itse kun aloitin reenaamisen niin ainakin onnistuin nostamaan tuloksia (penkki+20-25, kyykky+30-35) ja paino putosi 5-6 kuukaudessa 10 kiloa, ja aerobista oli max 1 kerta viikossa:jahas:. Tosin olen vasta 21 niin se käy toistaiseksi helpommin. Eli siis pähkinänkuoressa itse olin -kaloreilla ensimmäiset 5kk ja sitten kun rasvat oli reilu 20% niin olen yrittänyt olla +/- kaloreilla ja itsellä toiminut tarpeeksi, että en ole lannistunut.

Tuolla jossain toisessa threadissa kun keskusteltiin, että voiko lihakset kasvaa ja läski lähteä samaan aikaan, niin mielestäni aika loogiselta kuullosti se selitys, että jos rasvaprosentti on korkeammalla kuin mitä kroppa vaatii(siis evoluution kannalta,eli varmasti useita kymmeniä) ja taas lihaksia on vähemmän kuin kroppa vaatii niin varmasti se kroppa luopuu niistä ylimääräisistä ja muuttaa ne lihakseksi, koska keho ajattelee, että rasvaa on liikaa ja lihasta liian vähän, vai miten se meni:D. Tämä siis vain oma uskomukseni:)

Mutta varmasti kun vaan piiskaat itseäsi kovemmin ja syöt tunnollisesti etkä lannistu niin tulokset alkavat näkyä!!:) eli ei muuta kun onnea vain:kippis1:

Kiitos kannustuksesta ja vinkeistä. :kippis1: Tällaisella ohjelmalla olen tehnyt:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat, vatsat
- Rintaprässi x 2
- Vinopenkki (kone) x 2
- Jalkaprässi x 3
- Reiden ojennus x 3
- Vipunostot (kone) x 2
- Pystypunnerrus (kone) x 2
- Dippi (kevennetty/kone)/Ojentajat taljassa x 3
- Vatsat x 3
- Vatsat/kyljet tms. vartalonkiertolaitteessa x 2

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset
- Leuanveto (kevennetty/kone)/Ylätalja x 3
- Kulmasoutu (kone) x 3
- SJMV x 3
- Koukistukset x 2
- Hauikset scott x 3
- Pohkeet seisten x 3
- Hauikset kp x 3

Näitä tehdään vuorotellen noin 3 kertaa viikossa, eli yleensä Ma, Ke, La. Alussa tein yksijakoisella ja nyt jonkin aikaa tällä. Tuloksista on vaikea sanoa, kun teen laitteilla joissa on painopakka. Esim. penkkipunnerrusta simuloivassa laitteessa tulos on noussut paljonkin, kun taas ylätaljassa ei juurikaan. Jalkaprässi ei nouse, mutta ojennus ja koukistukset on nousseet... Käsiin tietysti toivoisin lisää paksuutta mutta mitään ei tapahdu. Lisää hauis- ja ojentajatreeniä? :david:

Ruokapuolesta vielä sen verran että olen laskeskellut kalorien tulevan n. 2000-2500 paikkeille. Olen ajatellut että vähän voisi paino pudota tai ainakin lihas kasvaa. Mutta tosiaan ei ole kumpaakaan oikein tapahtunut - joten odotellaan lisää. Vinkkejä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos kannustuksesta ja vinkeistä. :kippis1: Tällaisella ohjelmalla olen tehnyt:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat, vatsat
- Rintaprässi x 2
- Vinopenkki (kone) x 2
- Jalkaprässi x 3
- Reiden ojennus x 3
- Vipunostot (kone) x 2
- Pystypunnerrus (kone) x 2
- Dippi (kevennetty/kone)/Ojentajat taljassa x 3
- Vatsat x 3
- Vatsat/kyljet tms. vartalonkiertolaitteessa x 2

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset
- Leuanveto (kevennetty/kone)/Ylätalja x 3
- Kulmasoutu (kone) x 3
- SJMV x 3
- Koukistukset x 2
- Hauikset scott x 3
- Pohkeet seisten x 3
- Hauikset kp x 3

Näitä tehdään vuorotellen noin 3 kertaa viikossa, eli yleensä Ma, Ke, La. Alussa tein yksijakoisella ja nyt jonkin aikaa tällä. Tuloksista on vaikea sanoa, kun teen laitteilla joissa on painopakka. Esim. penkkipunnerrusta simuloivassa laitteessa tulos on noussut paljonkin, kun taas ylätaljassa ei juurikaan. Jalkaprässi ei nouse, mutta ojennus ja koukistukset on nousseet... Käsiin tietysti toivoisin lisää paksuutta mutta mitään ei tapahdu. Lisää hauis- ja ojentajatreeniä? :david:

Ruokapuolesta vielä sen verran että olen laskeskellut kalorien tulevan n. 2000-2500 paikkeille. Olen ajatellut että vähän voisi paino pudota tai ainakin lihas kasvaa. Mutta tosiaan ei ole kumpaakaan oikein tapahtunut - joten odotellaan lisää. Vinkkejä?

Ohjelma näyttää hyvältä. Teetkö sarjat loppuun vai jätätkö toistoja varastoon? Itse suosittelen jättämään pari, elikkä vaikka jaksaisit tehdä vielä sen 2 niin jätä tekemättä. Toistoista sen verran, että itse teen pienemmille lihaksille pidempiä, ja suuremmille lyhyempiä sarjoja. Jaloille,rinnoille ja selälle teen normaalisti 6-8 toisto/sarja ja pienemmille,kuten ojentajat, hauis, olkapäät 10-12 toistoa/sarja. Tietysti sarjojen määrää kannattaa vaihdella. Kannattaa treenata kaikkea vaan tasapuolisesti, ettei jokin lihas mene muitten edelle. Sen verran itse viitsin panosta johonkin tiettyyn lihakseen enemmän, että teen sen treenin alussa, jolloin on vielä paljon paukkuja varastossa.

Syömisistä semmosta, että tuleeko proteiineista 30% hiilareista 40% ja rasvoista 30% kaloreista?
Ja aamulla hiilarit, illalla rasvat ja proteiinia aina:) Ilman proteiinia kun ei lihaksia tule!

Kannattaa muutenkin vierailla tuolla foorumin ruokapuolella myös ja lueskella myös täällä mahdollisimman paljon tekstiä, koska voit löytää jotain ja oivaltaa siitä mikä mättää. Maltti on valttia!

Pisti silmään tuossa ohjelmassa se, että melkein kaikki liikkeet teet jonkinlaisella koneella. Koneet ovat kuntoutusta ja ajanviettoa varten, joten heivaa ne ja ota tilalle vapailla painoilla tehtävät vastaavat liikkeet. Jo pelkästään sillä voit saada parempaa tulosta aikaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom