Töppäykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja läski77
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Millaisia mokia ootte tehneet harjoitus/sparraus tilanteessa, eli telonut kaveria vahingossa.
Minä olen potkaissut tytön tajuttomaksi, kun olin hieman hajamielinen, minun piti kyllä kontrolloida...
Toinen on harjoitellessani lonkkaheittoa: käänsin kaverin ylösalaisin ja tiputin pää edellä tatamiin, kummallista nähdä aikuisen miehen itkevän.

Täytyy sanoa että molemmilla kerroilla hävetti melkoisesti ja toivoin olevani jossain muualla

Pahin mokani joka muistuu mieleen tapahtui potkunyrkkeilyvuosina - harjoiteltiin parin kanssa kääntöpotkua ja minä pitelin tyynyä. Sitten jostain syystä ajatus lähti harhailemaan ja epähuomiossa nostin tyynyn aivan liian ylös. Samassa tuli kääntöpotku suoraan munille ja voitte uskoa että sattui - syndeistä huolimatta. Koko alavatsa oli kuin tulessa ja teki mieli oksentaa... :kuola:

Hauskin mokani minkä nyt muistan oli, kun vedin alkeiskurssille treenejä jossa käytiin läpi etupotkua. Tyynyä piti keski-ikäinen leppoisa pallovatsa. Kolmas tai neljäs aika rento potku sitten lipsahti tämän kuulavatsan takia miehen leukaan jonka jälkeen oli pokassa pitelemistä, kun mietin pitäisikö selittää, että vika oli myös sedän mahassa.

mulla on kaksi jutsu ajoilta. eka oli kun tehtiin pamppu tekniikoita. itelläni oli pamppu ja heitin kaverin maahan ja lyönti kylkeen (Näytettiin vielä tekniikka muille ohjaajan pyynnöstä) mutta käsi kun oli hikinen ni pamppu ei pysähtynykkään ilmaan vaan suoraan kylkeen ja kaveri pukkariin :D Toinen samaisen kaverin kanssa. pistari harjoitus.. kaveri piti pistareita. ekaks vasen kiertari, kaveri peräänty pikkase ja sit takakiertari toiseen. Sanoin sit lopuks et valmiina, teen nopeen.. no ei se kaveri sit kerennykkää alta pois vaa takakiertari läsähti suoraan päähän. onneks kerkesin pikkase hidastaa ettei tullu kaikilla voimilla mut kyl kaveri keräili itteesä tatamilta. ohjaaja sanoi vaa et hyvä hyvä! :D

Ei nyt töppäyksiä, mutta muuten hauska tilanne harjoituksissa :) Jokainen tietää legendaariset vyöhipat. Meillä jäätyään kiinni pitää mennä kontalleen ja muut voi pelastaa ryömimällä alta. Sain sitten kaikki paitsi yhden samaan riviin ja päästin sitten viimeisen ryömimään muiden alta ja samalla :whip: kontallaan olleita ;) Mulla ja valmentajalla oli hauskaa :) "Tämä sattuu varmasti enemmän teihin, entä minuun" :D

Olen kaksi kertaa lyönyt kaveria vahingossa päähän matsatessa.

Ekalla kerralla ilman hanskoja kun otettiin vaan semmosta todella kevyttä, blokkasin kaverin etukäden ja isku poskipäähän, kuvittelin että se reagoi toimiini eritavalla mutta pistikin pään siihen eteen. Onneksi sain vähän vauhtia pysähtymään ku näin et ei se väistäkkään. Mutta osui kuitenkin.

Toinen kerta sitten hanskat kädessä samalla tavalla, etukäsi pois edestä ja lyönti päähän. Nyt olikin jo voimaa mukana ja kaveri keräili ja oli täysin sekaisin jonkin aikaa.

Painissa mursin mustavöiseltä kaksi kylkiluuta. Vähän hävetti, vaikkei ollutkaan varsinaisesti mun syy. Opetus: ei kannata kaatua maahan 110 kg sika päällään ;-))

Yks aika paha oli kun otettiin matsia ja nappasin takakiertopotkun kaveria suoraan kurkunpäähän... hetken oli aika paskat housussa fiilis kun ajattelin, että se saattaa vaikka kuolla... mut kyl se siitä sit virkos :P

Tämä nyt ei ole harjoituksista, vaan alottelijoiden sarjasta taekwondosta. Tässä sarjassa siis pääkontakti poissa, ei saanut edes potkia päähän.

Matsailin yhtä kaveria vastaan ja huomasin että kaveri pitää päätä erikoisesti kenossa. No, vanhana boxaajana selkärankareflexillä vetäsen sitä suoraan turpaan paljaalla nyrkillä, kaveri kerää kamoja ;) Kyllä hävetti heti ku tajusin että tähän lajiin ei nää päähän lyönnit kuulu =)

ps. Sain varoituksen ja pitkän katseen tuomarilta...

Ei liity sparraukseen, mutta teinpä kerran tällaista kataa aivan liian nopeasti omiin taitoihini suhteutettuna ja kohdassa, missä miekka tulee ulos tupesta, väänsin tuppea liian aikaisin (miekan terä oli vielä sisällä). Kuului ilkeä *kräks*, mutta tuppi ei sentään hajonnut (ja sormet katkenneet sen mukana). Tulipa taas kerran sääli niitä amerikkalaisia, jotka ostavat ensimmäiseksi aidon terävän katanan ja leikkaavat sitten takapihalla sormensa irti ninjaa leikkiessään. Itse käytin (useimpien iaidotreenaajien tavoin) tylsäteräistä, alumiinimetallisekoituksesta valmistettua miekkaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yhden treenikaverin olen tiputtanut kyynärpääiskulla vahingossa. Tein huolimattomasti parin kanssa tekniikkaharjoituksia eikä ollut edes kova, sattui vain tuohon korvalehden alla leukaluun takapuolella sijaitsevaan hermoon. Siinä sitten hetki pyydeltiin anteeksi tytöltä ja hävetti.
Yhden kerran alkeiskurssia vetäessä eräällä naisella ei ollut paria, neuvoin harjoitteen loppuun ja menin itse mukaan tekemään. Ajattelin että "potkitaan tässä nyt hiukkasen", blokkasin puolihuolimattomasti ja jäin ihmettelemään auennutta nenääni kun potku tulikin puolittain läpi. Jotkut alkeiskurssilaiset ovat aikaisemminkin harrastaneet jotain :) No, tuo ei hävettänyt, totesin vain että "Hyvä potku" ja jatkettiin.
Neniä on auennut sekä pareilta että itseltä ties kuinka monta kertaa, ei mitään vakavaa, mutta aina kun keskittyminen herpaantuu niin joku vuotaa verta.
Uskoisin että yli 99% vammoista syntyy huonon keskittymisen ja huolimattomuuden takia, hyvin harvoin niitä tulee sen vuoksi että harjoiteltaisiin liian kovaa. Hyviä muistutuksia siitä että vastustajaa, asetta ja tekniikkaa pitää aina kunnioittaa täydellisellä keskittymisellä, ne ovat mahdollisesti tappavia. Samaa mieltä Mixun kanssa siitä että ensimmäiseksi teräksi ei kannata hankkia aitoa terävää katanaa; vaikka periaatteessa silläkin voisi harjoitella alusta asti turvallisesti niin harvalta löytyy vaadittavaa kunnioitusta.

Reenasimme leirillä puukkohyökkäyksen torjuntaa pampulla. Kovaa kun parin kanssa reenattiin niin käyhän sitä sitten jossain välissä huonosti. puukontorjunta, samantien vastalyönti pampulla päähän.........ja osuhan se sitten..leukaperiin...onneksi oli kuitenkin napautus vain. Tosin ei mennyt sitten varmaan kuin tunti niin mulla oli huuli auki eräässä toisessa tekniikassa.
Että terveisiä Timpalle vaan jos satut lukemaan palstaa... :kippis1:

Itelläni on käyny kaks samanlaista tilannetta, toinen ja pahempi ntissä ja toinen vähä aikaa sitte heittotreeneis. Intis käytii tatamila tupakavereitte kaa aina sillo tällö painimas. Kaveri sit otti jonkilaisen heitto-otteen ja rupes heittämää minuu pääsä yli. No eihä siinä mitä, mutku se heitto loppuki kesken menon ja tipuin suoraa niskat eelä maaha (itelläni katse alas tatamiin päin=niska taakse taivutettuna ). Niskasta kuulu hirmune rutina ja nikamien pauke. Sen jälkee alko kuumottaa niskaa ihan saamaristi. Nopeela hieronnala ja onnela oon vielä elävien joukos.

Vähän :offtopic: , mutta:

Aloitin vähän aikaa sitten kuntonyrkkeilyn, ilman aikaisempaa kamppailulajikokemusta. Lauantaisin on sparrausta, johon uskaltauduin tänään ensimmäistä kertaa. Otin kevyttä matsia minua helvetisti kevyempää ja heikompaa NAISTA vastaan (ko. naisella on tosin ilmeisesti aika pitkä thaiboxing-tausta). Tämä nainen vei minua kuin vierasta sikaa. Itse perille saamaani paria iskua kohtaan otin osumaa ja katselin tähtiä ihan kunnolla.

Vaikka kokemusero olikin suuri, niin kyseessä oli sentään nainen! Kivekseni tuntuivat kutistuvan olemattomiin ja olo oli yhtä aikaa :confused: , :nolo: ja :david: .

Kerran piti kaveria potkasta muka perseelle ku käänti selän kehässä. Lipsahtikin alakautta suoraan munille.

Hyvin käytti polvillaan. :lol2:

Ave sanoi:
Intis käytii tatamila tupakavereitte kaa aina sillo tällö painimas.

:offtopic: Kuinka yleistä nämä tatamit intissä on ? Löytyykö joka paikasta ? Helpottaisi kyllä kummasti jos pääsisi välillä treenaamaankin.

Säkylässä on ainakin jonkinlainen painimatto, mutta ei se kyllä kunnon tatamiksi kelpaa. Liian pehmeä.

Ai vahinkoja?

Nooh.. X kappaletta munille osuneita potkuja.

Pari kertaa käynyt siten, että pari potkaissut -> väistö ja tukijalkaan semmonen reipas pyykäisy (suom. kampitus) ja pari selälleen liikuntasalin parkettilattialle (pää pomppii jännästi lattiasta). Ainakin yksi aivotärähdys siinä samalla.

Pari kertaa käynyt niin, että pari piti potkutyynyä/tyynyjä ja potku tullut tehtyä tyynyn yläosaan. Ok ei mitään, mutta hikinen jalka luiskahtaa aika kivasti joskus siitä tyynyn pinnasta yli kaverin otsaan.

"Seuran pääohjaajaa" löin paljaalla nyrkillä suoraan leukaan (alhaalta ylös lyhyempi kun olen).

Kyllä näitä riittää, mutta nuo nyt tuli ekana mieleen..

Kuten kaikki on huomanneet niin näitähän riittää, no tässä olis tuorein tapauksista:
Vasta peruskurssin läpässeet tyypit tuli treenaamaan meidän kanssa ja siinä sit sparrattiin(laji on potkunyrkkeily) ja sellanen 2metrinen kaverin sano että: "kovennetaan vähän kontactia jos sulle käy?" no meikäläinen sitten nyökkää ja löin sitte suojauksen välistä suoraan leukaan ja koukku olisitten jo samalla toisessa ohimossa ja kaveri lattialla istumassa... Sillon hävetti ja nauratti samaan aikaan.

Nuorempana painitreeneissä kävi tämmönen töppä:
Pidettiin silloin treenejä erään koulun salissa, ja tatami oli lavalla. No siitä sitten kaveria niskalenkillä kiinni, sijainti oli vähän huono -> kaveri selkä edeltä lavan reunaan ja siitä pää edeltä alas lattialle. Valmentaja ei tykännyt tästä ratkaisusta. :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom