Täyslepo vs kevyt treeni

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Täytyy myöntää, että itseltäni on jäänyt täysin tämmöiset lepoviikot väliin! Eli jos koitan hieman tiivistää: ~5 vkoa intensitiivistä harjoittelua 3-4x vkossa; tätä seuraa lepoviikko. Näinkö toimii? Minkä takia tälläinen vko yleensä pidetään? Itse olin kerran yhden viikon tekemättä mitään ja kun palasin salille painot olivat tippuneet kuin lehmän häntä

Täytyy myöntää, että itseltäni on jäänyt täysin tämmöiset lepoviikot väliin! Eli jos koitan hieman tiivistää: ~5 vkoa intensitiivistä harjoittelua 3-4x vkossa; tätä seuraa lepoviikko. Näinkö toimii? Minkä takia tälläinen vko yleensä pidetään? Itse olin kerran yhden viikon tekemättä mitään ja kun palasin salille painot olivat tippuneet kuin lehmän häntä

Sulla on jokin pahasti pielessä, jos kuormat tolleen tippuu viikossa.. Itelläki (ja monilla muillakin) painot nousee viikon tauon jälkeen kun hyvillä safkoilla kroppa saanu totaalisesi palautua... Elikkäs kandee jälleen varmaan tarkastella (kriittisesti) omaa toimintaa (sfkat, reeni, lepo) ja koittaa löytää niitä sudenkuppia... Sitä tulee NIIN helposti sokeaksi omalle teutaroinnilleen, että saatta ylläreitä ilmetä (kokemusta on)...

Itse teen täyslevolla. Varmaan johtuu laiskuudesta, ei vain huvita mennä salille pumppailemaan pienillä painoilla. Sohvalla vaan löhöämään, tuntuu aivan kuin olisi viikon lomalla. Tehokkuudesta en sitten tiedä. Tosin nykyään on tullut vähän heikosti pidettyä lepoviikkoja treenin yhteydessä.

Sillon tällön tulee pidettyä joku 5 päivää täyslepoa punttien osalta. Välillä sitten pari viikkoa tai kuukausikin niin lepää se pääkin. Pitäisi pitää vuosi lepoa joskus mutta tuleehan se tietty intin muodossa..

Sulla on jokin pahasti pielessä, jos kuormat tolleen tippuu viikossa.. Itelläki (ja monilla muillakin) painot nousee viikon tauon jälkeen kun hyvillä safkoilla kroppa saanu totaalisesi palautua..

Kyllä itsekkin olen saanut todeta vietetyn totaalilepoviikon jälkeen, painojen pysyneen samassa tai jopa nousseen :eek: ja kyllä se on aivan erillainen into lähteä puskemaan taas hyvin (korostan sanaa, korostan, jolla korostan sanaa hyvin:D) vietetyn lepoviikon jälkeen.
Kunnon safkat, viinakset helvettiin ja koittaa keksiä jotain muuta toimintaa, kuten nyt kesällä on helppo pompata veteen uimaan. Ei ne lihat karkaa viikossa minnekkään...

Tuossapa oli hyvin kiteytetty HST-triidissä
5. Pakollinen tauko kiertojen välissä (SD = Strategic deconditioning)

HST:ssä suositellaan pakollista 7-14 päivän taukoa kiertojen välissä. Toisaalta sen tarkoituksena on palauttaa elimistö kunnolla ja saada voimakkaampi ärsyke uuden kierron alussa treenistä ja toisaalta sitä voidaan hyvin verrata Dual Factor teorian deloading vaiheeseen, jossa palautellaan elimistö kovan loading jakson jälkeen, jossa elimistö on vedetty hyvin lähelle ylikuntoa. Kuormituksen nostaminen jatkuvasti on kuitenkin käytännössä mahdotonta ja SD:n avulla varmistetaan riittävä ärsyke lihaksille ja toisaalta voidaan pitää homma progressiivisenä suurimman osan aikaa.

Täyslepo. Joku viikko, esim. kohta loma niin 5 päivän paussi. Hyvää vaan tekee:whip:

Täältäkin ääni kevyelle viikolle, kolmesti viikossa koko kroppa 50% normaaleista sarjapainoista, vähän tiheämmällä toistofrekvenssillä toteutettuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom