Olen pian 17-vuotias nuori nainen ja useita vuosia syömishäiriön kanssa painittuani olen lopulta päättänyt hankkia sen kauniin kiinteän kropan josta näkee, että laiskoteltu ei ole. Ainoa ongelma on, että mulla ei ole mitään ideaa miten tän kokoisen tytön pitää syödä ja treenata tuohon tavoitteeseen päästäkseen, niin pitkään tavoitteeni on ollut mahdollisimman lähellä nollaa kaloria per päivä. Mitat ovat tällä hetkellä 167cm/57-58kg, viime kesänä laihduin parissa kuukaudessa painoon 53kg, mutta arvaahan sen että ei peilikuva miksikään muuttunut. Nyt haluaisin painoon 52-54kg (vaa'an lukema on mulle yhä erittäin tärkeä) ja ennen kaikkea kiinteän kropan näiden löllöjen tilalle.
Syön yleensä aamupalalla kaurapuuroa tai ruisleipää, skippaan kouluruoan (ihmisten edessä syöminen ahdistaa) ja välipalankin, korkeintaan syön hedelmän tai vähän rasvatonta jogurttia. Päivällinen syödään aina perheen kanssa yhdessä, silloin siis jotain perus kotiruokaa ja illalla jotain tyyliä rahka. Peruskulutukseni on n. 1700kcal. En kuitenkaan laihdu, koska minulla on läpi syömishäiriöaikojen ollut taipumusta ahmimiseen sen jälkeen kun olen ensin tarpeeksi kauan kituuttanut. Olenkin aivan hukassa siitä, miten paljon pitäisi syödä. Kalorilaskuri on ollut tuttu apuväline jo pitkään, sen käyttö sujuu kyllä.
Käyn salilla 1-2 kertaa viikossa, kerran viikossa tanssitunnilla, kerran ratsastamassa ja lenkillä pari kertaa viikossa (näin talvisin vain kävely, mutta alan taas juosta kunhan pakkaset hellittää). Tällä hetkellä teen myös Jillian Michaelsin 30 day shread-haastetta.
Miten minun kannattaisi syödä ja treenata, jotta pääsisin tavoitteeseen?
Edit. Niin ja käyn pari kertaa kuussa juttelemassa psykologin kanssa.
Syön yleensä aamupalalla kaurapuuroa tai ruisleipää, skippaan kouluruoan (ihmisten edessä syöminen ahdistaa) ja välipalankin, korkeintaan syön hedelmän tai vähän rasvatonta jogurttia. Päivällinen syödään aina perheen kanssa yhdessä, silloin siis jotain perus kotiruokaa ja illalla jotain tyyliä rahka. Peruskulutukseni on n. 1700kcal. En kuitenkaan laihdu, koska minulla on läpi syömishäiriöaikojen ollut taipumusta ahmimiseen sen jälkeen kun olen ensin tarpeeksi kauan kituuttanut. Olenkin aivan hukassa siitä, miten paljon pitäisi syödä. Kalorilaskuri on ollut tuttu apuväline jo pitkään, sen käyttö sujuu kyllä.
Käyn salilla 1-2 kertaa viikossa, kerran viikossa tanssitunnilla, kerran ratsastamassa ja lenkillä pari kertaa viikossa (näin talvisin vain kävely, mutta alan taas juosta kunhan pakkaset hellittää). Tällä hetkellä teen myös Jillian Michaelsin 30 day shread-haastetta.
Miten minun kannattaisi syödä ja treenata, jotta pääsisin tavoitteeseen?
Edit. Niin ja käyn pari kertaa kuussa juttelemassa psykologin kanssa.