Täyden hyödyn ottaminen/piristeet?

Nyt kun aikani täällä olen yrittänyt imeä vaikutteita, vinkkejä ym, suunnittelin itselleni puolen vuoden etapin tehdä töitä kunnolla. Ruokapuoli on jo kohdallaan, nyt sitten sitä surkuteltua selkärankaa makeisiin, 3-jakoinen ohjelma ym.

Proteiinit ja palkkarit toki lisään pikimmiten kuvioon mukaan mutta olisin kysynyt laillisista piristeistä. Ma Huangista (liekö samaa kuin minulle mainittu "yrtti-efe") puhuttiin lähinnä vain rasvanpolton puolella, ja näissä polttoboostereissahan tuo enemmän esiintyykin. Mutta onko sellaisia piristeitä millä saisi kaivettua ne viimeiset lisähyödyt reenaamiseen, kun muut asiat ravinto- ja treenipuolella pitää kunnossa? Vai onko näistä tuleva hyöty niin marginaalinen että menee hyvän uskon puolelle...
Myönnän suoraan että en alan kaupoista ole vielä kysynyt, toki rehtejä myyjiäkin on mutta pelottaa että tietämättömälle myydään ihan turhia jauhoja isolla rahalla... :rolleyes:

FAQista en silmäilemällä löytänyt, "piristeet" hakusana toi vain roinapuolen. Eli minkälaisilla hakusanoilla tai tuotteilla mun kannattas etsiä...

Tauriini ja kofeiini ovat hinta/teho suhteeltaan loistavia piristeitä. Kannattaa kokeilla.

Wondadog sanoi:
... "piristeet" hakusana toi vain roinapuolen. Eli minkälaisilla hakusanoilla tai tuotteilla mun kannattas etsiä...

Siinä vaiheessa kun aletaan puhumaan muista piristeistä kuin esim. kofeiini ja tauriini, tämä siirtyy doping / anti-doping -osiolle.

Mä olen tota tauriini/kofeiini-comboa kanssa käyttänyt. 8g tauriini/4 kpl kofeiini-tabuja. Niistä tulee sellainen :hyper: olo mutta en tiedä onko niistä loppujen lopuksi niin suurta hyötyä. Samat painot nousee ilmankin. Tosin jos olo on väsynyt ennen treeniä niin sitten hyöty on selvä.
Ai niin, max. 8g tauriinia siksi koska empiirisin kokein olen todennut suuremman määrän pistävän pakin sekaisin meikäläisellä.

moi wondadog! Kokeile Tränings activatoria....puol tuntii ennen treeniä, tyhjään vatsaan. on toiminu ihan hyvin, lisää voimaa ja kestävyyttä.

Kyllä mulla kofe ja tauriin potkii hyvin, aina kun on ottanu ton sekoituksen ennen treenejä niin voimat ei katoo niin nopeeta ja jaksaa tehdä enemmän kuin yleensä salilla. Maksimiin toi ei mulla vaikuta, mutta piristykseen hyvää.

Mullakin suunnitelmissa hakee kofuja... Eikös niitä saa apteekista aika edullisesti? Sais vielä viimisetkin mehut kiskottua tiukoissa jalkatreeneissä irti.

JohnnyB sanoi:
Siinä vaiheessa kun aletaan puhumaan muista piristeistä kuin esim. kofeiini ja tauriini, tämä siirtyy doping / anti-doping -osiolle.

Juu, nimenomaan tällaista "kiltin miehen piristettä" tarkoitan, eli en mitään mitä ei voi ostaa suoraan liikkeestä.
Vielä tarkennukseksi tuohon MA-Huangiin, kun siinä puhutaan Efedriinistä, onko efedriini aina efedriiniä (eli lääkepiriste=roina) vai onko siitä olemassa jotain tällaisia lisäravinteissa tms käytettäviä lieviä laillisia muotoja?

moppe sanoi:
Mullakin suunnitelmissa hakee kofuja... Eikös niitä saa apteekista aika edullisesti? Sais vielä viimisetkin mehut kiskottua tiukoissa jalkatreeneissä irti.

Maksaa jotai alta 5€. Ei kannata sitten käyttää jokaiseen treeniin noita. Potkii muuten aivan homona jos ei juo muutenkaan paljoa kahvia. Itse käytän noin kerran tai kaksi kuukaudessa noita treenejen piristykseen.

twinlab sanoi:
Kyllä mulla kofe ja tauriin potkii hyvin, aina kun on ottanu ton sekoituksen ennen treenejä niin voimat ei katoo niin nopeeta ja jaksaa tehdä enemmän kuin yleensä salilla. Maksimiin toi ei mulla vaikuta, mutta piristykseen hyvää.

Tuon unohdinkin mainita. Maksimiin ei vaikuta mutta jaksaa tosiaan treenata pidempään täydellä teholla. Siinä mielessä hyöty on selvä. :thumbs:

Wondadog sanoi:
Vielä tarkennukseksi tuohon MA-Huangiin, kun siinä puhutaan Efedriinistä, onko efedriini aina efedriiniä (eli lääkepiriste=roina) vai onko siitä olemassa jotain tällaisia lisäravinteissa tms käytettäviä lieviä laillisia muotoja?

Efedriini uutetaan efedrasta eli Ma Huang-kasvista. Ero on suunnilleen sama kuin guaranalla ja puhtaalla kofeiinilla. Kasviversio toimii hiukan tasaisemmin mutta pidempään, kun se pitää ensin sulatella mahassa.

Taitaa vaan toi efedrakin olla nykyään periaatteessa reseptitavaraa suomessa... en oo ainakaan monessa paikassa enää nähnyt myytävän.

Aika usein ennen treeniä tulee otettu kuppi kahvia ja ~2 g tauriinia. Piristää kohtalaisen mukavasti.

Tweeek sanoi:
Taitaa vaan toi efedrakin olla nykyään periaatteessa reseptitavaraa suomessa... en oo ainakaan monessa paikassa enää nähnyt myytävän.

Vitalifen Stack Boosterissa on Ma Huangia. Saa Suomesta. Toimii hyvin sekä piristeenä että rasvanpoltossa. Potkii paremmin kuin mikään muu vastaava tuote, mitä on tullu testattua.

1/2h Ennen treeniä omatekoinen "energia juoma", joka potkii hyvin !!

Lidl multivitamin(poretabletti) sis mm: B6 ,B12 ja C-vit paljon muuta,

200-300mg kofeiiniä,

2-4g tauriinia (saa Pakkikselta...Ilmainen mainos)....,

ja tietysti vettä n 4dl ja 0,5 dl - 1 dl maltoa.........TOIMII.kuin junan

vessa !! ..... :rock: :rock:

200 mg kofeiinia ja 4-5 g tauriinia antaa meikäläiselle kivasti puhtia. Tolla tauriinilla ei sellasta pirteetä oloa saa mitä kofeiinilla, mutta mulla se auttaa jaksamaan pidempään ja hiki lentää kunnolla. Kahvia yms. ei tule juotua ollenkaan.

Timba79 sanoi:
200 mg kofeiinia ja 4-5 g tauriinia antaa meikäläiselle kivasti puhtia. Tolla tauriinilla ei sellasta pirteetä oloa saa mitä kofeiinilla, mutta mulla se auttaa jaksamaan pidempään ja hiki lentää kunnolla. Kahvia yms. ei tule juotua ollenkaan.

Sama tyyli täällä myös, mutta otan vain ennen aerobista. Treenit menee vituiksi jos otan ennen treeniä.

leoko sanoi:
Vitalifen Stack Boosterissa on Ma Huangia. Saa Suomesta. Toimii hyvin sekä piristeenä että rasvanpoltossa. Potkii paremmin kuin mikään muu vastaava tuote, mitä on tullu testattua.

Joo, joskus tuli noita syötyä ja allekirjoitan et toimii. Mut tiedän enää yhden paikan mistä saa, ja sieltäkin törkeään ylihintaan... niin kallista että tulee pysyttyä pelkällä tauriini+kofulinjalla. :(

gasvi sanoi:
Tauriinin käyttäjät vastausta odottelisin.... :confused:

En ainakaan oo semmosta huomannu. En perusta väitettäni millekkään tutkimuksille, vaan omalle kokemukselle. Tauriini on mun mielestä paljon miedompi kuin kofeiini.

Back
Ylös Bottom