Kaverin kanssa tuli mietittyä, että minkälainen olisi optimaalinen vuoden kierto säiden suhteen.
Itse tykkäisin, että vuodenajat rullais nopeammin, jolloin ei ehtis ainakaan kyllästymään. Mielenkiintoista olisi kokea esimerkiksi vuoden kierto kaksinkertaisella nopeudella.
Sitten jos ajatellaan vuodenaikojen suhdetta toisiinsa. Nykyiselläänhän se taitaa mennä suunnilleen näin (määrittelijästä ja vuodesta riippuen):
Kevät - huhti-toukokuu 2 kk
Kesä - kesä-elokuu 3 kk
Syksy - syys-lokakuu 2 kk
Talvi - marras-maaliskuu 5 kk
Itse pidän kyllä siitä, että meillä on neljä vuodenaikaa vaihteluksi eli en lähtisi esimerkiksi poistamaan talvea kokonaan. Painottaisin kyllä enemmän noita lämpimiä jaksoja esimerkiksi näin:
Kevät - helmi-huhtikuu 3 kk
Kesä - touko-syyskuu 5 kk
Syksy - loka-marraskuu 2 kk
Talvi - joulu-tammikuu 2 kk
Keväällä olis kirkasta, melko lämmintä jo, lumet sulaa, linnut laulaa, luonto heräilee päivä päivältä. Se orgastinen tunne, kun pääsee pitkästä aikaa paljaalle asfaltille pyörällä...
Kesä sais olla lämmin ja poutainen, kuumakin. Tasapainoksi saisi ropsauttaa vaikka kerran viikkoon kunnon sateet. Ja kesäisistä myrskyistäkin tykkään.
Syksyllä tulis mukavan viileät pimeät illat ja punakeltaruskeat kadut.
Talvella tulis jouluksi napakat pakkaset ja kunnon lumikinokset.
Mites muilla?
Itse tykkäisin, että vuodenajat rullais nopeammin, jolloin ei ehtis ainakaan kyllästymään. Mielenkiintoista olisi kokea esimerkiksi vuoden kierto kaksinkertaisella nopeudella.
Sitten jos ajatellaan vuodenaikojen suhdetta toisiinsa. Nykyiselläänhän se taitaa mennä suunnilleen näin (määrittelijästä ja vuodesta riippuen):
Kevät - huhti-toukokuu 2 kk
Kesä - kesä-elokuu 3 kk
Syksy - syys-lokakuu 2 kk
Talvi - marras-maaliskuu 5 kk
Itse pidän kyllä siitä, että meillä on neljä vuodenaikaa vaihteluksi eli en lähtisi esimerkiksi poistamaan talvea kokonaan. Painottaisin kyllä enemmän noita lämpimiä jaksoja esimerkiksi näin:
Kevät - helmi-huhtikuu 3 kk
Kesä - touko-syyskuu 5 kk
Syksy - loka-marraskuu 2 kk
Talvi - joulu-tammikuu 2 kk
Keväällä olis kirkasta, melko lämmintä jo, lumet sulaa, linnut laulaa, luonto heräilee päivä päivältä. Se orgastinen tunne, kun pääsee pitkästä aikaa paljaalle asfaltille pyörällä...
Kesä sais olla lämmin ja poutainen, kuumakin. Tasapainoksi saisi ropsauttaa vaikka kerran viikkoon kunnon sateet. Ja kesäisistä myrskyistäkin tykkään.
Syksyllä tulis mukavan viileät pimeät illat ja punakeltaruskeat kadut.
Talvella tulis jouluksi napakat pakkaset ja kunnon lumikinokset.
Mites muilla?