Tätä tavaraa / esinettä en uskonut ikinä tarvitsevani

Tästä tulikin mieleen, että portaaton rulla hiiressä on ihan must. Ostin tollasen Logitechin hiiren joskus, jossa nyt sattui olemaan tollanen säädettävä pyörä. Sitä rullan "napsahduksen" voimakkuutta voi säätää tai jättää kokonaan pois. En pysty käyttämään enää hiirtä, missä on portaallinen rulla. Toi on niin kätevä, kun nopeasti pyöräytät rullaa, niin se pyörii monta kierrosta yhdellä vedolla. Pakkiksellakin pääsee sivun alusta loppuun yhdellä vedolla. Ja muissakin pitkissä dokumenteissa se on ihan ylikätevä. Rehellisesti sanottuna en tajua, miksi kaikissa "tavallisissa" hiirissä on ne portaat. Ilman on vain niiiin paljon parempi. Siihen kestää totutella pari tuntia ja sitten huomaa sen parhauden.
Eikös kaikissa toimi niin että kun sitä rullaa klikkaa, tulee sellanen erilainen kursori joka scrollaa itsekseen nopeudella x sen mukaan kuinka kauas hiiren vie. Eli nopeuden voi säätää lähes portaattomasti sen mukaan kuinka nopeasti haluaa rullata.

Älypuhelin on varmaan sellainen että ilman ei enää osaa olla kun on netti kaikkialla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös kaikissa toimi niin että kun sitä rullaa klikkaa, tulee sellanen erilainen kursori joka scrollaa itsekseen nopeudella x sen mukaan kuinka kauas hiiren vie. Eli nopeuden voi säätää lähes portaattomasti sen mukaan kuinka nopeasti haluaa rullata.
Kyllä. On muuten todella kätevä ominaisuus hiiressä. Ilman ei pärjäis.

On varmaan, mutta itse en ole ikinä oppinut käyttämään sitä. Tää rullasysteemi on paljon kätsympi. Ei tartte erikseen klikkailla päälle ja pois.

Älypuhelin on ehkä kätevin keksintö. Itse kuitenkin lomallakin mieluummin tsekkaan sähköpostit ja hoidan ne eteenpäin kuin että laitan lomavastaajan ja sitten viikon päästä odottaa vuori nakkeja. Puhelimella sähköpostit voi hoitaa tuosta sivusta ilman turhaa huomiota.

Joskus perheettömänä opiskelijana ihmettelin mihin voi tarvita talouspaperia. Jos lapsia on taloudessa niin se on pirun kätevää...

Älypuhelin olis jees, mutta en raaski ostaa. Vaimolla on iPhone.

Cruise autossa on kyllä ehdoton. Ennen liputin automaatin puolesta mutta ne on taas niin ongelmallisia toimivuuden suhteen jos ei vaikka Mersua pistä niin jätin sen nyt pois, mutta Cruise löytyy uudestakin autosta.

iPadin puolesta ei voi tarpeeksi liputtaa. Sormitietokone on aivan oikeasti sellainen kapistus mistä ei voisi luopua koskaan kun sellaisen kerran saa. Itse sain isänpäivälahjaksi tuon. En oikein tiennyt että tarvitsenko edes :D

Moottorisänky.

Joskus tuli naureskeltua että tuollaista ei koskaan tarvitse yhtään mihinkään, mutta kun itse sain todella halvalla niin pakkohan se oli ostaa. Ja en muuten tavallista sänkyä vähään aikaan osta, kun on kone kytkettynä 42" tv:seen niin kiva vaan nostaa selkänoja ylös ja katsella leffoja ja selata pakkista!

Kahvinkeitin ja korvatulpat.

Ekoja kertoja, kun kahvia maistoin, niin vannoin ettei enää ikinä, nyt ilman kahvia ei voisi elää. Sama korvatulpilla.

Älypuhelin olis jees, mutta en raaski ostaa. Vaimolla on iPhone.

Cruise autossa on kyllä ehdoton. Ennen liputin automaatin puolesta mutta ne on taas niin ongelmallisia toimivuuden suhteen jos ei vaikka Mersua pistä niin jätin sen nyt pois, mutta Cruise löytyy uudestakin autosta.

iPadin puolesta ei voi tarpeeksi liputtaa. Sormitietokone on aivan oikeasti sellainen kapistus mistä ei voisi luopua koskaan kun sellaisen kerran saa. Itse sain isänpäivälahjaksi tuon. En oikein tiennyt että tarvitsenko edes :D

Mulla 5 peräkkäinen automaattivaihteinen auto, eikä yhtään automaattiin liittyvää ongelmaa ole koskaan ollut, eli sä olet vaan Hupettanut laatikot niistä :D

Haha, kävin just ostamassa tommosen. Rautiassa oli paskoja muovisia kiinalaisia, mutta Tokmannilta sai metallisen. Toihan on loistava hankinta! Mutta ruma! Mutta ei haittaa! Tänks!

Haha, ihan sama ostos tuli hommattua n. kuukausi takaperin, mietin et turha kapistus mut ostanpa kuitenkin, ja helvetin kätevähän tuo on. Makso jotain 6.90e
Onhan noita varmaan paljo muitakin moisia ostoksia, mut ei tuu nyt heti mieleen ainakaan. Sodastreamer oli vähä samantyylinen "Tuskinpa tätä paljoa tulee käytettyä" ja melkeen joka päivä sil jotain duunannu :P

Kahvinkeitin ja korvatulpat.

Ekoja kertoja, kun kahvia maistoin, niin vannoin ettei enää ikinä, nyt ilman kahvia ei voisi elää. Sama korvatulpilla.

Mitä sä tulpilla?

sä olet vaan Hupettanut laatikot niistä :D
Onko tuo termi Hupettaa yleisessä käytössä, vai alkoiko tästä hetkestä sen lanseeraaminen? :D

Nuorempana tuli hyljeksittyä automaattivaihteisia autoja, koska automaattivaihteet oli mummoille. Nyt olen vajaa pari vuotta automaatilla ajellut ja onhan se vaan mukavaa ja helppoa:)

Ei mulla ole automaatti hajonnut, ei vain ole varaa ostaa tarpeeksi hyvää, eli vaikka AMG SPEEDSHIFT DCT 7.
Noi kuminauha-automaatit ei oikein iske. Mersussa on aika hienosti toimiva, DSG taas on aika arvokas korjata JOS särkyy.

Onko tuo termi Hupettaa yleisessä käytössä, vai alkoiko tästä hetkestä sen lanseeraaminen? :D

Huppehan tunnetusti rikkoo (lähes) kaiken mihin koskee, etenkin jos laitteessa on elektroniikkaa ;)

Ei mulla ole automaatti hajonnut, ei vain ole varaa ostaa tarpeeksi hyvää, eli vaikka AMG SPEEDSHIFT DCT 7.
Noi kuminauha-automaatit ei oikein iske. Mersussa on aika hienosti toimiva, DSG taas on aika arvokas korjata JOS särkyy.

Ok, mä ymmärsin sen "ongelmallisia toimivuuden kannalta" niin, että on ollut jotain ongelmia.

Mulla on itsellä ollut tasan yksi automaatti, jonka toimintaan en ollut tyytyväinen ja se oli Subaru Legacyn 4-vaihteinen automaatti, se 4 vaihdetta vaan ei nykypäivänä ole tarpeeksi. Aina "väärä" vaihde päällä :D

Mersuja ollut pari, toisessa 5-vaihteinen automaatti, toisessa portaaton, molemmat oli hyviä.

Parhaillaan autona Volvo, jossa 5-vaihteinen laatikko ja pirun hienosti toimii sekin.

ja itse aiheeseen:
Mulla tuo automaattivaihteisto menee tämän ketjun piiriin. Silloin, kun en yhtään automaattivaihteista autoa ollut omistanut, ajattelin, että ei sillä mitään tee ja keksin kaikki normaalit tekosyyt miksi manuaali on parempi (sporttisempi, parempi ajaa talvella ja muuta sellaista paskapuhetta). Sitten, kun ekan automaatin hommasin, totesin että manuaalia ei enää mulle tule, eikä ole sen jälkeen tullut :D

ja itse aiheeseen:
Mulla tuo automaattivaihteisto menee tämän ketjun piiriin. Silloin, kun en yhtään automaattivaihteista autoa ollut omistanut, ajattelin, että ei sillä mitään tee ja keksin kaikki normaalit tekosyyt miksi manuaali on parempi (sporttisempi, parempi ajaa talvella ja muuta sellaista paskapuhetta). Sitten, kun ekan automaatin hommasin, totesin että manuaalia ei enää mulle tule, eikä ole sen jälkeen tullut :D

Olisin itsekin ottanut automaatin jos sopiva olisi ollut tarjolla sopivaan hintaan. Mitsubishi alla nyt eikä tuo paljoa ole kehuja saanut tuo CVT. Subaru oli vaihtoehtona myös, mutta siinä tosiaan tuo 80-luvun jäänne laatikkona. MB ML320cdia olisi kelvannut, mutta tuossa tuli hinta vastaan. Eikä Bemarinkaan automaatissa sinänsä vikaa ole, kunhan ei koske e39 sarjan tuomiopäivän vehkeisiin. Toisaalta, tarkoitus on ehkä vetää vankkuria perässä niin automaatti ei oikein toimi siinäkään.

Mutta joo, kyllähän tuo automaatti valintana on hyvä, aivan turhuuttahan niitä öljyjä on itse hämmennellä sillä kepakolla, mutta ilman sitä pystyy elämäänkin.

Kun autoista on puhe niin pistäisin tähän yhden asian listalle lisää, näin vasta ihan muutaman päivän kokemuksella: Katumaasturi jatkuvalla nelivedolla. (vaikkei toi mitsun 4WD lock aivan jatkuva olekaan mutta käsittääkseni 50/50 kuitenkin) En usko että tuosta pystyy koskaan luopumaan, liikkeelle lähteminen, näkyvyys ja hieman pahempiin paikkoihin pääseminen on vaan niin poikaa . Tarpeenkin huomasin vasta kun tuon hankin, vähän heräteostona ja tuon katumaasturi-threadin innoittamanahan tuo hankittiin. Vaimo vastusti, ei vastusta enää kun on viikon ajellut jäätiköllä :D

Huppehan tunnetusti rikkoo (lähes) kaiken mihin koskee, etenkin jos laitteessa on elektroniikkaa ;)
Juu juu, mutta onko se termi hupettaa jo käytössä vai oliko tuo heittosi eka kerta? Myöskin jonkin asian paskaksi haukkuminen pikaistuksissa voisi kuulua ko termin piiriin.

Kaikella rakkaudella, Huppe. Oot erittäin viihdyttävää seurattavaa. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom