Langaton hiiri... Ennen tuli vältettyä näitä kuin ruttoa kun kaikki puhui että ei niillä voi tehdä mitään ja patterit ei kestä jne, mutta sitten sain ihan ökyhalvalla sen aikaisen (2007?) Logitechin parhaimman (?) langattoman hiiren ja ilman tätä olisi kyllä elämä yhtä helvettiä. Siis silloin kun datailet sängystä käsin. Työpöydällä on ihan langallinen hiiri pelaamista varten.
Tästä tulikin mieleen, että portaaton rulla hiiressä on ihan must. Ostin tollasen Logitechin hiiren joskus, jossa nyt sattui olemaan tollanen säädettävä pyörä. Sitä rullan "napsahduksen" voimakkuutta voi säätää tai jättää kokonaan pois. En pysty käyttämään enää hiirtä, missä on portaallinen rulla. Toi on niin kätevä, kun nopeasti pyöräytät rullaa, niin se pyörii monta kierrosta yhdellä vedolla. Pakkiksellakin pääsee sivun alusta loppuun yhdellä vedolla. Ja muissakin pitkissä dokumenteissa se on ihan ylikätevä. Rehellisesti sanottuna en tajua, miksi kaikissa "tavallisissa" hiirissä on ne portaat. Ilman on vain niiiin paljon parempi. Siihen kestää totutella pari tuntia ja sitten huomaa sen parhauden.
Ketjussa aiemmin mainittu vakionopeudensäädin on myös sellainen, mitä en pois anna. Mulla ei ole ikinä ollut, eikä tule ikinä olemaan, autoa, jossa ei ole vakkaria. Sellaisilla olen ikävä kyllä joutunut aika paljon ajelemaan, mistä sitä ei löydy, eikä se kyllä kovin mukavaa ole pidemmällä matkalla. Tämä ei kyllä mun kohdalla ihan täysin osu threadin aiheeseen, koska olen aina tiennyt, että haluan autoon vakionopeudensäätimen.
Samoiten aiemmin mainittu älypuhelin. En tiennyt sellaista tarvitsevani, mutta tuli hankittua, kun kaveri sellaisen hankki ja kovasti kehui. Onhan se hiton kätevää, kun puhelimessa on iso näyttö ja helppokäyttöinen nettiyhteys. Tulee käytettyä ihan päivittäin ja monta kertaa. Ihan vaikka sohvalla maatessa ja telkkaria katsellessa tulee mieleen, että missähän leffoissa se ja se näyttelijä on näytellyt, niin ei tarvitse nousta sohvalta ja talsia koneelle toiselle puolelle kämppää, vaan kaivaa puhelimen taskusta ja katsoo. Tai jossain reissussa, kun ei ole tietokonetta lähelläkään, niin tulee aina jotain googlattavaa. Silloin on kätevää, kun on älypuhelin mukana. Kolmas juttu on ihan ajanviete. Töissä on joskus tylsää, niin surffailen luurilla pakkiksella ja pelailen jne.