Tätä tavaraa / esinettä en uskonut ikinä tarvitsevani

wtf 400 km, eikös Tsekeissä ole etäisyystauluja http://www.liikennetuotteet.fi/images/stories/liikennemerkit/opastusmerkit.jpg

Johan 100 km;n jälkeen luulisi "hälytyskellojen" soivan päässä vaikka miten nätti mimmi olisi kyydissä. (siis kun tien varrella ei ole tuttuja nimiä tai mainita kohdepaikasta mitään)

Se on vähän sama kuin ajaisit Suomessa turistina 6 tietä ja pitäisit huomion ainoastaan siinä, että olet oikealla tiellä. Tästä olin hyvinkin tarkka. Mielessäni ei vaan käynyt, että olisin voinut lähteä tätä tietä väärään suuntaan. Ja tosiaan tuolla 400 kilometrillä tarkoitin lenkin kokonaispituutta. Mut eiköhän tää offtopic nyt riitä, ei ketään kiinnosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse voisin aloittaa sillä, joka minut sai tämän ketjun aloittamaan. Se on sellainen keittiön (tai mihin vain hanaan) kiinnitettävä pää, jossa on nivel, eli sitä voi käännellä sinne tänne ja suuttimesta vetämällä siihen saa suihkun.

Haha, kävin just ostamassa tommosen. Rautiassa oli paskoja muovisia kiinalaisia, mutta Tokmannilta sai metallisen. Toihan on loistava hankinta! Mutta ruma! Mutta ei haittaa! Tänks!

Haha, kävin just ostamassa tommosen. Rautiassa oli paskoja muovisia kiinalaisia, mutta Tokmannilta sai metallisen. Toihan on loistava hankinta! Mutta ruma! Mutta ei haittaa! Tänks!

Paljos oli hintaa? Itsekkin tarttisin moisen kun tuli aikanaan ostettua niin typerän mallinen hana että vesi suihkuaa liian lähelle altaan reunaa. Kännykkä on mulle ollut aina sellainen inhokki kampe mutta yritän pitää sitä mukana kun tuolla korvessa sattuu ja tapahtuu... nimimerkki kerrankin auton öljypohja paskaks keskellä yötä 100km päässä kotoa ja ihan korvessa. Siis jos en sähläis niin paljon niin tuskin mulla olis kännykkää tai en ainakaan kantais sitä mukanani.

Navigaattori

Ilman sitä en lähde vieraalle paikkakunnalle ajamaan (nimim. 10km turhaan pyörinyt, kun väärästä kiertoliittymästä (vaimikäsevirallisestion) ajanut

Sama. Mulla on niin paska suuntavaisto, etten todellakaan löydä samaa reittiä takasin vieraasta paikasta, tai edes sinne vieraaseen paikkaan ilman reilua ympäristöoppikierrosta. Toinen on vakionopeudensäädin. Nuorempana kun piti ostaa kalliimpi auto, mihin on varaa, niin oli siinä tuo. Sitä kun oppi käyttää niin ei ilman osaisi olla. Vaihdettiin sitten perhefarkkuun kun poika syntyi ja siihenkin tuo hankittiin. Nyt ajelen tuolla vanhalla katiskalla näitä työmatkoja ja joskus pidempiä työreissuja. Hitto että se on kyttäämistä nopeuden kanssa kun ei tuossa katiskassa sitä vakionopeudensäädintä ole.

Tuo navigaattori on kanssa sellainen laite joka pitäisi ostaa, joskuskin ajelin hyvän matkaa pori-vaasa tietä kun piti mennä pori tampere tietä. Varmaa olisi mulla säästänyt itsensä moneen kertaan kun nuo reissut tuuppaa venymään aina kymmeniä kilometrejä pidemmäksi kuin pitäisi.:)

Paljos oli hintaa? Itsekkin tarttisin moisen kun tuli aikanaan ostettua niin typerän mallinen hana että vesi suihkuaa liian lähelle altaan reunaa. Kännykkä on mulle ollut aina sellainen inhokki kampe mutta yritän pitää sitä mukana kun tuolla korvessa sattuu ja tapahtuu... nimimerkki kerrankin auton öljypohja paskaks keskellä yötä 100km päässä kotoa ja ihan korvessa. Siis jos en sähläis niin paljon niin tuskin mulla olis kännykkää tai en ainakaan kantais sitä mukanani.

1.90e sai noita muovisia kiinalaisia paskoja. 6.90e muovinen paska Rautiassa. 6 eurolla sai sitten metallisen halpahallista. Varmaan jokun Anttilan setti ois laadukkaampi mutta tuntushan toikin pelaavan.

Navigaattori

vakionopeudensäädin. .
+1
Helpottavat autoilua suunnattomasti.

Ja sitten tietysti: Blenderi. Ei riemulla rajaa : Tällä eineksen, kuin eineksen muussiksi laittaa. Kätevä vekotin. :)

986293.jpg

+1
Helpottavat autoilua suunnattomasti.

Ja sitten tietysti: Blenderi. Ei riemulla rajaa : Tällä eineksen, kuin eineksen muussiksi laittaa. Kätevä vekotin. :)

Blenderi for life. Alunperin kun sain blenderin lahjaksi en oikein keksinyt sille käyttöä, KUNNES ruokavaliouudistuksen kera huomasin, että aamupala/välipalapirtelö, johon blendaan kaiken sekaisin on nopein ja kätevin tapa saada syötyä/juotua. Nyt melkein vuosi rakkaan blenderin päivittäistä käyttöä, enkä hetkeäkään vaihtaisi pois. <3

Kuulosuojaimet!

Olen ääniherkkä ja mua sattuu fyysisesti korviin lasten kitinä ja kiljuminen. Tuntuu tosi pahalta, mikä aiheuttaa ärtymistä. Yksi ilta sitten kokeilin lasten kuulosuojaimia ja vitsit on loistokeksintö! Kuulosuojaimet vie äänestä sen pahimman terän pois, mutta kuitenkin kuulee äänet. Näillä vedetään melkeen joka päivä :D

Kuulosuojaimet!

Radiolla, onpa oivat laitteet. Pitkään ajattelin että ihan turhaa spedeilyä kun näin joillain raksamiehillä. Nooh itse hommasin vajaa puoli vuotta sitten...on ne hyvät. Erityisesti jos yksin asentelee niin kiva kuunnella radioo, metelissä ne myös suojaa korvia ja talvella lämmittää.Ainoa miinus noissa on on/of/ äänenvoimakkuussäätöpyörä. Se on suojaimen kuvun alareunassa, takin kaulus osuu välillä siihen ja muuttaa kiusallisesti säätöä :(

Langaton hiiri... Ennen tuli vältettyä näitä kuin ruttoa kun kaikki puhui että ei niillä voi tehdä mitään ja patterit ei kestä jne, mutta sitten sain ihan ökyhalvalla sen aikaisen (2007?) Logitechin parhaimman (?) langattoman hiiren ja ilman tätä olisi kyllä elämä yhtä helvettiä. Siis silloin kun datailet sängystä käsin. Työpöydällä on ihan langallinen hiiri pelaamista varten.

[e]

Niin ja digitaaliruokavaaka. Mikään hiilari ei mene nassuun ilman että se ei olisi käynyt sen läpi. ;)

Langaton hiiri... Ennen tuli vältettyä näitä kuin ruttoa kun kaikki puhui että ei niillä voi tehdä mitään ja patterit ei kestä jne, mutta sitten sain ihan ökyhalvalla sen aikaisen (2007?) Logitechin parhaimman (?) langattoman hiiren ja ilman tätä olisi kyllä elämä yhtä helvettiä. Siis silloin kun datailet sängystä käsin. Työpöydällä on ihan langallinen hiiri pelaamista varten.
Tästä tulikin mieleen, että portaaton rulla hiiressä on ihan must. Ostin tollasen Logitechin hiiren joskus, jossa nyt sattui olemaan tollanen säädettävä pyörä. Sitä rullan "napsahduksen" voimakkuutta voi säätää tai jättää kokonaan pois. En pysty käyttämään enää hiirtä, missä on portaallinen rulla. Toi on niin kätevä, kun nopeasti pyöräytät rullaa, niin se pyörii monta kierrosta yhdellä vedolla. Pakkiksellakin pääsee sivun alusta loppuun yhdellä vedolla. Ja muissakin pitkissä dokumenteissa se on ihan ylikätevä. Rehellisesti sanottuna en tajua, miksi kaikissa "tavallisissa" hiirissä on ne portaat. Ilman on vain niiiin paljon parempi. Siihen kestää totutella pari tuntia ja sitten huomaa sen parhauden.

Ketjussa aiemmin mainittu vakionopeudensäädin on myös sellainen, mitä en pois anna. Mulla ei ole ikinä ollut, eikä tule ikinä olemaan, autoa, jossa ei ole vakkaria. Sellaisilla olen ikävä kyllä joutunut aika paljon ajelemaan, mistä sitä ei löydy, eikä se kyllä kovin mukavaa ole pidemmällä matkalla. Tämä ei kyllä mun kohdalla ihan täysin osu threadin aiheeseen, koska olen aina tiennyt, että haluan autoon vakionopeudensäätimen.

Samoiten aiemmin mainittu älypuhelin. En tiennyt sellaista tarvitsevani, mutta tuli hankittua, kun kaveri sellaisen hankki ja kovasti kehui. Onhan se hiton kätevää, kun puhelimessa on iso näyttö ja helppokäyttöinen nettiyhteys. Tulee käytettyä ihan päivittäin ja monta kertaa. Ihan vaikka sohvalla maatessa ja telkkaria katsellessa tulee mieleen, että missähän leffoissa se ja se näyttelijä on näytellyt, niin ei tarvitse nousta sohvalta ja talsia koneelle toiselle puolelle kämppää, vaan kaivaa puhelimen taskusta ja katsoo. Tai jossain reissussa, kun ei ole tietokonetta lähelläkään, niin tulee aina jotain googlattavaa. Silloin on kätevää, kun on älypuhelin mukana. Kolmas juttu on ihan ajanviete. Töissä on joskus tylsää, niin surffailen luurilla pakkiksella ja pelailen jne.

Radiolla, onpa oivat laitteet. Pitkään ajattelin että ihan turhaa spedeilyä kun näin joillain raksamiehillä. Nooh itse hommasin vajaa puoli vuotta sitten...on ne hyvät. Erityisesti jos yksin asentelee niin kiva kuunnella radioo, metelissä ne myös suojaa korvia ja talvella lämmittää.Ainoa miinus noissa on on/of/ äänenvoimakkuussäätöpyörä. Se on suojaimen kuvun alareunassa, takin kaulus osuu välillä siihen ja muuttaa kiusallisesti säätöä :(

Mä oon lykänny noiden ostamista, mutta melkein pitäs ostaa kyllä. Vois tosiaan pihalla puuhatessa kuunnella radioo samassa. Monessa hommassa ois myös hyvä niitä suojaimia käyttää metelin takia, mutta ei tule käytettyä.

Älypuhelin.

Valitin vuosi sitte ettei ne kestä mitään jne. ku kaikki sano et on sekoillu jne. mut ostin sitte ja jokapäivä tarvinnu jos jonkinlaiseen tarkotukseen. Sään kattominen jne. mihin kaikkeen sillä pystyy ja helppo käyttää ekan parin viikon jälkeen vaikka en edes ohjeita kattonu.

+ leatherman, on ollut kätevä monessakin tapauksessa ja aina luullu ettei sellasta ny misää tarvii.

Macbook.

Ostin ekan omppulapparini ihan kokeilunhalusta joskus 1,5v sitten ja rakastuin niin paljon etten halua enaa edes kayttaa muita lappareita. Aiemmin ajattelin etta macit ovat turhia ja vaikeakayttoisia paskoja. Nyt riemuitsen siita miten helppo tata on kayttaa :D

Munankeitin! Herran pieksut kun on kätevä laite.

IceTool-nuuskatykki. Vuoden päivät tuli sählättyä apteekin ruuttien kanssa, koska "Kuka järkevä ihminen nyt ostaisi nuuskatornin hintaisen nuuskaamisvälineen, ihan typerää!". Sitten heräteostoksena tilipäivänä tarttui keskustan kultaliikkeestä IceTool, ja voi pojat ei ole kyllä tarvinnut ostoa katua. Uskoisin, että tähän mielipiteeseen yhtyy aika moni multahuuli!

Joskus 95-97 olin sitä mieltä että tietokoneilla ei tee mitään. No sitten ensimmäinen kone tuli jossain 99 tienoilla ja sen jälkeen homma muuttunut niin että koneesta ei luopuisi sekä aika paljon tullut touhuttua koneiden kanssa kotona sekä töissä.
No navigaattoria vastaan olen edelleen, sitä en tarvitse ja aina olen löytänyt perille. Mutta.... kerron tuossa myöhemmin
Älypuhelin, en tarvitse tai olin sitä mieltä. No kuitenkin tuli puhelimen osto eteen ja ostin nokian 701. Ja en luopuisi nyt siitä mistään hinnasta pois. Siinä on kaikki samassa. Ja se navigaattorikin, kerran kokeilin lähinnä että kertooko se ne peltipoliisit ja kertoi. Ennen syksyllä oli mulla metsällä erikseen puhelin,kamera ja gps mukana. Nyt syksyllä minulla on kaikki samassa ja plussana pääsen sieltä korvestakin vaikka pakkiselle.
Sekä kun oltiin tuossa lomalla niin puhelimella pääsi nettiin ja muutenkin kaikki ohjelmat ja toiminnot ovat siinä varsin näppäriä. Ja täytyy tunnustaa että puhelimen hankkinnan jälkeen olen kirjautunut parillekin puhelimia käsittelevälle sivustolla ja surffaan erittäin aktiivisesti puhelin uutuuksien sekä ohjelmien perässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom