Vastaan tähän pitkän kaavan kautta. ;) Vanha kun olen, niin ensin kuunneltiin kovasti sellaisia bändejä kuin Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath. Sitten alkoi löytymään sellaisia bändejä kuin Judas Priest, AC/DC, Iron Maiden. Myöskin hieman melodisemmat vaihtoehdot kuten Whitesnake, Rainbow ja Van Halen olivat usein kuuntelussa.
Sitten kuulin eräänä päivänä radiosta jotain ihme räminää ja kuuluttaja sanoi että bändi on Metallica. Taisipa olla joku puolen tunnin mittainen kooste jostain Metallican keikasta. Laitoin ohjelman nauhalle ja kuuntelin sen pari kertaa. En kuitenkaan rakastunut bändiin vielä tässä vaiheessa.
No, pari vuotta myöhemmin Metallicalta ilmestyi Master of Puppets ja tämä on mielestäni kaikkien aikojen paras metallilevy.
Tykkään myös Metallican 90-luvun levyistä vaikka ne eivät ole samalla tavalla pelkästään vihaista mättöä kuten 80-luvun kiekot. Bändi on tehnyt tyylinvaihdoksia ja minusta se on ihan hyväksyttävää.
Slayerin ja Panteran suhteen olen myöhäisherännäinen. Dimebagin kuoleman jälkeen olen soittanut paljon Cowboys from Hell ja Vulgar Displays of Power -levyjä ja täytyy sanoa että hienoja klassikoita.