Tänne kaikkia iloisia asioita!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Tänne kaikkia iloisia asioita! – foorumin hyvän mielen kulma jossa hymy tarttuu välittömästi

Meta description: Keskustelua päivän positiivisista hetkistä, onnistumisista ja arjen pienistä voitoista – mikä toi tänään iloa ja nosti fiiliksen ylös?**

Alkaa näkyä jo jossain se, minkä takia olen salilla käynyt. Eli pikkuhiljaa ollaan siis siinä kunnossa mihin olen talven aikana pyrkinyt, se jos mikä on kivaa.

En tiedä, mitä loppujen lopuksi seuraa persujen valtaannoususta, mutta mä en voi olla pyörimättä tuolissani ympäri ja hihittelemättä mielipuolisesti. Hohoo! On kyllä aina niin mukavaa, kun joku vähän sekoittaa pakkaa. Erityisesti saan nautintoa erään hippifoorumin ihmisten tuskaisesta rasismivalituksesta tällä hetkellä.

Alunperin Kela oli perimässä multa asumistukea takasin ajalta 1.11-31.1 (n.600euroa), mutta nyt pienen sumplimisen jälkeen tuli päätös, jossa takaisinperintä peruutettiin ja maksetaan takautuvasti asumistukea ajalta 1.2-31.4 (n.600euroa).

Viikossa 600 euron velasta 600 euron tuloihin. :)

Kaveri sai lapsen toissapäivänä. Oli eilen varpajaiset.

Valittamisen aihetta olisi enemmän kuin hyviä juttuja, mutta silti vaan on hyvä fiilis. Joskus näinkin päin. Salillakin oli taas mukava käydä.

Kahden viikon sairastelu ohi, aurinko paistaa ja linnut laulaa. Ja pitkästä aikaa reidet kunnolla kipeänä, upea tunne...Vaikkakin sarjapainot vähän kärsi sairastelusta.

Lomailu on parasta! Olen juossut pitkiä lenkkejä, seuraillut karhuja, hakannut helvetisti halkoja, raivaillut pihamaita ja ennen kaikkea touhunnut penskojen kanssa. Aivan täydellisiä päiviä toinen toisensa perästä. On ollut aikaa tehdä kaikkia semmoisia tärkeitä, monien mielestä joutavia asioita, joista näin yksinkertainen mies nauttii niin perkeleesti.

Mitä siinä tehdään ja mitä siinä tapahtuu? Yksinkertaisesti sanottuna.

Mie seurailen ja tarkkailen karhuja, koko sen ajan, kun ne on liikkeellä. Yhtään päivää ei kulu, etteikö karhut olisi jollain tavalla mielessä. Keväällä hiihtelen jäljillä, etsin pesiä takajälkeen ja seurailen muuten vaan niiden liikkeitä. Kuvailen riistakameroilla ja jos tilanne sallii, järkkärillä. Kesäisin kuljeskelen koiran kanssa maastossa ja etsitään jälkiä ja seuraillaan niitä, syksyllä sitten metätän. Loppusyksystä treenataan koiria ja taas muuten vaan seuraillaan. Dokumentoin jatkuvasti eritavoin karhuhavaintoja, kuvaamalla ja päiväkirjaa pitämällä. Lisäksi toimin suurpetoyhdysmiehenä. Kaiken toiminnan suolana on se, että karhun pääsee kohtaamaan. Ja olen tavannut monta kertaa. Niin monta, etten muista kaikkia. Jokainen kerta on kuitenkin ollut eri tavoin kiehtova ja muistiinjäävä tapauksena. Pari kertaa on jännittänytkin, ihan oikeastikkin. Karhujen perässä kulkiessa ei ole samanlaista päivää. Onhan tämä äkkinäisen silmään vähän erikoista hommaa. Niinkuin eräs vähemmän luonnosta ja metätyshommista ymmärtävä kaveri totesi hetken aikaista metsäänlähtöajankohtaani ihmeteltyänsä, että "niin, siulla kun on se karhuelämä."

Se on sitten kiva kun kävelee karhunjälkiä pitkin ja yhtäkkiä karhu karjasee takana parin metrin päässä :D

No onhan se sekin mahdollista, mutta kyllä se tuppaa kontio vaan ukkoa viimeiseen asti väistämään. Toki joskus on semmosia tilanteita, varsinkin karhujen kiima-aikaan, jotta kannattaa vähän vältellä ainakin niiden isojen urosten seuraa. Uhkarohkea ei kannata olla. Saattaa tulla metästä kiirus pois. Karhu on kuitenkin saatanan huono painikaveri. Sillä kun ei ole sääntöjä ja henkikin haisee kuulemma helvetin pahalle.

Kuinka lähelle olet sitten mennyt noita karhuja? Niin lähelle, että karhut ovat huomanneet sut?
No karhuthan on varmasti huomanneet ja nähneet satoja kertoja. Toisin päin sitten, että olen ite kuullut, tai sitten nähnyt karhun, niin varmaan kymmeniä kertoja.

Ja montakohan kertaa niin päin, että sä et ole havainnut mitään, mutta karhuemo pentujensa kanssa seurannut sua pitkän aikaa kuusen alla :D

Ilonaiheitakin löytyy multa: Eka vuosi AMK:ssa paketissa, enää 3h kemianlabroja ja yksi rästiin jäänyt välikoe. 1,5v lomaa ja jos toukokuun alussa pääsis kesätöihin. Toukokuulta sais sitten vielä opintotuen, joka palkan kanssa tekis aika hyvää näin niukan opiskeluvuoden jälkeen. Pääsiäinen merenrannalla; grillaamista, saunomista, jääkylmässä meressä pulikoimista, ruokaa, luontoa ja sunnuntaina synttärit kaupan päälle.

Back
Ylös Bottom