Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos kaikki menee hyvin, muutan huhtikuussa AmsterdamiinEi pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa, mutta nyt näyttää aika hyvältä.
<- tolta mä näytän nyt.
Pakolliset hymynaamat:![]()
![]()
![]()
![]()
<- tolta mä näytän nyt.
Voisin veikata et toi hymynaamojen määrä kolminkertaistuu kun pääset sinne Amsterdamiin.
Oih, ihanaa Alyssa, onnittelut :hyvä: Mä rakastan Damia, ja taas kesemmällä ajateltiin siellä pyörähtää. Voi kunpa itsekin joskus voisi muuttaa sinne! Saako kysyä, että puhutko hollantia? Itse olen miettinyt, että voiko siellä työllistyä vain englanninkielentaitoisena...kuvittelisin sen olevan aika hankalaa. Alasta tietysti riippuen..
Mulla on hyvä mieli jo siitä, että 95 % varmasti voin huomenna soittaa työkkärin tädille ja perua tapaamisen. Se on melkein tyydyttävämpää kuin itse työn saanti :D
En puhu sanaakaan hollantia, mutta meen kansainväliseen hostelliin töihin, eli siellä pärjää kyllä mainiosti englannilla. Luultavasti esim. keskustassa baaritiskin takanakin pärjää englannilla/parilla sanalla hollantia. Jos tuut kesällä Damiin, majoitu sellaseen ku Flying Pig Hostel ;)Tuli ensimmäisenä mieleen Dan Brownin tuoreimpien kirjojen päähenkilö Robert LangdonOon aina pitänyt taidehistoriaa vähän sellaisena pilipalilässytyksenä.
Jumalauta mikä yllätys on ollut, kun on saanut kuunnella ja katsoa asiansa todella osaavan henkilön kuvailua erään maan historiasta noiden eri taideteosten kautta.
Nimenomaan se, että ko. henkilöllä on helvetin hyvät tiedot historiasta, varsinkin ko. maan historiasta, ja hän vielä osaa selittää mitä niissä tauluissa tai muissa esitetään tapahtuvan ja miten se teos kytkeytyy siihen todelliseen historialliseen hetkeen.
Ite katsoisin esimerkiksi jotain parisataa vuotta vanhaa taulua, että "jaa. tossa on joku laiva myrskyn kourissa." Kun tuollainen historian ja taidehistorian ekspertti sitten avaa tarkemmin mitä siinä taulussa kuvataan tapahtuvan, ja että ko. tapahtuma on todellinen historiallinen tapahtuma, niin tuskin tuon lähemmäksi sitä autenttista historiallista tilannetta voi päästä. Ei voi kuin hämmästellä, että kuinka paljon tuo henkilö on joutunut käyttämään aikaa, että pystyy tulkkaamaan noita teoksia tuolla tavoin.
![]()

Lisukkeeksi hyvää musiikkia ja kunnon yöunet.
*omnomnom* :kippis1:
Tulee vaan niin käsittämättömän hieno fiilis treenin jälkeen ja etenkin kun peiliin katsoo ja huomaa pikkuhiljaa kasvavansa.