Tänne kaikkia iloisia asioita!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Tänne kaikkia iloisia asioita! – foorumin hyvän mielen kulma jossa hymy tarttuu välittömästi

Meta description: Keskustelua päivän positiivisista hetkistä, onnistumisista ja arjen pienistä voitoista – mikä toi tänään iloa ja nosti fiiliksen ylös?**

Jos kaikki menee hyvin, muutan huhtikuussa Amsterdamiin :) Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa, mutta nyt näyttää aika hyvältä.

Jos kaikki menee hyvin, muutan huhtikuussa Amsterdamiin :) Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa, mutta nyt näyttää aika hyvältä.

Paikka varmistui! Irtisanon itseni nykyisestä työpaikasta huomenna ja luultavasti 12.4 (tai 13.) pakkaan kamani ja muutan Damiin!

En ole ollut pitkään aikaan näin onnellinen ja iloinen. En vaan pysty lopettamaan hymyilemistä, koska vihdoinkin asiat tuntuvat järjestyvän niin kuin haluan. Saatan olla Amsterdamissa vaan pari kuukautta, mutta hyvin todennäköisesti pidempään... Riippuu ihan siitä, miten koeaika sujuu. Mutta toisaalta mulle on ihan sama, vaikka joutuisin tulemaan kahden kuukauden päästä takaisin Suomeen, sillä kokemuksena tästä tulee varmasti ihan mieletön. Pakolliset hymynaamat: :) :) :) :) :) <- tolta mä näytän nyt.

Oon aina pitänyt taidehistoriaa vähän sellaisena pilipalilässytyksenä.

Jumalauta mikä yllätys on ollut, kun on saanut kuunnella ja katsoa asiansa todella osaavan henkilön kuvailua erään maan historiasta noiden eri taideteosten kautta.

Nimenomaan se, että ko. henkilöllä on helvetin hyvät tiedot historiasta, varsinkin ko. maan historiasta, ja hän vielä osaa selittää mitä niissä tauluissa tai muissa esitetään tapahtuvan ja miten se teos kytkeytyy siihen todelliseen historialliseen hetkeen.

Ite katsoisin esimerkiksi jotain parisataa vuotta vanhaa taulua, että "jaa. tossa on joku laiva myrskyn kourissa." Kun tuollainen historian ja taidehistorian ekspertti sitten avaa tarkemmin mitä siinä taulussa kuvataan tapahtuvan, ja että ko. tapahtuma on todellinen historiallinen tapahtuma, niin tuskin tuon lähemmäksi sitä autenttista historiallista tilannetta voi päästä. Ei voi kuin hämmästellä, että kuinka paljon tuo henkilö on joutunut käyttämään aikaa, että pystyy tulkkaamaan noita teoksia tuolla tavoin.

:)

Voisin veikata et toi hymynaamojen määrä kolminkertaistuu kun pääset sinne Amsterdamiin.

Hyvin todennäköistä. Leuka jää varmaan jumiin, koska nyt jo posket sattuu tästä virnuilusta!

Oih, ihanaa Alyssa, onnittelut :hyvä: Mä rakastan Damia, ja taas kesemmällä ajateltiin siellä pyörähtää. Voi kunpa itsekin joskus voisi muuttaa sinne! Saako kysyä, että puhutko hollantia? Itse olen miettinyt, että voiko siellä työllistyä vain englanninkielentaitoisena...kuvittelisin sen olevan aika hankalaa. Alasta tietysti riippuen..

Mulla on hyvä mieli jo siitä, että 95 % varmasti voin huomenna soittaa työkkärin tädille ja perua tapaamisen. Se on melkein tyydyttävämpää kuin itse työn saanti :D

Oih, ihanaa Alyssa, onnittelut :hyvä: Mä rakastan Damia, ja taas kesemmällä ajateltiin siellä pyörähtää. Voi kunpa itsekin joskus voisi muuttaa sinne! Saako kysyä, että puhutko hollantia? Itse olen miettinyt, että voiko siellä työllistyä vain englanninkielentaitoisena...kuvittelisin sen olevan aika hankalaa. Alasta tietysti riippuen..

Mulla on hyvä mieli jo siitä, että 95 % varmasti voin huomenna soittaa työkkärin tädille ja perua tapaamisen. Se on melkein tyydyttävämpää kuin itse työn saanti :D

Thanks :) En puhu sanaakaan hollantia, mutta meen kansainväliseen hostelliin töihin, eli siellä pärjää kyllä mainiosti englannilla. Luultavasti esim. keskustassa baaritiskin takanakin pärjää englannilla/parilla sanalla hollantia. Jos tuut kesällä Damiin, majoitu sellaseen ku Flying Pig Hostel ;)

Oon aina pitänyt taidehistoriaa vähän sellaisena pilipalilässytyksenä.

Jumalauta mikä yllätys on ollut, kun on saanut kuunnella ja katsoa asiansa todella osaavan henkilön kuvailua erään maan historiasta noiden eri taideteosten kautta.

Nimenomaan se, että ko. henkilöllä on helvetin hyvät tiedot historiasta, varsinkin ko. maan historiasta, ja hän vielä osaa selittää mitä niissä tauluissa tai muissa esitetään tapahtuvan ja miten se teos kytkeytyy siihen todelliseen historialliseen hetkeen.

Ite katsoisin esimerkiksi jotain parisataa vuotta vanhaa taulua, että "jaa. tossa on joku laiva myrskyn kourissa." Kun tuollainen historian ja taidehistorian ekspertti sitten avaa tarkemmin mitä siinä taulussa kuvataan tapahtuvan, ja että ko. tapahtuma on todellinen historiallinen tapahtuma, niin tuskin tuon lähemmäksi sitä autenttista historiallista tilannetta voi päästä. Ei voi kuin hämmästellä, että kuinka paljon tuo henkilö on joutunut käyttämään aikaa, että pystyy tulkkaamaan noita teoksia tuolla tavoin.

:)
Tuli ensimmäisenä mieleen Dan Brownin tuoreimpien kirjojen päähenkilö Robert Langdon :)

Yleisesti osaavaa ja havainnollista kertojaa on hienoa kuunnella, vaikka asia ei muuten olisikaan suurimpia mielenkiinnon kohteita. Minusta melkein joka asiasta saa tarvittaessa mielenkiintoista.

Ahh... Tän vitunmoisen harmauden ja äärettömän vitutuksen keskellä piristää kummasti kun tekee oikein kunnon safkaa. Just valmistu härän ulkofileestä pippuripihvi(kaupan mausto, tällä kertaa) ja lohkoperunat(ihan ite). Tämä herkku huuhdotaan alas Prykkmestarin PaleAlella... :) Lisukkeeksi hyvää musiikkia ja kunnon yöunet. :) *omnomnom* :kippis1:

Edit: Ja vihdoin "uusi" kunnon harrastus joka kiinnostaa (tehnyt toki aikaisemminkin): kiipeily. Eipä tarvitse miettiä mitä tekee jos tulee tylsää tai ajatukset alkaa juoksentelemaan aidan väärälle puolelle...

Tuntuu vaan päivä päivältä vahvemmin siltä että tätä tosiaan haluaa tehdä. Eli käydä salilla ihan tosissaan.. :puntti: Tulee vaan niin käsittämättömän hieno fiilis treenin jälkeen ja etenkin kun peiliin katsoo ja huomaa pikkuhiljaa kasvavansa.

Kiitos Pakkiksen väelle avusta ja motivaatiosta!:worship:

Mulla on kyllä maailman paras isä! Ihan sama mihin aikaan tai missä hädässä soittaa niin aina isä tulee ja auttaa.

Äsken olin autolla matkassa ja auto tietysti teki tepposet jättäen mut keskelle risteystä. Olin tietysti vielä ihan toisella puolella kaupunkia kuin missä porukat asuvat, mutta muutaman ärräpään saattelemana isä lupaa lähteä auttamaan. Puolisen tuntia kuluu ja auttava käsi saapuu tunkin ja työkalupakin kanssa, hoitaa tottuneesti hätäkorjauksen irronneelle pakoputkelle ja taas matka jatkui. Tällä kertaa tosin rallimaisten äänten säestämänä kaupungin toiselle laidalle, josta sitten sain vielä kyydin omaan kotiin.

Kaikkea ne isukit joutuukin meidän takia tekemään.:haart:

Tänään oli treeni motivaatio huipussaan!! Ohjelman lopuksi oli vielä ihan pakko tehö muutamia lisä settejä ku oli niin hyvä fiilis! Miten toi voi ollakkin niin kivaa;)

Perhana. Jännitin tuossa vähän reittä peilille ja sieltähän rupes vähän lohkot erottumaan. Huomenna (tänään) treenaamaan jalat taas ja toivottavasti paino jatkaa laskua.

Mulla on ilmeisesti kaikki huonosti, kun en ole tänne kirjoitellut vielä mitään, mutta vitutusketjuun on miljoona viestiä.

Mutta tänään... Ai ai. Tajusin just, että sieltä se kevät on kovaa vauhtia tulossa. Ulkona 7 astetta lämmintä ja aurinko paistaa. Ja kun säätiedotusta katsoo, niin lämmintä riittää. Kyllä se kesäkin sieltä kohta tulee. Ei talvea enää jaksaisikaan. Maailman masentavin vuodenaika.

Back
Ylös Bottom