Tänne kaikkia iloisia asioita!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Tänne kaikkia iloisia asioita! – foorumin hyvän mielen kulma jossa hymy tarttuu välittömästi

Meta description: Keskustelua päivän positiivisista hetkistä, onnistumisista ja arjen pienistä voitoista – mikä toi tänään iloa ja nosti fiiliksen ylös?**

Kaveri sitten meni ja pamautti kihloihin. Mun mielestä aivan ihana juttu, olen todella onnellinen näiden kahden puolesta, hymyilyttää vaan kokoajan. Jotenkin niin symppis pari...:haart: Toisaalta tällaisina hetkinä sitä tajuaa tosi konkreettisesti, että itsellä ei ole ketään:(. Eli tästä viestistä 1/3 kuuluukin tuonne vitutus-osioon.

Sain nyt uusia kavereita meiä luokalt :D
Lisäks suurinosa luokan tytöist vaikutti hyvännäkösyytensä lisäks myös mukavilt (meiä luokka liikuntapainotteinen) ;)

Kaveri sitten meni ja pamautti kihloihin. Mun mielestä aivan ihana juttu, olen todella onnellinen näiden kahden puolesta, hymyilyttää vaan kokoajan. Jotenkin niin symppis pari...:haart: Toisaalta tällaisina hetkinä sitä tajuaa tosi konkreettisesti, että itsellä ei ole ketään:(. Eli tästä viestistä 1/3 kuuluukin tuonne vitutus-osioon.
Eiköhän se oikea tule jokaiselle jossain vaiheessa vastaan. No worries. :)

Itse olen tuota pähkäillyt niin, että hyvä vain ettei ole vielä kävellyt sitä naista vastaan, joka olisi vienyt jalat alta. Eipä ole mikään kaksijalkainen pistänyt sitoutumaan tietylle paikkakunnalle, vaan on voinut vaihtaa maisemaa heti kun on alkanut siltä tuntumaan.
Nyt tosin olen päätökseni tehnyt, että tällä nykyisellä paikkakunnalla sitä ollaan ja pitkään.

Nyt kun olet ilmoittanut lihanhimon lisäksi sinkkuutesi, 2000 pakkiksen urhoa odottaa ilmoitusta treffiosiolle.:D

Tämäkin asia on melkein jo iloinen, sillä ei voi kun nauraa. Vaikka rakentaa ITSE talon alusta loppuun, saa ottaa pankista miljoonalainan (pakko ajatella vielä markkoina) ja tehdä väh. vuoden duunii yötä päivää talon rakentumisen eteen. Ostappa sitten valmiiksi rakennettu... 200k eurolla ei vielä kuuhun mennä.

Tämäkin asia on melkein jo iloinen, sillä ei voi kun nauraa. Vaikka rakentaa ITSE talon alusta loppuun, saa ottaa pankista miljoonalainan (pakko ajatella vielä markkoina) ja tehdä väh. vuoden duunii yötä päivää talon rakentumisen eteen. Ostappa sitten valmiiksi rakennettu... 200k eurolla ei vielä kuuhun mennä.

Ei nyt ihan pakko. Joutuukohan puutavarasta maksamaan lahjaveron? Monella on perheessä mettää, jolla helposti yhden puutalon rakentaa. Tonttikaan ei suurimmassa osassa pitäjistä hirveästi maksa. Ulkopuolisena ei tarvitse hoitaa kuin putki- ja sähkötyöt, joten luulisi 100 000€:llä pärjäävän jos oikeasti tekee kaiken muun itse. Sisustukselle on paha laskea hintaa, mutta ei se runko voi niin paljon kustantaa.

silmät ristissä koko päivän dokumenttia hakanneena nyt on sit inssityö viimeistä oikolukijaa (+ omaa lopputarkastusta) vaille valmis... on tuon kanssa kyllä saanut painiakin melkein puol vuotta.. taitaa itse asiassa 6kk tulla täyteen työn alottamisesta melkein samana päivänä kun työ arvostellaan.

Ei nyt ihan pakko. Joutuukohan puutavarasta maksamaan lahjaveron? Monella on perheessä mettää, jolla helposti yhden puutalon rakentaa. Tonttikaan ei suurimmassa osassa pitäjistä hirveästi maksa. Ulkopuolisena ei tarvitse hoitaa kuin putki- ja sähkötyöt, joten luulisi 100 000€:llä pärjäävän jos oikeasti tekee kaiken muun itse. Sisustukselle on paha laskea hintaa, mutta ei se runko voi niin paljon kustantaa.

Joutuu kyllä, jos vain lahjaverovelvollisuuden muut edellytykset täyttyvät (mm. lahjan arvo yli 3400€ tai kolmen vuoden aikana usean lahjaerän arvo ko. summa jne. ). Lisää tietoa löytyy perintö- ja lahjaverolaista(12.7.1940/378).

Kukas ne puut sahaa ja käsittelee?

100k eurolla ei saa juuri mitään. Kivitalo on tarkoitus rakentaa. Kyseessä tulee olemaan paritalo (115 neliöö/asunto) itselleni sekä toinen puoli kaverille. Itse tehdään myös putki ja sähkötyöt. Laskeskeltiin että 120k euroa saattaa olla lähellä per ukko. Huomioi siis tässä, että ulkopuolista työvoimaa ei käytetä kuin pakollisiin kaivinkoneen tarpeisiin. Sähkö ja putkityöt tekisi vielä tuohon yli 20k euroa lisää jos ei itse asentaisi.

Tontti tulee olemaan vuokratontti. Omistustontista saa maksaa 25-60k euroa lisää. Eikä nämä tontit ole Helsingistä, vaan Itä-Suomesta. Helsingin tonttien arvoja en viitsi edes sanoa ääneen.

"Kauden" eka lätkäpeli takana. Vaikka HIFK saikin lopulta naamariin, niin ihan positiivinen maku jäi, koskien lähinnä vahvistuksia.

Kautta odotellen... ja kaljoo kitaten

-r3-

Ajoin volvoa taas pitkästä aikaa.. oli kyl sellanen fiilis kuin oma poika ois tullut takaisin pitkältä ulkomaanmatkalta.. :) Vähän oli jarrut lukossa mutta kuha irrotin renkaat ja vähä koputteli lekalla nii kyl ne siitä irtos. Huomenna sitten kunnon remppa päälle ja jos luoja suo, niin saan leiman.

Back
Ylös Bottom