tämä suomeksi :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lmn
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

lmn

Ikä
40
You will do one warm-up set for the first exercise; thereafter, three pyramided sets to failure for each exercise, the first for a maximum of eight reps, the last for four reps.

Olenko vähän tyhmä vai muuten vaan kielitaidoton (molempia), koska en tajua tuota tekstiä? Tarkoittaako tuo pyramidihomma sitä, että ensiksi 8 toistoa, sitten 6 ja lopuksi 4, vai mitenkä te muut tämän käsitätte? Mitä tarkoittaa tuo "to failure" käytännössä?

Kiitos jo etukäteen!

To failure tarkoittaa sitä ettei konsentrinen lihassupistus ole enää mahdollinen siis, että painot eivät enää omin voimin tule ylös. Mikään kielinero en ole, mutta ymmärsin ton pyramidihomman just samanlailla kuin sinä. Joku saa olla kyllä eri mieltäkin...

Originally posted by Mtmm
To failure meinaa että viimeinen nosto epäonnistuu ja olet tehnyt loppuun asti.

Eli ensimmäisessä sarjassa kahdeksannen toiston pitäisi epäonnistua? Ilmeisesti tätä tarkoitit, ja kiitos.

Originally posted by lmn
Eli ensimmäisessä sarjassa kahdeksannen toiston pitäisi epäonnistua? Ilmeisesti tätä tarkoitit, ja kiitos.

No ei esim siinä tapauksessa, jos 8:s toisto epäonnistuu ja 9:s ja 10:s tulee vielä omin voimin :)

"To failure" tarkoittaa siis loppuunvietyä sarjaa, niinkuin tuossa tuli jo todettuakin.

Hassua, mutta minun logiikkani ei ymmärrä tätä: Jos kerran esim. ensimmäisessä sarjassa 8 toisoa on maksimi, niin miten sen voi viedä loppuun?

Äääh, huomenna pakkoruotsin kirjotukset joten oon lukemisesta vähän sekasin....

Hmmm, oliskohan siten että valitaan sellaiset painot millä just ja just saadaan 8 tehtyä, jolloin kahdeksas toisto on loppuunasti viety.

Originally posted by lmn
Hassua, mutta minun logiikkani ei ymmärrä tätä: Jos kerran esim. ensimmäisessä sarjassa 8 toisoa on maksimi, niin miten sen voi viedä loppuun?

Äääh, huomenna pakkoruotsin kirjotukset joten oon lukemisesta vähän sekasin....

Ei se sen kummempaa, kuin että valitset painon jolla ei tule ainakaan enempää kuin 8. Ja loppuun se tulee viedä vaikka saisitkin sillä sitten 10. Tiedätpähän sillon laittaa lisää ensi kerralla.
Eihän sitä koskaan voi ennustaa tarkasti "failuren" ajankohtaa ja siksi sellaisessa treenissä toistot on viitteellisiä ja niiden tarkoitus on ohjata käytettäviä painoja/suhteellista intensiteettiä.

Kiitos, kiitos paljon kun jaksoitte rautalangasta vääntää. :)

Back
Ylös Bottom