Tähän voisivat pistää viestiä ne henkilöt jotka ovat treenanneet ULKOMAILLA!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jerry Kvarnström on tällä hetkellä treenaamassa Amerikan top teamin salilla ja pyysin häntä laittamaan tänne jotain selostusta. Lähetti mailia ja mukavaa meininkiä tuntuu olevan. Toivottavasti jaksaisi kirjoitella tänne jotain fiiliksistä, joten Jerry kun luet tätä niin alahan kirjoitella!

Kävin haman 90-luvun alkupuolella reenaamassa karatea Haaparannalla. Siellä oli leiri ja ruokatauoilla käytiin Suomen puolella. Vetäjä oli Hollannista. Leiri jäi mieleen lähinnä siksi, että kahden ja puolen tunnin treeneistä oli joka kerta noin puolet lihaskestävyysjumppaa. :eek:

Äijä tuli siis hollannista asti teettämään punnerruksia. :rock: Tarinan opetus on, että kaikki mikä on ulkomailla, ei ole parempaa kuin kotona.

Uskon että kyse ei ole tässä siitä että lähettäisiin välttämättä hankkimaan parempaa opetusta :) Pelkkä kokemus tuo jo paljon ja kyllä uskon et joka ukko ketä tänä päivänä lähtee ulkomaille treenaamaan on tehny jonku näköstä esityötä sen eteen että mihin salille menee ja ketä siellä vetää. Tosin kyllähän niitä voi ihan randomistikin vetää mutta siinä sitten just punnertelet.

Jos menet ulkomailla oikeaan paikkaan ni kyllä se touhu on valovuoden suomea edellä,esimerkiksi vapaaottelussa tai K-1/potkunyrkkeilyssä.Siellä saa laatu harjoitusta ja kehittyy nopeammin ja oppii uusia asioita.Etenkin jos harjoitus on one to one ni itse olen ainakin oppinu näkemään virheeni ja välttämään niitä jatkossa.

Treenaan atm. Toronto BJJ salilla. Tosi mukava paikka ja treenikaverit on mukavia kanssa.

- BJJ vetaa black beltti ja n. kerran kuussa tulee Xande tai Saulo Ribeiro vetamaan viikon treeneja :) Ovat muuten hyvia opettajia.

- Vapaapainia voi treenata 2 kertaa viikossa ja sita vetaa Ainsley Robinson (teki vaparidebyytin joku vk sitten) joka oli olympialaisissa vuonna 1996. Eli pateva kaveri. Aivan alyttoman kovia treeneja nama... Pari kertaa on uusi kaveri oksentanut kesken treenien :)

- Muay Thaita vetaa Mauricio Veio, Shogunin ex-personal muay thai trainer :) Ja sen Didan joka on K-1 Herosissa veli. Dida tulee tammikuussa TBJJ:lle kanssa opettamaan. Mauricio on mielettoman mukava kaveri ja tosi hyva opettamaan.

Hauska tarina. Joku vk sitten salille tuli joku TMA kaveri haastamaan Kareemin (BJJ BB) tappeluun mutta Kareemilla on polvirikki ja han ei voinut otella. Noh tama TMA mies soitti suutaan ja pyysi Mauriciota matsaamaan... Noh Mauricio oli sitten pari kertaa pudottanut kaverin lyonneilla ja vedellyt soccerkickeilla Chute Boxe tyyliin paahan.

Salin ensimmaiset ammattilaisvapaaottelijat ovat aloittaneet juuri uransa ja kaikki on voittaneet matsinsa... Joslinssa mika on ehka Kanadan suurin gi/no-gi turnaus Toronto BJJ oli menestyksekkain seura.

Kaikki UFC:t katsotaan videotykilla tatamilta livena :) Treenit maksaa 100 dollaria kuussa eli 70 euroa ja saa treenata niin paljon kuin tahtoo. Ja leirit on ilmaiset. Muay Thai ja BJJ treeneja on pitkin paivaa ja joka ilta. Moni treenaa yhden BJJ ja MT treenin putkeen. Itse treenaan aina 1,5h vapaapainia ja sitten 1,5h lukkopainia putkeen.

Juuri eilen puhuin tuon kauniimman ospuolen kanssa ja ollaan ilmeisesti muuttamassa Torontoon heti kun emäntä valmistuu. Serkkuni asuu jo siellä ja on lupaillut hankkia töitäkin mulle. Taytyy nyt katsella kuitenkin rauhassa. Treenaamaan ainakin olen sinne päin tulossa,kun serkulla voi asustella,joten jos SIC-:llä on hyviä neuvoja niin ne ovat tervetulleita. Onnea treeneihin!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä muutenkaan ymmärrä mittään mistään...

Tosi mukava lukea täällä, että joku voi omistautua lajilleen niin, että lähtee kaukomaille opiskelemaan tietoa ja taitoa.

Omat kokemukset rajoittuvat Venäjän puolelle ja kickboxingiin. Siellä tyypit treenasivat kaiken maailman sirkustemppuja pyörien kärrynpyörää esimerkiksi, hurjan näköistä kun vedetään salin päästä päähän pidellen jotenkin kiinni omista koivistaan.

Yllättävän suuren osan saliajasta nämä samaiset veijarit käyttivät sellaisella pienen pienellä pallolla futiksen tapaisen pelin pelaamiseen, välillä leikittelivät ja painivat/judoilivat vaikka olivatkin nimenomaan näitä nytkyporkkeilun harjoittajia.

Sellaisia kymmenen kilomeetrin juoksulenkkejä tekivät ihan reippaalla tempolla, varmaan hapenottokyky on kohdallaan.
En ilmeisesti sattunut paikalle varsinaisen lajiharjoittelun aikana.
Siitäpä sitten sujuvasti autotalliotteluihin mutta se on jo toinen tarina.

Millonkas emantas valmistuu? Minka alan koulutusta sinulla on? Tietaisin yhden talonmiehen paikan...

Ensi keväällä. Mutta aikaisintaan ensi syksyllä sinne.

Tulipa tossa taikamaassa reenattua j.prapa thaiboxing campissa. Olin katellu mestan jo suomessa valmiiks, ja menin kyselee et koska ois reeniä, niin yks kundi kertoi huonolla englannilla et klo 16 alkaa reenit, ja jutteli jomhodista jotain...seuraavana päivänä sit vasta menin paikan päälle uudestaan, ja siellähän se jomppa piteli mitsejä kehässä, oli sattumalta tullut juuri edellisenä päivänä valmentamaan sinne. Siinä sitten jompan kanssa suomeksi juttelin mukavia ja päädyin lainaamaan shortseja, vaikka tarkoitus oli vaan katella meininkiä sillä kertaa. Otin lämmöt ja potkin ja löin vähän säkkiä, ja sit jomppa veti kehässä mitseihin potkimista ja lyömistä. Vähän tekniikkaa ja lisää säkin potkimista. Treeni sillä kertaa siinä, ostin sortsit treenin jälkeen seuraavaks kerraks. Seuraavana päivänä takasin, nyt jopa munarit polvenlämmittimet ja hammassuojat mukana.
Paikalla oli nyt myös pari venäläistä jannua reenaamassa, pyörähtipä paikalla myös joku britti egotaistelija. Tälläkin kertaa otin lämpöjä säkkiin lyömällä ja potkimalla, yks kundi antoi ihan hyviä vinkkejä potkutekniikkaan. Sitten otin kolme pitkää settiä mitseihin kehässä, pääasiassa oikee-vasen potku, tai neljä suoraa-kyynärpää-potku tai tuplapotkuja tai polvia, koukkuja ei juuri lyöty. Takajalan potku sai kehuja mut etujalka ei mulla oikeen liiku ja hyvin harvoin sai mitään kelvollista aikaseks. Tän mitsihomman veti ns. salin kovin jätkä eli selvästi jompan päävalmennettava joka oli menossa matsiin lähiaikoina, hauska kaveri joka piti kauheeta ölinää reenatessaan...vaikeusastetta toi huono englanti jolloin en aina tiennyt mitä mun piti seuraavaks lyödä tai potkia :)
Sit pääsin pienten tekniikkakuvioiden jälkeen vetää säärystimet jalkaan ja sparraamaan jomhodin sekä yhen toisen paikallisen kanssa. Eivät ne mua pahemmin muiluttaneet, aina kun sain vähän osuttua päähän tuli vastalahjana astetta napakampi potku :D
Näiden jälkeen oli vielä loppujumppaa johon osallistui minä ja yks venäläinen, alkuun 100 vatsaa, sit yks kerrallaan jalannostoja, ja lisää vatsoja joissa ylhäällä oikee-vasen, meikä joutu lopettaa kun vatsa alkoi kramppailemaan melkein. Sit oli vielä kaikenlaisia ravisteluja ja venyttelyjä. Aika kova kondis selvästi noilla siellä oli, treeni oli aika kova, ja toi keli ihan riittävän lämmin irrottamaan hikeä niin saatanasti, treenit tapahtui tietenkin ulkona.
Jos tuolla phuketissa menee käymään niin menkää ihmeessä reenaamaan, hinta on 400 patii(8e) per reeni, pidempiaikaisesta reenauksesta en tiedä saisko hintaa laskettua. Mä en oo mikään potkija, mutta jo noi pari päivää antoi tosi paljon, ainakin siltä tuntui, varsinkin jomhod on tosi hyvä opettaja ja kehitystä syntyy nopeasti. Melko friikkiä saada ekalla reissulla thaimaassa thaiboxing-lessoneita suomen kielellä :)

Jomhodilta terveisiä kaikille suomeen!

Liitteet

• jomppa.webp
    jomppa.webp
    42,3 KB · Katsottu: 351
Millonkas emantas valmistuu? Minka alan koulutusta sinulla on? Tietaisin yhden talonmiehen paikan...

SIC paljonko sul on menny rahaa siellä jos saan udella? ootko tehny töitä samalla vai viettäny ihan treeni/lomaa..onko asuminen muuten siellä kallista?Hirvee tenttaus älä pahastu mut kiinnostais lähtee käymään siellä. Toi treenaaminenki kuulostaa viel ihan järkevän halvalta.

Muakin rupes kiinnostamaan toi Toronto. Oon miettiny paljon eri vaihtoehtoja vaihdolle. Brassit kiinnostais, mutta kielimuuri ja puutteelliset opintomahdollisuudet hieman karsii intoa. Torontossa kumminski toi treenailu ei kauheen hintasta ole ja englantia kun saa vääntää kumminski. Ja sitte vois jopa saada muutaman kurssinkin suoritettua ni... :) Toiset vaihtoehdothan olis tietty New York tai sitte Hilo :D Mutta toi Toronto kuulostaa hyvin realistiselta.

Äijä tuli siis hollannista asti teettämään punnerruksia. :rock:

No ei tuo vielä mitään, onhan niitä ihan Brasiliastakin asti tullut jumppaa vetämään.:)

SIC paljonko sul on menny rahaa siellä jos saan udella? ootko tehny töitä samalla vai viettäny ihan treeni/lomaa..onko asuminen muuten siellä kallista?Hirvee tenttaus älä pahastu mut kiinnostais lähtee käymään siellä. Toi treenaaminenki kuulostaa viel ihan järkevän halvalta.

Mina olen maksanut 10 dollaria paivassa vuokraa, mutta vuokraan vain yhta huonetta Little Indiassa. Yleensa 600 dollarilla saa yksion. Taalla on tapana muuttaa kellari asuinkelpoiseksi ja vuokrata sita yksiona. 109 dollaria maksava Metropass on kaytannossa pakollinen koska etaisyydet on niin pitkia. Toronto.craigslist.org voi katella vuokria ja asuntoja. Sanoisin etta saat hienon kaksion tonnilla metroaseman vieresta vahan kauempaa keskustasta. Ydinkeskustasta et saa varmasti vuokra-asuntoa jarkevaan hintaan. Bloorin ja Yongen risteykseen rakennetaan talo jossa on yksioiden hinnat 500 000 dollaria ja parkkipaikkakin maksaa 40 000 :)

Olen ollut taalla tyoharjoittelussa ja tehnyt jotain patkatoita. Torontossa on taystyollisyys ja taalta saa varmasti toita kaupasta jos vain puhuu englantia. Jos taalla kavelee kadulla niin vahan valia kauppojen ovilla mainostetaan avoimia paikkoja.

En ole oikein laskenut miten paljon on mennyt rahaa. Arkena kun ei tule osteltua mitaan kun aika menee toissa ja treeneissa. Ruoka on halvempaa ja ulkona syominen on halvempaa kuin suomessa.

Vuoden ajan treenasin kaverin kanssa epäsäännöllisensäännöllisesti Cambodia:ssa Phnom Penh:ssä Khmer Nyrkkeilyä.

Alkuun oli vaikeuksia mm. kielen takia jne. mutta hyvää treeniä tuli.

Olen käynyt muissakin maissa treeneissä tutustumassa mutta varsinaista treeniä en ole tehnyt niissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom