Täällä taas (kommentteja harjoittelustani pyydän...)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yannara
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
blackie sanoi:
Varmaan ensiksi voisit tehdä vähän aikaa treenin jossa perusliikkeillä treenaat koko kropan 3 kertaa viikossa läpi.

Sen jälkeen siirryt johonkin perus 3-jakoiseen ohjelmaan.

Yep. Kaveri kanssa sanoi, että tota settiä ei kuukautta kauempaa kannata tehdä. Eli sitten jos siirtyy siihen, että sitä yhtä liikettä tehdään vain kerran viikossa. Eli käsitinkö mä oikeain nyt, että riittää kun hauista tai rintaa tekee vain 4-5 sarjaa viikossa???

Ja sitten vielä tälläinen gysymys, että pilaako alkoholinkäyttä kaikki treenit? Siis mä voin juoda perjantaisin joku 4-5 tuoppia, mutta ei mulla koskaan krapulaa ole, tai muutenkaan heikkoa oloa. Väkeviä en käytä.

Juza76 sanoi:
Kolmijakoinen on toimiva ohjelma, mutta itse suosittelen kaikille 2-jakoista ohjelmaa, joka on rakennettu perusliikkeiden ympärille. Treenikertoja olisi 2-4 viikossa (kolme on yleensä sopivin määrä).

Tuosta sen verran vielä, että nimenomaan ei missään nimessä 2-jakoisella 4 kertaa viikossa. Ylikunto paukahtaa mitä todennäköisimmin ennemmin tai myöhemmin. nim. "Kokemusta löytyy", vaikka teen monta asiaa oikein kuin vasta-alkaja.

kaleksi sanoi:
Proteiiniä pitäisi nauttia päivässä tuo 2g/lihaskilo.

Mistä ihmeestä tiedät montako kiloa sulla on lihasta?
Eikös se ole ihan 2g/mikä tahansa kilo kunhan se on sun omaa painoa?

Et osaa paistaa kanaa pannulla, etkä pistää 7dl vettä kattilaan ja 3dl tummaa riisiä perään ja antaa sen olla kunnes vesi on imeytynyt/haihtunut?

Tuon lisäksi täytyy ottaa lisäaineita, tuolla et pärjää. :wall:

yannara sanoi:
Yep. Kaveri kanssa sanoi, että tota settiä ei kuukautta kauempaa kannata tehdä. Eli sitten jos siirtyy siihen, että sitä yhtä liikettä tehdään vain kerran viikossa. Eli käsitinkö mä oikeain nyt, että riittää kun hauista tai rintaa tekee vain 4-5 sarjaa viikossa???

Ja sitten vielä tälläinen gysymys, että pilaako alkoholinkäyttä kaikki treenit? Siis mä voin juoda perjantaisin joku 4-5 tuoppia, mutta ei mulla koskaan krapulaa ole, tai muutenkaan heikkoa oloa. Väkeviä en käytä.

3-jakoinen ohjelma on sellainen, jossa koko kropan lihakset on jaettu 3:een eri treeni kertaan eli ne treenataan kerran viikossa/kierrossa läpi.

esim. oma treeniohjelmani (joka ei sovellu kaikille)
ma: rinta, hauis, vatsat
ke: selkä, takaolkapäät
pe: reidet, pohkeet, ojentajat

Silloin riittää hyvin se yksi treenikerta viikossa per lihas, jos valitset pari eri liikettä per lihas ja teet niillä järkevät määrät sarjoja ja toistoa.

3-jakoisista ohjelmista on tällä palstalla lukemattomia versiota ja niitä voi etsiä haulla.

Suosittelen treenaamaan muutakin kuin rintaa ja hauista.
Saat hinkata aika kauan hauista ja penkkiä että saat 10 kiloa lihasta sinne.
Jos haluat käsiin paksuutta niin ojentajien treenaaminen lisäksi auttaa olennaisesti siinä.
Muutenkin koko kropan treenaaminen on se järkevin vaihtoehto.

Alkoholin käyttö ei tietenkään edistä kehitystä mutta ei se nyt kehitystä estä jos juo kohtuullisesti kerran viikossa ja sen lisäksi treenaa kovaa, lepää hyvin ja syö riittävästi ja oikein.

blackie sanoi:
Silloin riittää hyvin se yksi treenikerta viikossa per lihas, jos valitset pari eri liikettä per lihas ja teet niillä järkevät määrät sarjoja ja toistoa.

Yep, tästä tulikin mieleen, kun huomasin salilla näitä isompia kavereita jotka tulevat ja vääntävät pelkkää penkkiä n. 10 sarjaa. Toihan on aikamoinen määrä! Meinaa jos mä esim. tiputtaisin mun sarjojen määrän neljästä kahteen, niin mun harjoittelu olisi ohi jo 40min:ssa. Onko siinä sitten mitään järkeä?

Kauanko harjoittelunne kestää, jos alkulämmittely ja loppuvenytykset lasketaan mukaan. Tänään kävin tokaa kertaa salilla ja aikaa siihen upposi 1t 20min.

..noh, kaipa tässä tulee muutakin kysyttävää asiasta, niin postaan aina tänne :lol2:

No, ne luultavasti on Voimannostajia, ketkä treenaa lähes pelkkää penkkiä, mavea ja kyykkyä. No toi 40min on ihan ookoo aika, ja toi 1t 20min on kans ihan ookoo aika. Kunhan ei kovien sarjojen tekeminen kestä yli toista tuntia

Okei, eli yhteenvero lyhyeesti tästä koko keskustelusta;

Hajoitan ohjelman kolmeen osaan, lisään perusliikkeitä jalkoihin ja selkään. Ja jokaista liikettä tulee vain 2-3x10? Ja sitten proteiinipainotteista ruokaa paljon napaan, eikös je?

Sitten vielä tälläinen, että mä haluan harjoitella sitä perinteistä penkkipunnerrusta, sekä rintalihaksia käsipainoilla penkillä maaten. Miten nämä kaksi voisi yhdistää samaan ohjelmaan? Eri päivinä kenties?

yannara sanoi:
Sitten vielä tälläinen, että mä haluan harjoitella sitä perinteistä penkkipunnerrusta, sekä rintalihaksia käsipainoilla penkillä maaten. Miten nämä kaksi voisi yhdistää samaan ohjelmaan? Eri päivinä kenties?

Voithan sa treenata ne samanakin paivana esim. Eka penkkia 2 sarjaa ja sit teet penkkia kasipainoilla yhen sarjan. Suosittelisin kyl etta vaihtaisit sen penkin kasipainoilla vinopenkkiin kasipainoilla.

Hei.. voisiko joku selittää, että mitä tarkoittaa lihasten palaminen. Siis johtuuko se, jos tekee liikaa sarjoja, vai mistä? Ja miltä se tuntuu? Mikä on se oikea tunne, mikä treenien jälkeen pitäisi olla? Entäs sitten seuraavana päivänä? Mikä on se oikea sarjamäärä, että lihasten palamisen voisi välttää...? :hyper:

yannara sanoi:
Hei.. voisiko joku selittää, että mitä tarkoittaa lihasten palaminen. Siis johtuuko se, jos tekee liikaa sarjoja, vai mistä? Ja miltä se tuntuu? Mikä on se oikea tunne, mikä treenien jälkeen pitäisi olla? Entäs sitten seuraavana päivänä? Mikä on se oikea sarjamäärä, että lihasten palamisen voisi välttää...? :hyper:

Siis lihasten palamisesta puhutaan yleensä dieetin yhteydessä. Eli silloin menetät lihasmassaa jonkinverran ja tätä "palamista" koitetaan tietysti treenillä ja oikealla ruokavaliolla minimoida.

Sitten taas jos ajatellaan lihaksiin tulevaan "poltetta" treenin yhteydessä, niin se on aivan eri juttu. Poltteen saa yleensä tekemällä pitkään sarjaa lyhkäsillä palautuksilla.

Selittäkää joku paremmin jos/kun osaatte.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, mä just meinasin sitä, että miten tuota palaamista voi välttää, että sitä lihasta just tulisi, eikä päinvastoin lähtisi pois.

yannara sanoi:
Joo, mä just meinasin sitä, että miten tuota palaamista voi välttää, että sitä lihasta just tulisi, eikä päinvastoin lähtisi pois.
jos syöt yli kulutuksen ja riittävästi proteiinia niin ei se siitä mihinkään pala vaan lisääntyy...

Pulla sanoi:
Tuosta sen verran vielä, että nimenomaan ei missään nimessä 2-jakoisella 4 kertaa viikossa. Ylikunto paukahtaa mitä todennäköisimmin ennemmin tai myöhemmin. nim. "Kokemusta löytyy", vaikka teen monta asiaa oikein kuin vasta-alkaja.

Tuo ylikunto riippuu luonnollisesti siitä, tekeekö kuinka kovalla intensiteetillä ne sarjat ja montako sarjaa tekee. Treenit neljä kertaa viikossa kaksijakoisella täytyy tehdä hillitysti, eli ei sarjoja aivan katkeraan loppuun asti, vaan jättää "varastoon" toisto tai pari. Sarjoja per lihasryhmä olisi syytä olla vain muutama.

Aloittelijalla tuon neljän treenikerran puolesta voisi puhua heikompi kyky kovaan intensiteettiin (koska liikkeiden motoriikkaa ei ole vielä opittu niin hyvin) ja sitä kautta nopeampi hermoston palautuminen.

Itse tosin pysyttelisin aloittelijanakin kolmessa treenikerrassa per viikko ja tekisin sitten vain sarjat loppuun asti. Aloittelijan on kuitenkin vaikeampi määrittää oikea lopetushetki sarjalle (eli ettei vedä liian kevyesti tai liian kovaa), jotta treenin intensiteetti saataisiin säädettyä sopivaksi.

Back
Ylös Bottom