Välillä myös kireät lihaskalvot voi aiheuttaa epäsymmetrisyyttä, tätäkin voi käydä kokeilemassa kalvohoidossa.
Mitä meinaat kalvohoidolla? T: Lihaskalvot titaania
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Välillä myös kireät lihaskalvot voi aiheuttaa epäsymmetrisyyttä, tätäkin voi käydä kokeilemassa kalvohoidossa.
Mitä meinaat kalvohoidolla? T: Lihaskalvot titaania
Itse ensihätään toimii esimerkiksi kalvovenytkset tai foam rollerilla pyöriskely, mutta kalvohoitona siis lihaskalvojen avausta ammattilaisella.
Hieroja tms. alan osaaja irrottaa lihaskalvoja toisistaan, lihaksista ja luustosta jolloin lihas ei joudu olemaan niin kireässä "pussissa".
Tämä voi parantaa liikeratoja tai jumeja. Bonuksena myös lihat näyttävät pyöreämmältä hoidon jäljiltä ;)
Harva sitä kuitenkaan on täysin symmetrinen ja tollaisia asioita alkaa helposti paisuttelee liikaa. Ennenkun alkaa kokonaan laittaa reeniä uusiksi ni kannattaa vaikka jonkun kanssa pohtia et onko se sentin epäsymmetrisyys asia jonka kanssa ei vaan voi elää. Niillä osilla on kuitenkin mentävä mitä on annettu.
Aa no hieronnassa olen käynyt aina kun on rahaa ja rullailen aktiivisesti. Kuulosti tuo "kalvohoito" vaan joltain uudelta viisasten kiveltä :D
Perus urheiluhieronta ja kalvohoito/kalvojen avaus on sitten 2 täysin eri asiaa Monet hierojat toki tekee molempia, mutta suosittelen testaamaan myös puhdasta kalvojen availua.
Tätä en tiennytkään. Kukas tällaista kalvojen availua tekee pääkaupunkiseudulla?
Eiköhän noita monia ole itse käytän Terveysklinikka Lihashuoltamoa.
Osaatko kertoa miten tuo eroaa tavallisesta urheiluhieronnasta ja osaako tavallinen urheiluhieroja tuota tehdä pyydettäessä? Vähän on kalliin oloinen tuo hinta... 90 min 85€. Itse saan parhaimmillaan laadukasta urheiluhierontaa puoleen hintaan tuosta.
Ota opintolainaa. Fyssarikäynnille ehdottomasti.Mulla löytyy epätasapainoa jaloista. Olen vasenkätinen ja oikealla puolella pakara ja takareiden lihakset on selkeästi pienemmät. Eron näkee ihan paljaalla silmällä. Oikealla lihas myös kiristää paljon enemmän. Pitääkö mun ruveta tekemään salilla vaan yhden jalan kyykkyä vai mitä? Opiskelijan budjetti ei oikein taivu fysioterapeutille tai personal trainerin palkkaamiseen...
Kukaan ei ole täysin symmetrinen.
Esimerkiksi pieni ero jalkojen pituudesta voi laittaa kehon paikkaamaan kroppaa näennäisesti suoraksi jolloinka eri puolen lihakset rasittuvat eri tavalla.
Itsellä esimerkiksi toisen jalan pituusero vaikuttaa lantion, toisen kyljen, leveän selkälihaksen, olkapään ja käden asentoon sekä kehitykseen.
Tähän on vaikea kiinnittää itse huomiota sillä kroppa tosiaan oppii luulemaan "vinoa" asentoa normaalitilaksi ja mikäli esimerkiksi fyssari tai vastaava vääntää sinut
sinut oikeasti suoraksi tuntuu asento usein änkyrältä ja väärältä. Tätä opittua vinoutta voi sitten asian hahmottaessaan oppia treenaamaan suoremmaksi huomioimaan treeneissä.
Jos asia häiritsee niin suosittelen käymään fyssarilla