Symmetriaero rintalihaksissa.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Joo eli oon tas nyt 4 kuukautta kayny saannollisesti salilla...Ongelmana on se etta vasen rintani on isompi kuin oikea. ..(Toinen sijaitsee ylempana) Kaikki liikket on tehty tasapuolisesti mutta jokin on mennyt pieleen....Miten ihmeessa saisin ne samankokoiseksi???
Ja eras toinenkin ongelma: tanaan kelasin vetaa vahan leukoja mutta juuri vedon alussa oikeaa rannettani rupesi vihlomaan niin saatnasti....Miksi????
Kyseinen ranne murtui 5 vuotta sitten eli olisiko se syyna vihlontaan??? Ei enaan leuanvetoja????

Kiitos jo etukateen.... :kippis1:

pumpitup sanoi:
Kyseinen ranne murtui 5 vuotta sitten eli olisiko se syyna vihlontaan??? Ei enaan leuanvetoja????
Voi olla syynä, mutta mahdotonta sitä on varmaksi tietää. Luulisi, että jos murtuma parani kunnolla aikoinaan, niin kestäisi yhtä hyvin kuin ei-koskaan-murtunut rannekin. Oletko kokeillut eri otteita?

Ongelma lihastasapainossa ei välttämättä ole niinkään käytettyjen painojen ero. Otetaan esimerkkinä vaikka käsipainopenkki joka ottaa hyvin rintalihaksiin, molemmissa käsissä on 20kg käsipaino eli sama vastus, vaikka kontrolli olisi hyvä ja toistonopeus ja muut tekijät samanlaisia niin vahvempi puoli (tässä tapauksessa) oikea kehittyy paremmin. Syynä tietysti se että oikeaa puolta rasitetaan normaalielämässä enemmän, mutta enemmän vaikuttaa hermosto eikä niinkään lihaksen koko/voima, on totuttu tekemään kaikki normaaliaskareet oikealla puolella joten oikea puoli ottaa treeniärsykkeen paremmin vastaan ja näin ollen myös kehittyy enemmän. Tämänkaltaista lihastasapainoa on paha parantaa pelkällä treenillä vaan asiaan tarvitsisi keskittyä myös treenaamisen ulkopuolella. Treenaa vaan normaalisti ja kehitä sen verran lihaa siihen rintaan ettei pientä eroavaisuutta huomaa.

(muistelisin lukeneeni tosta hermostojutusta enemmänkin jostain, mutta koska en löydä lähdetietoja niin pitäkää tota mutuna) :)

pumpitup sanoi:
Joo eli oon tas nyt 4 kuukautta kayny saannollisesti salilla...Ongelmana on se etta vasen rintani on isompi kuin oikea. ..(Toinen sijaitsee ylempana) Kaikki liikket on tehty tasapuolisesti mutta jokin on mennyt pieleen....Miten ihmeessa saisin ne samankokoiseksi???
Ja eras toinenkin ongelma: tanaan kelasin vetaa vahan leukoja mutta juuri vedon alussa oikeaa rannettani rupesi vihlomaan niin saatnasti....Miksi????

Kiitos jo etukateen.... :kippis1:

Mulla oli ihan sama ongelma rintalihasten kanssa (itse olen vasenkätinen, joten epäilen, että syy oli siinä, kun vasenta puolta tulee kuormitettua päivittäisissä tilanteissa enemmän). Ongelma on kuitenkin treenaamisen myötä pikkuhiljaa hävinnyt ja nyt eroa ei oikeastaan enää juuri huomaa.

Ranteesta en tiedä, ehkäpä ei ole tosiaan parantunut kunnolla. Kannattanee näyttää lääkärillä, ettei ole esim. jäänyt mitään luupiikkejä tms.

Minulla myös on rintalihoissa eroa. Vaikka olenkin oikeakätinen, on vasen rintalihas se suurempi. Outoa sinänsä, että yleensä saan paremman tuntuman oikeaan rintalihaan treenatessa. Saas nähdä, josko ajan myötä sitten tasottuu, mutta ei tuo kokoero niin hirveästi häiritse, että hirveästi jaksaisi murehtia. Pääasia, että treeni kulkee. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom