Sykemittari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: ⌚🔥 SYKEMITTARI 🔥⌚

Meta description: Tarkkuutta treeniin, dataa palautumiseen ja sykelukemat jotka kertovat totuuden – pysy kartalla jokaisella askeleella.

Pelkkää kusetust. Mainostetaan oikeen massiivisesti tota sykemittaria mutta oikeesti niitä sykemittareita on vaan erittäin pieni määrä. Porukka tulee sykemittarin toivossa Lidliin ja ne ovat tietysti loppuneet. Ja juju on siinä ettei porukka sitten viitsi lähteä tyhjin käsin pois vaan jää osteleen sinne ja Lidl käärii rahat.

protsku sanoi:
Lidlin mittari on varmaan hyvä laite jos haluaa pelkästään mittailla sykettä mutta olisihan se hyvä saada muutakin dataa ja aina on plussaa jos harjoitustietoja voi tallentaa mittarin muistiin.

No hei tarvittavat perusominaisuudethan siinä oli. Jos jotain hienouksia haluaa niin sitten asia on tietysti erikseen.

protsku sanoi:
Miten mahtaa olla takuuhuollon ja varaosien laita Lidlin mittarissa?

Siis hintaa oli 30e ja takuu 3v. Kaippa ne huoltaa takuuseen kun ne kerran semmosta lupaa. Vain kymmenän juuroa vuosi vaikka kestäis vaan ton kolme vuotta. Ajattele nyt vähän.

protsku sanoi:
Mikä tahansa sykemittari on joka tapauksessa kannattava ostos kaikille niille ketkä harrastavat aerobista harjoittelua. Oma arvio sykkeestä eri lajien välillä voi valehdella helposti 20-30 lyöntiä minuutissa.

Jees. :thumbs:

Ettekö oo vielä sitä oppinu, että köyhän ei kannata halpaa ostaa!

Polar valmistaa parhaimmat ja tunnetuimmat sykemittarit, eikä se hinta oo mikään ylitsepääsemätön. Itselläni on Polarin S120 ja pelittää erinomaisesti. Tässä lähiaikoina pitää kyllä hankkia sellainen malli missä on se tiedonsiirtomahdollisuus tietokoneen ja mittarin välillä.
Esim. Polar S410. Ovh 235€.

Poser sanoi:
Ettekö oo vielä sitä oppinu, että köyhän ei kannata halpaa ostaa!

Polar valmistaa parhaimmat ja tunnetuimmat sykemittarit, eikä se hinta oo mikään ylitsepääsemätön.

Eiköhän tuo suunto ole ihan yhtä hyvä :). Mulla on Polar a3 ja komiasti toimii.

Mulla on Polarin huppimalli Beat ;) . Ostettu -96 ja toimii kun junan vessa. Paristoa oon vaan vaihtanu :kippis1: :D

Kertokaapas asiantuntijat kumpi sykemittari olisi parempi juoksuharjoitteluun

Polar s210 vai Polar m71 ti

mulla olis siis mahdollisuus hommata jompikumpi noista.

Polarin m71 kävis tietty ulkonäön puolesta jokapäiväiseen käyttöön =)

Jos joku vois kertoa hieman näiden kahden eroja hyvät ja huonot puolet kun itse olen aika tietämätön näistä. Eli siis näistä jompikumpi mutta kumpi.

Mittari tulee siis kevyeen juoksuun ei siis mihinkään rankkaan käyttöön ja tärkein olisi kai sykerajojen asettaminen, sykkeen mittaus jne

Tsekkaa Polarin sivuilta, mitä ne suosittelee Polar siellä on tuoteopas mistä pysyt vertailemaan eri malleja.

Matchem sanoi:
Kertokaapas asiantuntijat kumpi sykemittari olisi parempi juoksuharjoitteluun
Ihan ehdoton tuohon tarkoitukseen olisi Polar S625X, hinta vaan on turhan suolainen - 410e. Ulkomailta sen tietty saa halvemmalla, mutta kuiteskin.

Tuo malli siis kertoo sen juostun matkan ja nopeuden, korkeuserotkin, ja tietokoneen avulla on mahdollista katsella kuvaajia esim. miten syke on vaihdellut matkan aikana, ala ja ylämäissä ym.. Kymmeniä hienoja toimintoja.

Se on ns. accelometer, eli sellainen sensori kiinnitetään kenkään. http://www.polar.fi/polar/channels/fin/segments/Running/S625X.html

Olen vakavasti harkitsemassa tuon ostamista, kun vain hyvä tarjous osuu kohdalle... :kuola:

Isä osti joskus kauan kauan sitten Polarin sykemittarin ja sitä on tullut käyteltyä. Leposyke on siinä 50. Viime lenkillä juoksin ylämäen 190 sykkeellä. Maksimeja ei ole tullut testailtua.

-- Wikke

Omistan sykemittarin mitä en ainakaan googlettamalla löytänyt suomalaisista kaupoista.
Ja kyllähän sitä jonkun verran tulee käytettyä.
Ammulla leposyke hieman reilu 50, paitsi kesällä oli parina päivänä reippaat 90:eek:
Maksimisykettä ei ole tullut kokeiltua..Täytyy joku päivä koettaa..

On, mutta en pysty käyttämään, kun jos vähänkin raskaampaa tekee niin ei jaksa hengittää. Tiedän että sykemittari "saattaa" olla liian tiukalla, mutta jos sitä vähänkään löysää, valuu se vyötärölle... :itku:

Omistan jonkun polarin Beat mallin. Mittaan sillä enimmäkseen vaan aamupulssin silloin tällöin, jotta näkee jos ei palautunut kunnolla. Ennen pidin mittaria aina aerobisessa, nyt ei tule otettua mukaan kuin joskus todella harvoin tarkistusmielessä missä sykkeissä suurinpiirtein mennään. Olisihan tuo hyvä vaan kun ei enää tule vedettyä tosissaan vaan aika lepposesti niin ei ole niin tarkkaa. Kunhan hiki tuloo ja hapenotto joutuu tekemään töitä riittää mulle mittariksi. Jos ei edelliset toteudu niin sitten ainakin mittari mukaan.

Salille en ole koskaan mittaria ottanut. Sykkeet menee ylös ja alas miten menee mitäpä sitä mittailemaan.

Leposyke 55 ja maksimista en tiedä yhtään kun ei ole tullut testattua aikoihin.

Onko sykemittari miten luotettava kulutuksen laskija? Jos sykemittarin laittaa päälle heti herättyään ja sammuttaa ennen nukkumaanmenoa onko kulutus lähelläkään oikeaa? Nyt pitäisi neljän kuukauden bulkkauksen jälkeen vähän kiristellä ja päivän kulutetut kalorit olisi hyvä saada tietoon.

Tarkoitus on ottaa voimalun lisäksi uusia haasteita, hapenottokyky ja pulssinlaskeminen. Välineenä pyörä josta löytyy vain se yksi vaihde (singlespeed). Hommaan pitäisi saada järkeä ja sovittaa salille kaveriksi. Sykemittarin hankintaa olen kaavaillut motivaattoriksi ja hillitsemään liikaa spurttailu intoa.

Voimailu on silti ykkösenä tärkeysjärjestyksessä, sitten tulee fillarilla ajelu. Valmiiksi kun olen laiha niin syömäpuolta pitänee tehostaa reippaasti jotta sitä massaa saisi kitkuteltua lisää.

Eli perus prinsiipit ja nyrkkisäänöt pitäisi saada kohdilleen?
-kuinka usein?
-miten pitkiä lenkkejä?
-sykemittari, mitä siitä saa irti?
-mitä muuta on syytä ottaa huomioon?

Laitetaan linkki maantiepyöräilijän harjoitusohjelmaa josta saa jotain vinkkejä...

Joona Laukkan kotisivut harjoittelusta:

http://www.fillari-lehti.fi/perus/racing/joona/index_4_1.asp
Kokonaisharjoittelu määrät 900-1065 tuntia vuodessa eli HC :worship:

Myös spinning harrastajat huomio!! Vaihtevuus avainsana harjoittelussa, niitä maitohappoja rassataan ja kunnolla ylös ja alas! Monet spinning vetäjät tekee tuntinsa ihan väärin maantiepyöräilijän kannalta (liian tasaisia, ei palautusta)!

Kuka on Joona Laukka:

http://www.fillari-lehti.fi/perus/racing/joona/index_2.asp

Jos joku on seurannut ammattilaispyöryilyä niin ymmärtää että tälläisistä kokonaiskilpailu sijoituksista monet tuhannat ammattilaiset voivat vain haaveilla...
1997. sija 35. Tour de France
1996. sija 14. Giro dí Italia

Back
Ylös Bottom