Mulla oli samoja ongelmia, treenasin missä tahansa (korkeajännitejohtojen läheisyydessä tai kaukana niistä).
Mulla oli F11 -mittari huollossa. Se meni takuun piikkiin, vaikka takuuaika oli jo ummessa. Tämä oli toinen takuuhuolto, ekalla kerralla piirilevyssä oli jotain vikaa ja se päivitettiin. Tällä tokalla kerralla siinä ilmeni jotain sellaista, että sähköisen testin mukaan elektrodin johtavuus oli heikko. Mulle vaihdettiin mukaan uusi lähetinosa vöineen ja tehtiin kait joku uusi päivitys.
Mukaan oli liitetty viesti:
"TÄRKEÄÄ: Lähetin tulisi aina käytön päätteeksi irrottaa elektrodivyön molemmista nepeistä nepparihapettumien välttämiseksi. Huomioi myös elektrodivyön pesuohjelappu vyön sisäsaumasta. Säännöllisessä käytössä kannattaa pestä elektrodivyö koneellisesti pari kertaa kuukaudessa".
Ja tuo peseminen tarkoittaa siis pesemistä ilman lähetinosaa. Monet kuvittelevat, että sitä ei saisi pestä, mutta oikeasti sitä PITÄÄ pestä. Välillä ongelmat saattavat johtua likaisuudesta, eli suosittelen ensi alkuun pesemistä.
Mun mielestä Polar –mittarit ovat yleensä hyviä, mutta tossa F11 –mallissa on ollut jotain ongelmia aika monella. Ainakin ekat mittarit taitavat olla jotain maanantaikappaleita.
Kannattaa ottaa yhteyttä Polariin. Itse lähetin mittarin sinne huoltoon heidän piikkiinsä.
Ja patterit kannattaa vaihdattaa sellaisessa paikassa, jossa tehdään tiiviystesti.