Syöntikilpaileminen/Competitive eating

160 tacon syömiseen pystyminen vaatii aika helvetillisen työmäärän. Matkakulut ja verot kun vielä vähentää, niin aika onneton liksa on voittajalle tuo. Mutta eipä nuo huiput pelkillä palkintorahoilla elele. Eiköhän Kobayashin tasoisella kaverilla ala jo sponssejakin olemaan, ja sitten keikkaa riittää kaiken maailman tapahtumissa ja televisio-ohjelmissa.

Matt Stonie ei ollut tuolla, koska kuuluu Major Eating Leagueen, eikä tuo kilpailu ole sen alaisuudessa. Taitaa suurin osa noista kuulua tuohon littoon, Chestnutt, Cincotti ym. Kobayashi ei kuulu, eikä siksi ole enää voinut osallistua Nathansin hodarikisaan.

No nyt et kyllä ymmärtänyt mun pointtia yhtään jos aattelit ton kommentin väheksyntänä. Toki 5 tonttua on absoluuttisesti ihan hiluja. Mut 10 minuutin syömisestä mukiinmenevä korvaus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nyt et kyllä ymmärtänyt mun pointtia yhtään jos aattelit ton kommentin väheksyntänä. Toki 5 tonttua on absoluuttisesti ihan hiluja. Mut 10 minuutin syömisestä mukiinmenevä korvaus.
Ei ole mitään järkeä laskea asiaa tuolla tavalla. Tuo 10 minuuttia on vain se suoritus, valmistautuminen siihen suoritukseen vie äärimmäisen paljon aikaa. Sama asia, kuin jos laskisi jotain tuntipalkkaa vaikka Conorin ottelulle Aldoa vastaan sen mukaan, että tyrmäsi sen 13 sekunnissa. Sen itse suorituksen kesto ei ole urheilussa tai kilpasyömisessä oleellinen, kun lasketaan palkan suuruutta, vaan se työmäärä sen suorituksen saavuttamiseksi.

Ei ole mitään järkeä laskea asiaa tuolla tavalla. Tuo 10 minuuttia on vain se suoritus, valmistautuminen siihen suoritukseen vie äärimmäisen paljon aikaa. Sama asia, kuin jos laskisi jotain tuntipalkkaa vaikka Conorin ottelulle Aldoa vastaan sen mukaan, että tyrmäsi sen 13 sekunnissa. Sen itse suorituksen kesto ei ole urheilussa tai kilpasyömisessä oleellinen, kun lasketaan palkan suuruutta, vaan se työmäärä sen suorituksen saavuttamiseksi.

Oonko jossain vaihees väittänyt muuta? En. Jos vielä jotain nillität niin oon sanaton.

Oonko jossain vaihees väittänyt muuta? En. Jos vielä jotain nillität niin oon sanaton.
Sanoit sen 5000 dollarin olevan ”mukiinmenevä tili 10 minuutin syömisestä”, ja kerroin ettei se ole, eikä väitteessäsi ole järjen hiventä. Mutta et sä nyt edes ymmärrä mitä kirjoittelet.

Enpä edes tiedä, miksi tuli kaltaisellesi vajakille vastailtua. Tuo sanattomuus on kohdallasi varsin hyvä valinta, kun sanottavaa ei ole.

Sanoit sen 5000 dollarin olevan ”mukiinmenevä tili 10 minuutin syömisestä”, ja kerroin ettei se ole, eikä väitteessäsi ole järjen hiventä. Mutta et sä nyt edes ymmärrä mitä kirjoittelet.

Enpä edes tiedä, miksi tuli kaltaisellesi vajakille vastailtua. Tuo sanattomuus on kohdallasi varsin hyvä valinta, kun sanottavaa ei ole.

Yleisesti ottaen kilpailuiden, otteluiden yms. palkkioista puhuttaessa voittosummia ei lähdetä jakamaan tehdyllä työmäärällä. Tunttipalkkoja lasketaan vain Ilta-Sanomien klikkiotsikoissa. On päivänselvä asia, että Takeru Kobayashi on tehnyt ihan vitusti töitä ollakseen maailman paras kilpasyöjä. Puhuttaessa siitä onko palkintosumma vähän vai paljon vai jotain siltä väliltä, on suuri merkitys mielipiteen antajan omalla taloudellisella tilanteella. Kyseessä on osittain mielipide asia. Jos mielestäsi paska haisee hyvältä ja kaverisi mielestä ei, haukutko häntä vajakiksi mielipiteensä johdosta? Kobayashin nettovarallisuus on reilu 4 miljardia usd, joten luonnollisesti 5k on hänelle hiluja, toisinkuin minulle. Kyseessä oli minun mielipide. Otin palkintosummaan kantaa tässä kontekstissa työmäärästä irrallisena asiana. Ps. mukiinmenevä=siedettävä/kelvollinen

Kovassa seurassa pääsi kyllä Jesse reissussa hengaamaan. On tuo Molly kyllä hemmetin kova vaikka välillä tuo kilpasyömisen tyyli syödä vähän kauhistuttaakin. :rolleyes:

Seuraavaksi Erikiltä tulossa vissiin 100k/100h. Omaan makuun ei yhtään ku ei tommosesta 100h timespanista hahmota sitä samalla tavalla kuin 24h haasteista. Vaikka järjen tasolla tiedostan varsin hyvin kuinka se täyteys kumuloituu pidemmissä seteissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom