Syöntikilpaileminen/Competitive eating

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heinolasta kotoisin oleva kilpasyömäri Jesse Pynnönen astelee lauantaina 7. huhtikuuta loppuunmyydyn Sabroso Festivalin kymmentuhatpäisen yleisön eteen Kaliforniassa Yhdysvalloissa.

Pynnönen osallistuu Gringo Bandito Chronic Tacos Challenge -kisaan nyt toista kertaa. Viime vuonna Pynnönen sijoittui kisan kuudenneksi syötyään 10 minuutissa 68 tacoa.

- Mukana on lajin suuria nimiä joita olen ihaillut jo pitkään YouTubessa. Sijoituksen sijaan tavoitteena on parantaa omaa tulosta, Pynnönen korostaa.

Seitsemän kertaa järjestetyn kilpailun on voittanut joka vuosi maailman kuuluisin kilpasyömäri Takeru Kobayashi, jonka viime vuoden tulos 159 tacoa kymmenessä minuutissa on myös maailmanennätys.

26-vuotias Pynnönen on voittanut kaikki mahdolliset Suomessa järjestettävät syömiskilpailut, ja on harjoitellut kovaa myös tulevaa kisaa varten. Hän kertoo keskittyneensä erityisesti vatsalaukun kapasiteetin lisäämiseen.

- Olen venyttänyt veden avulla vatsalaukun kapasiteettia noin 9,5 litraan. Tavallisesti ihmisellä vatsalaukku on noin puolitoista litraa, Pynnönen kertoo.

Hän kuitenkin arvelee, että kisassa kapasiteettiakin tärkeämpää on nielemisnopeus.

Kilpailu käydään Suomen aikaa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä noin kello 4. Pynnönen lunasti paikkansa kisaan voittamalla elokuussa Gringo Bandito Taco Challenge -kisan Chilifesteillä Tampereella.

https://www.itahame.fi/Uutiset/art2448731

Onko kukaan seurannu randy santelia joka suorittaa noita ruokahaasteita ympäri maailman..tosi paljon videoita ja suoritettuja haasteita mielenkiintosen näkösiä aterioita paljon ton äijä sivuilla
Jotenkin on tullut sellainen kyllästyminen tuon videoihin kun niitä pukkaa liian usein. Katsoin joskus paljonkin, mutta en aikoihin.

Omastakin mielestä Randyn heikkous on tuo, että tekee vain ravintolahaasteita. Jotkut toki ihan uniikkeja ja siistejä, mutta on ne kotona tehdyt parhaita ja mielenkiintoisimpia.

Toki siis en ikinä näkisikään Randya tekemässä mitään kotihaasteita.

Pynnösen popsimat 74 tacoa riittivät kisassa kuudenteen sijaan
Heinolalaislähtöinen kilpasyömäri Jesse Pynnönen sijoittui kuudenneksi varhain sunnuntaiaamuna Suomen aikaa käydyssä Gringo Bandito Chronic Tacos Challenge -syömäkilpailussa. Pynnönen onnistui parantamaan omaa ennätystään ja söi kymmenessä minuutissa 74 tacoa.

- Olin mukana nyt toista kertaa ja vastassa on todellakin maailman parhaita kilpasyömäreitä, joten tyytyväinen olen. Lisää treeniä ja kyllä ero maailman kärkeen siitä kaventuu, Pynnönen uskoo.

Kalifornian Dana Pointissa käydyn kilpailun ylivoimainen voittaja oli japanilainen Takeru Kobayashi, joka söi kisassa 154 tacoa.

Pynnönen aikoo jatkaa lajin parissa, vaikka mahdollisuudet kilpasyömiseen Suomessa ovat vähissä.

- Palaan ensi vuonna jälleen kisaamaan ja aion parantaa jälleen omaa ennätystä. Harva Suomessa ymmärtää kuinka kovia kisaajia nämä ammattilaiset ovat. Heidän lyömiseksi pitää töitä tehdä todella paljon, Pynnönen korostaa.

Iltalehti antaa luvuiksi 170 (Takeru) ja 90 (Jesse)?

http://www.iltalehti.fi/iltvviihde/201804080102100_a2.shtml

Edit. Joo eli kyse tulostaulun ilmoittamista luvuista vs. lopullisista.

Viime vuonna 62 oli tosiaan tulostaululta. Eli ihan reilusti tuli kyllä parannusta jos prosentteja miettii. Vähän toi tulos heittää tosin, koska Bobin kanssa vedettiin koko kisa sanaa tahtia. Jätettä meiltä kerättiin about sama määrä vaikka mun kulhosta näki että mulla on enemmän. Silti lopullisissa tuloksissa mulla oli 74 ja Bob 84. Sama määrä tacoja syötiin. Bobin kanssa kahdestaan ihmeteltiin, mutta ei siihen enää voi vaikuttaa.

Hieno suoritus, ja antaa varmasti entisestään motivaatiota touhuun. Kuinka monta tacoa kolmanneksi sijoittunut söi? Eli onko pronssimitali kuinka kaukana?

Eli 100 tacoa rikki ja mitali kaulaan taitaa olla selkeä tavoite ensi vuodeksi? Kova, mutta saavutettavissa. Vaatinee kuitenkin entistä kovempaa panostamista hommaan, koska kyllä kai syömishommissakin se kehitys hidastuu, mitä ylemmäs mennään.

Vielä sellainen kysymys, että mitä tuon tacokilpailun voittaja saa? Onko tuossa kummempia palkintoja? Nathan`s hot dogissa voittaja saa 10000 dollaria, mutta se taitaa olla selkeästi rahakkain syömiskilpailu?

Ihan mukiinmenevä tili toikin 10 minuutin syömingeistä.
160 tacon syömiseen pystyminen vaatii aika helvetillisen työmäärän. Matkakulut ja verot kun vielä vähentää, niin aika onneton liksa on voittajalle tuo. Mutta eipä nuo huiput pelkillä palkintorahoilla elele. Eiköhän Kobayashin tasoisella kaverilla ala jo sponssejakin olemaan, ja sitten keikkaa riittää kaiken maailman tapahtumissa ja televisio-ohjelmissa.

Matt Stonie ei ollut tuolla, koska kuuluu Major Eating Leagueen, eikä tuo kilpailu ole sen alaisuudessa. Taitaa suurin osa noista kuulua tuohon littoon, Chestnutt, Cincotti ym. Kobayashi ei kuulu, eikä siksi ole enää voinut osallistua Nathansin hodarikisaan.

Kyllä parhaille liksoille tossa hommassa pääsee Youtuben eikä kilpailuiden kautta. Mutta se taas vaatii sitten halua ja kykyä muuhunkin kuin itse syömiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom