Syömistauko

Huomaan, että välillä on hyvä nukkua 10 tunnin yöunet, mulla on vatsa paljon paremmassa kunnossa seuraavana päivänä näin. En tiedä onko kukaan miettinyt et onko fysiikalle hyväksi syödä 3 tunnin välein tai yöllä niinkun jotkut tekee. Meinaan et onks meidän ruuansulatusta suunniteltu tollasta varten - hampaatki kuluu jos liian usein syö.... syökää sitä xylitol purkkaa :)

Ehkä se maha haluu levätä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paska lentää ja pierettää jatkuvasti, proteiini on sitten kiva ravinne =D

10 tuntia ilman ruokaa. Ei vaan pysty. Väkisinki herää syömään välissä jotain pientä (rahka/tonnikalaa/maitoa). Hampaillehan tää ei tosin oo hyvä, mutta mätääntykööt vaikka kunhan pala kasvaa!

Ite kyllä nukun vapaapäivinä(öinä) jonku 12h, enkä oo ikinä heränny syömään välissä, enkä aio herätäkkään.. joskus kuselle, mutten ikinä syömään.

Mä en saa unta jos mulla on nälkä, joten yöllä on melko pakko juoda pari lasillista maitoa kusella käymisen yhteydessä. 10 tuntia on yleensä maksimi minkä voin nukkua ennenkuin nälkä herättää ylös.

Mjoo kyllä sitä aina kerran pari viikossa tulee kiskottua semmoset vajaat 12h unet eikä tee edes tiukkaa. Ei kyllä oo tullu mielenkään herätä syömisen takia, pitäs kyllä varmaan, hmhmh, *lähtee pohtimaan josko moinen auttaisi kehitykseen*

monet niin väittää että ruuansulatus ei voi käsitellä yli 30g proteiinia kerralla.
Onko kenelläkään tätä tukevaa tutkimusta saatavilla?
Mun mielestä kyllä :anssi:
Ja lääkäri sanoi että paskasta ei saisi paljon sitä prodea edes löytyä...?

Kyllä yöt on meikäläisellä nukkumista varten :zzzz: , ei todellakaan tarvii kesken unien herätä syömään.
Tuntuis äkkiseltään et harrastus menee jo vähän yli jos pitäis kesken unienkin nousta syömään, ettei lihat vaan kerkee häipymään ennen aamunkoittoa...

Porkkanaraastin sanoi:
monet niin väittää että ruuansulatus ei voi käsitellä yli 30g proteiinia kerralla.
Onko kenelläkään tätä tukevaa tutkimusta saatavilla?
Mun mielestä kyllä :anssi:
Ja lääkäri sanoi että paskasta ei saisi paljon sitä prodea edes löytyä...?

Näin minäkin olen monesti kuullut, tiedä sitten mikä on absoluuttinen totuus,
mut eikös se ylimääräinen prode poistu kehosta pissan seassa eikä schaissen???

Itse en kyllä viitsi yöllä vartavasten herätä syömään. Eikä siinä kyllä olisi pienintäkään järkeäkään, tässä kun kuitenkin treenataan lähinnä omaksi iloksi, niin ei sitä liian vakavasti viitsi ottaa.
Toki joskus herään yöllä siihen, että on nälkä, silloin käyn jotain syömässä, koska muuten ei tahdo uni tulla, mutta tuo on kuitenkin melko harvinaista.

isoJ sanoi:
Kyllä yöt on meikäläisellä nukkumista varten :zzzz: , ei todellakaan tarvii kesken unien herätä syömään.
Tuntuis äkkiseltään et harrastus menee jo vähän yli jos pitäis kesken unienkin nousta syömään, ettei lihat vaan kerkee häipymään ennen aamunkoittoa...
Niin, jonkun mielestä kaikki menee ylitse. Jotkut puhuvat pakkomielteestä, koska itse eivät ole valmiita panostamaan asioihin->laiskoja.

Itse herään viikonloppuisin juomaan proteiinijuoman n. puolessa välissä unia (nukun n. 10 tuntia).

loops sanoi:
Ite kyllä nukun vapaapäivinä(öinä) jonku 12h, enkä oo ikinä heränny syömään välissä, enkä aio herätäkkään.. joskus kuselle, mutten ikinä syömään.

Sama täällä. Tosin 12 tuntia on nykypäivänä harvinaista herkkua, yleensä ei mene yli 10 tuntia kerralla vaikka kuinka yrittäisi. :D Mutta en ole ruvennut miettimään mitään vesilasillista ihmeempää öisin.

Totenkopf sanoi:
Niin, jonkun mielestä kaikki menee ylitse. Jotkut puhuvat pakkomielteestä, koska itse eivät ole valmiita panostamaan asioihin->laiskoja.

Itse herään viikonloppuisin juomaan proteiinijuoman n. puolessa välissä unia (nukun n. 10 tuntia).

Näinhän se on.. enpä tiedä onko se välttämättä laiskuutta / asiaan panostamattomuutta (jesus, mikä sana) jos ei herää prostkulle kesken yöunien,
mutta jos sä / joku muu niin tekee niin se on ihan ok :thumbs: , kukin tavallaan.

Väittäisin, että on kehityksen (yleisestä terveydentilasta puhumattakaan) kannalta huomattavasti haitallisempaa keskeyttää lepo kuin olla 10 h syömättä.

reinhardt sanoi:
Väittäisin, että on kehityksen (yleisestä terveydentilasta puhumattakaan) kannalta huomattavasti haitallisempaa keskeyttää lepo kuin olla 10 h syömättä.

I agree, tai ainakin ne hampaat sulaa suuhun jos menee nukkumaan protskut suussa.

No tuskinpa kenelläkään klo 22 nukkumaan menevällä on herätyskelloa herättämässä kahdelta yöllä, jotta varmasti herää yösyönnille. Vaan moni herää puolessa välissä unia kuselle tai muuten vaan niin käy siinä samalla heräyksellä kiskasemassa rahkan tai pari lasia maitoa tms. Ei ole siis "levon keskeyttämisestä" kyse.

reinhardt sanoi:

Tämäkin on näitä supermutu-juttuja...mutta onhan siinä toinenkin puoli kun eikös kasvuhormonin eritys ole vilkasta ensimmäisten unituntien aikana ja sitten tippuu unen pitkittyessä, eli jos yöllä heräilee voi se jo pelkästään, ainakin periaatteessa vaikuttaa kehitykseen positiivisesti.

Mutta menee ainakin omaan makuun hieman turhan HIFIKSI tämä vartavasten yöllä heräily, tietty jos vaikka kusella käyn juon aina itsekkin maitoa ja tipan öljyä...mutta kaikki :zzzz: tavallaan.

Melkeimpä nolottaa tunnustaa mutta.. Aikoinaan mä kyllä heräilin kellon avulla siinä kolmen aikaan syömään. Olin lukenut jostain Weiderin julkaisusta (silloin ei tainnut muuta ollakaan) että "jos haluat kasvaa niin sinun on nautittava tätä megamasshyperpeptidiaminoplusboosteria silloin kun tarve on suurin ja öisinkin blaablaablaa ja blaa". No mähän uskoin (sen yöjutun, en ostanut mega...boosteria) ja väsäilin illalla pöperöt valmiiksi. Kellon soitua sitten ihan tokkurassa kesken parhaiden unien siemasin pöperöt huiviin ja takas nukkuun. Hohhoijaa todellakin, nyt 15 vuotta myöhemmin tuntuu hassulta mutta silloin se oli kovasti tärkeää.

Ai niin, tuloksia ei kerennyt näkymään muuten kuin liiaksi kuormittuneen suolen kiukutteluna sillä kyseinen hieno kokeilu hyytyi muistaakseni parin viikon kohdalle.
Nykyään kyllä juon hitusen maitoa jos satun heräilemään kesken unien ja näläntunne on häiritsevä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom