Syömisajankohdasta

Moi!

Jos on suunnitellu et juo tollasta proteiini/massajuomaa niin onko tolla kuinka paljon väliä jos sen juo aamulla ja illallla jos treenaa iltapäivästä?

Meinaan että pitäskö lihasten saada sitä proteiinia heti treenin jälkeen ja kuinka tärkeetä se on yleensä et vetää samantien kun lopettaa reenaamisen?

Entäs jos vaan syö reenin jälkeen jotain mut illalla sit vetelee vasta prostskut?

Jos tota aamu/ilta tyyliä olis syytä muuttaa niin voisko sitä vedellä prostkut sit aamupäivästä noin klo 12:00 ja treeenin jälkeen n . 20 :00....

Toivottavasti joku sai jotain selvää tosta sillä mä en tainnut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aina mahdollisimman nopeasti treenin jälkeen palautumisjuoma jossa suhteet vois olla sillain, että hiilihydraattia 0.8 grammaa per painokilo ja protskua 0.4 x painokilo.
Tietysti proteiinia pitää saada tasaisesti pitkin päivää, mutta illalla kannattaa hiilareiden syöntiä rajoittaa. Ruokailu heti treenin jälkeen ei ole kovin nautinnollista ja siihen tarkoitukseen palautumisjuoma on liki korvaamaton ja se kaiken lisäks imeytyy todella paljon nopeammin kuin esim. joku 200g broilerin filettä...Sun pitäisi saada proteiinia 2-2,5g/painokilo. Ja tollasen gaineripaukun kun huitasee illalla naamariin niin kyllä fläsää ainakin pitäis tulla, niissä kun hiilarit on usein maltoa :jahas:

eli dl aamulla dl illalla proteiinia ei riitä jos painaa 78kg?

eli siis jotain 160g prostkua päivässä vai huhuhuh paljos tos on suunnilleen dl?

en mä mihinkään liho vaikka söisin sian illalliseksi =) eli aivan sama vedänkä prostkut illalla....

Siis kaikki proteiini mitä ruoasta saat, kerros nyt mitä syöt normaalisti päivän mittaan.

Kynäniska80 sanoi:
en mä mihinkään liho vaikka söisin sian illalliseksi =) eli aivan sama vedänkä
tohon nyt ei voi sanoa muuta kun että :anssi: , eli ilmeisesti syöt kun varpunen :jahas:

Tylerd sanoi:
Siis kaikki proteiini mitä ruoasta saat, kerros nyt mitä syöt normaalisti päivän mittaan.

Mul ei oo syömisen suhteen kauheeta rutiinia kun en jaksa rajottaa mun elämää liikaa ettei tuu sellanen olo et on vankilassa mut olishan tätä kiva vähän rutinoittaa siten kun on mahdollista.

No aamulla kun herään vedän välillä tai aika usein vaan banaanin ja mehua kun mulla on toi vatsa aamusin aika herkkä ruualle.

Sit klo 12-13 syön joko kanaa tai kalaa + riisiä tai kaurapastaa vihanneksia

Toisen ruuan syön illalla se on kans lautasellinen jotain tollasta eli 2 kpl lämmintä ruokaa päivässä.... toisen kerran syön ehkä siinä klo 21:00

Lämpimien ruokien lisäksi syön pari välipalaa joissa on yleensä pari leipää jois on jotain juustoa ja kananmuna ja jotain kinkkua välissä...

Toisen banaanin vedän jossain välissä.

Sit vedän tota prostkua juomassa sillailla oon nyt vetänyt että kaksi kertaa päivässä 1 dl proteiinia ja 1 dl hiilihydraatteja toisen aamupäivästä toisen illlalla mut en oo ollu kovinkaan tarkka sen ajankohdan suhteen että koska juon ton....

Eli mitäs mun pitäsis tehdä et tulis lisää kiloja =)

No toi ei riittäis edes mulle dieetti ruoaksi:D Sun pitäis nyt selailla Pakkista oikein urakalla, FAQ:ista löytyy hyvää juttua ruokailuista ja täältä treeni ja ravintopuolelta. Ei se ihme ole, että et lihoa vaikka söisit kokonaisen hevoisen ilatapalksi kun tosta sun päivä safkasta tulee niiiiiiiiiin vähän kaloreita. Lyhyesti sanottuna sun tarvis syödä noin kolmen tunnin välein ravintoarvoiltaan oikeanlainen ateria.

Tylerd sanoi:
No toi ei riittäis edes mulle dieetti ruoaksi:D Sun pitäis nyt selailla Pakkista oikein urakalla, FAQ:ista löytyy hyvää juttua ruokailuista ja täältä treeni ja ravintopuolelta. Ei se ihme ole, että lihoa vaikka söisit kokonaisen hevoisen ilatapalksi kun tosta sun päivä safkasta tulee niiiiiiiiiin vähän kaloreita, että alko heti huonoo tekeen. Lyhyesti sanottuna sun tarvis syödä noin kolmen tunnin välein ravintoarvoiltaan oikeanlainen ateria.

No katos kun mä olisin ihan tyytyväinen kun sais vaikka 3-4 kg lisää lihaksia kun en oo elämäntapa bodari käyn salilla 4 x viikossa mut en jaksa stressata liikaa syömisistä kun mun elämässä on muutakin. Toisaalta jos prostkuihin menee 80€ kuussa niin ei viittis enempää niihinkään tuhlata ja en mä jaksa enempää ruokaa laittaa kun 2 x päivässä... Musta on ihan kiva olla hoikka mut muutaman kilon kyllä voisin ottaa - joo täytyy selailla noita ravintojuttuja niin jos sitä vaikka oppis jotain...

Kynäniska80 sanoi:
eli dl aamulla dl illalla proteiinia ei riitä jos painaa 78kg?

eli siis jotain 160g prostkua päivässä vai huhuhuh paljos tos on suunnilleen dl?

en mä mihinkään liho vaikka söisin sian illalliseksi =) eli aivan sama vedänkä prostkut illalla....

Kun otat 2,5 - 3,5 grammaa protskua päivässä per painokilo, niin "vahinkopäivinäkin" jolloin syömiset menee rutiiniin verrattuna vituiksi - tulee riittävästi proteiinia.

Riittävästi protskua on mielestäni vaikea saada tavallisesta ruuasta, joten jauhoja tarvitaan. Ja jos vedät riittävästi protskua tavallisesta ruuasta niin ähky tulee ja treeni ei kulje (usko pois, kokemusta on). Ja sitäpaitsi halpishera vaikka Pakkiksen kaupasta tulee halvemmaksi kun laadukkaan ruokaproteiinin ostaminen kaupasta.

Heikki

Heikki722 sanoi:
Riittävästi protskua on mielestäni vaikea saada tavallisesta ruuasta, joten jauhoja tarvitaan. Ja jos vedät riittävästi protskua tavallisesta ruuasta niin ähky tulee ja treeni ei kulje (usko pois, kokemusta on).
Tuo nyt on ihan :anssi: että tavallisesta ruuasta olisi vaikeaa saada tarpeeksi protskuja.

Windir sanoi:
Tuo nyt on ihan :anssi: että tavallisesta ruuasta olisi vaikeaa saada tarpeeksi protskuja.

Kato Windir peiliin, ja kysy itseltäsi miksi olet ruipelo...ei millään pahalla mutta ei se helppoakaan ole ollut. Siis ottaa normiruuasta 300 - 350 g protskua päivässä, kokeiltu on. Itselläni protskumäärän lisääminen 200g:sta tuonne em. tasolle, on kyllä auttanut lihasmassan hankinnassa.

Siis puhun omasta kokemuksesta, mikä ei ole paskapuhetta.

Tsemiä treeneihin Windir!

Heikki722 sanoi:
Kato Windir peiliin, ja kysy itseltäsi miksi olet ruipelo..
Profiilisi kertoo että painat 91 kiloa,minä painan 96.Kumpi meistä se ruipelo on? ;)
Tsemiä sullekin! Hyvä että jaksat tuossa iässä vielä painaa...

Windir sanoi:
Profiilisi kertoo että painat 91 kiloa,minä painan 96.Kumpi meistä se ruipelo on? ;)
...
Ja olet 3metriä pidempi :) ja heikin avatar kertonee jo myöskin aika paljon.

neutraali sanoi:
Ja olet 3metriä pidempi :) ja heikin avatar kertonee jo myöskin aika paljon.
Heikin avatar kertoo että minä olen ruipelo? :)

Heikilla oli ihan asia puhetta noista proteiini maarista ja siita kuinka vaikea on saada riittavasti proteiinia normaalista ruuasta. Ja jauhoista on tosiaan helppo saada lisaa proteiinia ruokavalioon.
Sita mina en vielakaan tajua miksi olisi niin tarkeaa ottaa hiilareita palautusmisjuomassa? Itse tykkaan ottaa hiilarit ihan ruuan muodossa ja en koe hiilareita tarpeelliseksi palautumisjuomaan.

Windir sanoi:
Tsemiä sullekin! Hyvä että jaksat tuossa iässä vielä painaa...

Ei tässä muu auta kun :david: sulle.

Voima sanoi:
Heikilla oli ihan asia puhetta noista proteiini maarista ja siita kuinka vaikea on saada riittavasti proteiinia normaalista ruuasta. Ja jauhoista on tosiaan helppo saada lisaa proteiinia ruokavalioon.

Samaa mieltä! Ja lisäksi tulee joko kalliiksi tai kovin puuduttavaksi. Jos meinaa halvalla päästä, niin pitää vetää melkein pelkästään rahkaa ja tarjoustonnikalaa. Jauhoilla saa suht edullisesti ja kätevästi LISÄTTYÄ sitä proteiinin määrää ruokavaliossa.

Yksinkertainen laskelma:

Maitorahka ehrmann 250g ~ 27,5g prot.
100 grammassa on protskua 11g, saadaksesi 100 g protskua joudut syömään 3,5 purkillista maitorahkaa eli 909 grammaa.

Hera, esim. Fast 900g ~ 711g prot 16 € eli
100 grammassa on protskua 79g, saadaksesi 100 g protskua joudut syömään 3,2 desiä heraa eli 128 grammaa.

Voi ihan itse päättää, onko helpompi niellä palkkarissa tms. 128g heraa vai vetää 909g maitorahkaa.... :urjo:

Voima sanoi:
Sita mina en vielakaan tajua miksi olisi niin tarkeaa ottaa hiilareita palautusmisjuomassa? Itse tykkaan ottaa hiilarit ihan ruuan muodossa ja en koe hiilareita tarpeelliseksi palautumisjuomaan.

Treeni kuluttaa kehon glykogeenivarastot melko lailla loppuun. Tarvitset hiilareita palauttaaksesi ne normaaleiksi. Muuten iskee katabolia (lihaksia puretaan energiaksi), mikä on täysin päinvastaista kuin mikä olisi tarkoitus. Lisäksi hiilihydraatit edesauttavat proteiinisynteesiä, eli ilman niitä proteiinit eivät mene kaikki sinne minne pitäisi (paitsi jos haluat tosiaan vain syöttää Posliinialttaria(tm)).

Määrät ja suhteet ovat yksilöllisiä.

esni sanoi:
Yksinkertainen laskelma:
Voi ihan itse päättää, onko helpompi niellä palkkarissa tms. 128g heraa vai vetää 909g maitorahkaa.... :urjo:

Lisäksi heraproteiini imeytyy nopeammin kuin kaseiini, ja palautumisjuomanhan idea on juuri se, että proteiinit ovat ensinnäkin käytettävissä välittömästi (sen lisäksi mahdollisesti hitaampia ohella, riippuen myös aineenvaihdunnan nopeudesta).

Kyllä pelkällä normaaliruoalla voi toki yrittää bodata, mutta miksi hidastaa kehitystä kun voi hyödyntää moderneja keksintöjä perinteisten keinojen lisäksi? (Ennen mentiin hevosella, mutta jos on tarkoitus ehtiä Helsingistä Turkuun vajaassa parissa tunnissa niin eiköhän se juna ole kuitenkin parempi vaihtoehto)

Suositut

Back
Ylös Bottom