Syöminen ei huvita

Mulla on tällanen ongelma, et lihaksethan katoaa jos ei saa tarpeeks proteiinia ja ravintoa tasasesti pitkin päivää. Mulle ei tuota ongelmaa kuntoilla jokatoinen päivä, mutta se että pitäis 3 h välein olla jotain tankkaamassa, ottaa päähän, vaikka siis pari kertaa päivässä söis lisäravinteita. Mä asun yksin, ja laitan kaiken ruuan yksin, se varmaan tässä mättää, ettei jaksais 2 lämmintä ateriaa valmistaa joka päivä, ja sit stressata siitä et ateriassa on kaikki riittävät ravinnearvot...

Onko ketään muuta jota ottaa päähän tämä ravintopuolen tarkkailu urheilussa?
Mä saan siitä stressiä, kun pitää vahtia kellolla koska syö, eikä voi syödä vaan silloin kun on nälkä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei se niin vaarallista ole josset nyt joka aterialla sitä 30g tai enemmän sitä proteiinia saa,pääasia että se päivittäinen saanti on riittävää. Keholle monesti tekee hyvää, ettei se osaa ennakoida mitä ravintoaineita milloinkin saadaan ja mikä määrä. Ja noissa lämpöisten ruokien valmistuksessa helpottaa huomattavasti se, että tekee sit kerralla 2 tai jopa 3 ateriaa. Paistaa sitä kanaa tai jaukkaria kerralla riittävästi. Sama vastaavasti hiilarilähteen kanssa,riisiä vaan iso setti kiehumaan. Ruoanvalmistuksessa laiska mies saa vihannekset helposti sulattamalla mikrossa pakastevihanneksia ja löymällä suoraan lautaselle,menee se pari minuuttia :)

Eine lämpimät ruuat mitään pakollisia ole. Itsellä joskus jää välistä kokonaan.
Kuten mainittiin jo, tee vähän varastoon suorilta, ettei aina tarvi olla kokkailemassa.

Joo, teenhän mä välillä noin, joskus vaan ei ruoka maistu, ehkä mä alan luigiks taas, käyn salilla, mut lopetan syömisen :F

Tai siis syön vaan silloin kun huvittaa.
Musta on kivempi syödä jotain kulinaristista harvemmin, kun tunkea jokatoinen päivä jotain kalapuikkoja väkisin alas...

Koita väsäillä vain ruokia joista oikeasti pidät! Ja jos tuntuu, että ei ole tarpeeksi ravintoa päivän aikana imetty päähän, niin pyöräytä muutama hera+maito+öljy cocktaili.

Itse lämpenen helposti oikein väkevälle protskudrinkille. Se yleensä välipalamuodossa sisältää n. 50g minttusuklaaheraa, tai jotain muuta ihanan makuista protksua, 30g öljyä ja maitoa.

Mäkin asun yksin ja vituttaa väsäillä välillä suurempia safkoja, siksipä aika usein tulee ostettua saariosten lihamakoonilaatikkoa ja siihen kylkeen 200g raejuustoa ja maitoa :kuola: Jotain josta ite tykkäät anyways! Nopeeta ja helppoa safkaa..

aika hyvää treeni safkaa jotku kalapuikot arvoiltaan:urjo: ,kyl se vaan niin on et pitää jaksaa panostaa syömiseen jos treenaa tosissaan.sen treenauksen voi unohtaa koska se on aika turhaa jos et syö säännölisesti ja kunnolla.mutta tosiaan tee isoja satseja safkaa kerralla josta lämmittää sit kun nälkä..kylhän toi body safka alkaa välil tökkii mut sitä se on,sit vaan maustetta kehiin ja säätää uutta ideaa ateriaan et saa suht hyvät ravintoarvot ja keho tykkää.sit viel ei oo kyl kova homma nakata prode patukkaa tai juomaa välil nassuun jos ei sapuskan laitto innosta tai vetästä rahkaa naamariin.;)

Joo, valinta on tehtävä. Joko treenaat täysillä ja syöt kunnolla ja pääset kovaan kondikseen, tai treenaat kovaa ja syöt päin persettä ja pääset tavisten mielestä kovaan kondikseen.

Tavisten mielestä kova kondis = penkki 80kg :D

En mäkään aina jaksais panostaa yksineläjänä ruoanlaittoon, vaikka katonkin tarkasti mitä syön. En siis kokkaa, tai jos kokkaan niin jotain puolivalmiita eineksiä tyyliin katkarapuja ja salaattia (katkaravut ei oo hullumpia proteiininlähteitä), sit jotain rahkaa, puuroa ja raejuustoa ja ihan peruskamaa, ei se aiheuta stressiä mutta silti oon tarkka. Ja on se kumma jos ei huvita syödä;) Tietysti se syöminen riippuu siitä mitä treenillä tavoittelet. Parempi olo tulee varmasti kun kunnolla syöt vaikka treeni kulkiskin hyvin. Mutta treenin hyvin kulkeminen ei tarkota sitä että tulee niitä näkyviä tuloksia sitten.

Pöh, mut ei liian tiukkis kannata olla. Menee neuroottiseks. Kokkaa ku huvittaa ja osta vaikka kalkkunafilettä ja juo proteiinijuomaa:rolleyes: Ei tarvii mikään kokki olla syödäkseen hyvin, perhana. Ite en ees kerkeis tekeen mitään erikoisia safkoja missään vaiheessa ja silti lihaksia on tullu ja dieetti on suht kondiksessa ja jaksan treenata.

Kalkkunafileet, ehrmann rahkat ja protskudrinkit näillä menee pääosin protskut. Samoin ruispalojen päällä raejuustoa. Munakas ja kanasuikaleet vaikka omilla mausteilla nyt on pirun helppo ja nopea valmistaa joten näitä.

venla sanoi:
En mäkään aina jaksais panostaa yksineläjänä ruoanlaittoon, vaikka katonkin tarkasti mitä syön. En siis kokkaa, tai jos kokkaan niin jotain puolivalmiita eineksiä tyyliin katkarapuja ja salaattia (katkaravut ei oo hullumpia proteiininlähteitä), sit jotain rahkaa, puuroa ja raejuustoa ja ihan peruskamaa, ei se aiheuta stressiä mutta silti oon tarkka. Ja on se kumma jos ei huvita syödä;) Tietysti se syöminen riippuu siitä mitä treenillä tavoittelet. Parempi olo tulee varmasti kun kunnolla syöt vaikka treeni kulkiskin hyvin. Mutta treenin hyvin kulkeminen ei tarkota sitä että tulee niitä näkyviä tuloksia sitten.

Tässäkin tuli muutama hyvä juttu. Noi bodyruoat on niin yksinkertaisia valmistaa ja on monia hyviä aterioita mitä ei edes sen kummemmin tarvitse keitellä tai paistaa. Senkun vaan lyö ainekset yhtään ja avo't!eiku syömään. Monelle ruokavaliotaan seurailevalle lisää varmasti stressin määrää se, että halutaan juuri niitä kulinaristisia herkkuja ja makuja päivittäin. Mut miten helvetissä siinä sitten seuraat sitä kalorien/ravintoaineiden saantia kun valmistukseen on käytetty sen seitsemää punaviinissä kypsennetyä lihalajia,sokeriruokoa,puolukkaa ja kahvikermaa yms. No,ehkä tämäkin vielä menisi jos laskisi kerralla vastaavan aterian arvot ja söisi sitä samaa sitten päivittäin.. yhteenvetona tästä siis se, että se bodyruoka vaan nyt on niin helppoa valmistaa ja tietää aina mitä ravinteita siitä saadaan.:)

Mulla tulee kausittain tällaisia "ei huvita tehdä ruokaa" jaksoja. Silloin tulee vedettyä einesruokia, roskaruokaa ja karkkia kohtalainen määrä. Asiaa helpottaa se, että juon päivässä 3 protskudrinkkiä (+ treenipäivänä tuhti palkkari), joista tulee vajaa 200 g proteiinia. Tämä tarkoittaa että vaikka sattuisi huono päivä, niin protskujen saanti on suht tasaista. Huonona päivänä 250 g, hyvänä 350 g. Ongelmana minulla on kalorit, joiden saanti näyttää heittelevän hieman liikaa.

Tilapäisratkaisuna esim. maltoa vaan protskudrinkin sekaan niin ei ainakaan miinuksille pahasti joudu. Ei suositeltavaa pitkällä tähtäimellä.

Itse teen päivän ruoat aina kerralla: 300 g riisiä ja 700 g jauhelihaa. Aamulla teen ja syön päivän kuluessa. Niiden tekemiseen menee n. 20 minuuttia. Ei jää ajanpuutteesta ainakaan kiinni niiden valmistus. ;)

Jos ei ruoka maistu voi samantien vaikka lopettaa punttailun, koska siitä ei mitään hyötyä ole.

Protsku+öljy drinkeillä minäkin otan aika reilun määrän kaloreista, aamulla on sitten vakkari kaurahiutaleet + rahkasetti, päivällä vedetään duunissa maha täyteen ja duunipäivän ja salin jälkeen jo uppoaakin iso kasa sapuskaa.'

Venla ja Leelucky puhuikin jo asiaa, eli yksinkertaisia ruokia vain napaan, joskus harvemmin voi sitten kokkailla enemmän ja tehdä niitä vähän työläämmin valmistettavia safkoja.

Lynski sanoi:
Eine lämpimät ruuat mitään pakollisia ole. Itsellä joskus jää välistä kokonaan.
Kuten mainittiin jo, tee vähän varastoon suorilta, ettei aina tarvi olla kokkailemassa.

Samaa mieltä siitä, että lämmin ruoka kahdesti tai edes kerran päivässä ei ole pakollinen. Minä pidän enemmän arkena syödä kylmää ruokaa. Kylmissä ruissa on helpompi pysyä mukana ravintoarvoissa ja on helpompi tehdä. Äiti ei vaan näytä tajuavan sitä ettei lämmin ruoka ole yhtään sen parempi kuin kylmäkään. Se lämpö ei siihen lisäkaloreita tai ravinteta tuo, joskus jopa tuo niitä vaarallisia karsinogeenejä. Äippä vaan tahtoo joskus stressaa jos ei lämmintä ruokaa ole syönyt, koska kylmät ruat eivät ole oikeaa ruokaa, varinskaan, jos niihin ei sisälly leipää :curs:

Mulla kanssa sama ongelma, ruoka ei maistu.
Viikko sitten aloin laskemaan kaloreita ihan kunnolla, ja kappas, jäätiin ylläpitokaloreissa 1000 vajaaksi treenipäivinä. Ei muuta kun väkisin ruokaa naamariin. Nyt olen koittanut joka välissä syödä jotain pientä, siihen päälle vielä muutama proteiinidrinkki (ne kyllä maistuu!).
Huomaa, että energiaa saa enemmän jo siitäkin, ettei tarvitse kolmea villapaitaa pitää päällä.
Inhottavan syömisestä tekee varmaankin se, että se on PAKKO tehdä.

Hyviä pointteja on tullutkin jo paljon. Pakastimeenkin voi tehdä pakasterasioihin yksittäisiä annoksia, joita voi napata mikroon silloin kun ruoanlaitto ei nappaa.

Mun mielestä pääsee jo aika pitkälle kun saa tärkeimmät ateriat säännöllisesti kohdalleen. Kun perusasiat on kohdallaan voi sitten alkaa lisäämään esim. aterian kerrallaan jos/kun ruokahalu paranee.

Chad Waterburyn mukaan päivän kolme tärkeintä ateriaa tärkeysjärjestyksessä ovat:
1. Aamiainen
2. Treeniä edeltävä ateria ("etupalkkari")
3. Treenin jälkeinen ateria (perinteinen palkkari)

( http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=05-158-feature )

Tomppa85 sanoi:
Itse teen päivän ruoat aina kerralla: 300 g riisiä ja 700 g jauhelihaa. Aamulla teen ja syön päivän kuluessa. Niiden tekemiseen menee n. 20 minuuttia. Ei jää ajanpuutteesta ainakaan kiinni niiden valmistus. ;)

Voihan sitä tehdä myös useamman päivän ruuat kerralla. Jos samaa pöperöä ei viitsi pitkään putkeen syödä, kannattaa tehdä valmiiksi pakkaseen. Yhtä helppoa valmistaa kuin einekset, ja ravintoarvot taatusti paremmin hanskassa, ilman lisäaineita.
Itsekin sorrun säännöllisesti (varsinkin näin bulkilla ;) ) roskaruokaan, mutta eineksiä en ole vapaaehtoisesti syönyt vuosiin. Talouden pääasiallisena kokkina on toisinaan jopa nautinto saada tehdä ruokaa vain itselleen..

eipä ole kovin rankkaa tehdä se 3-5 annosta sitä sapuskaa 10-30minsassa.
Jos mulla on aamuvuoro teen edellisenä iltana valmiiks suuren satsin ruokaa jota syön illalla ja töissä 2x (jos oon tehny armeijalle ni syön vielä töitten jälkeen himassa kerran), Jos iltavuoro ni aamulla tekasee ison satsin ja vetelee niil safkoil kokopäivän.
En ollenkaa lähtis tolle linjalle että lisäravinteilla korvattais _jatkuvasti_ lämpimiä aterioita. Mielummin otettas ne lisäravinteet siihen normaali ruoan ohelle täydentämään kuin korvaamaan, mutta kukin tyylillään. Kova treenaus ja epämääräinen syöminen ei kuulu samaanlauseeseen :rolleyes: .

Riisi & Pasta on niin huisin helppo valmistaa et samallakun se valmistuu voi kattella vaikka punttimimmien kuvia :kuola:

Edit: Laiskotus häviää kun saa ruokaa koneeseen

onhan toi syöminen mullekin hiukan hankalaa.
nyt piti olla bulkilla jouluun asti, ja hahaha mites kävi, paino pudonnu muutaman kilon.
sitä vaan ei jaksa ravata kaupassa joka toinen päivä, eikä jaksa tehdä ruokaa joka päivä.
kyllähän tossa joku kerta keittelin 5 L keittoo, mut hyi vittu kun sitä veti aamupalana,välipalana,lounaana,välipalana,päivällisenä,iltapalana 2 päivää.
rypsäriä oon koittanu lisäillä hiukan ruokiin kun on tuo ruokalaiskuus iskenyt.
on se niin turhauttavaa reenatakkin kun menee hiukan niin ku hukkaa koko touhu.

Suositut

Back
Ylös Bottom