Syöminen ei huvita

Kuuraparta sanoi:
En ollenkaa lähtis tolle linjalle että lisäravinteilla korvattais _jatkuvasti_ lämpimiä aterioita. Mielummin otettas ne lisäravinteet siihen normaali ruoan ohelle täydentämään kuin korvaamaan, mutta kukin tyylillään. Kova treenaus ja epämääräinen syöminen ei kuulu samaanlauseeseen :rolleyes: .
Tämä on minunkin näkemys asiasta. Eli lisäravinteilla ei pitäisi korvata kunnon aterioita vaan niinden lisäksi niitä nautiskella. Muutenhan nuo lisäravinteet olisivat hyviä jos niistä irtois hivenaineita ja kuitua ja vitamiineja..:D
Mutta onne muutenkin hyviä..:kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulle ei kyl tuota syöminen mitään ongelmaa, ennemminki syön liikaa! Päivässä voi mennä 3 lämmintä ateriaa plus protskudrinkit yms päälle. Lihaa tulee syötyä melkee joka pvä ainaki puol kiloo :kippis1:

No kyllä luulis yksin eläjän olla helpompi laittaa mieleistään bodyruokaa, mitä kaksin eläjien. Kyllähän meikä vetäis vaikka joka päivää raakaa lihaa kilo tolkulla, mutta mitäpä veikkaatte suostuuko toinen syömään samaa evästä kokoajan. Eikä viiti ruveta kaksia ruokia tekemään, rahaa ja aikaa menee siihen liikaa.

Pinaattikeitto on se mitä en enää suostu syömään. Sillon saan tehdä omat ruokani :)

Edit: Niin piti vielä sanoa, että meikä tekee niin jos työpaikalla syödessä syö jotain esim. valmis ruokaa niin vedän protksudrinkin siihen perään, jottan ravintoarvot pysyy sunnilleen tasassa.

NGV sanoi:
Tämä on minunkin näkemys asiasta. Eli lisäravinteilla ei pitäisi korvata kunnon aterioita vaan niinden lisäksi niitä nautiskella. Muutenhan nuo lisäravinteet olisivat hyviä jos niistä irtois hivenaineita ja kuitua ja vitamiineja..:D
Mutta onne muutenkin hyviä..:kuola:
Vitamiinit saa purkista. Kyllä joissain lisäravinteissakin on vitamiineja.

Kuuraparta sanoi:
Mielummin otettas ne lisäravinteet siihen normaali ruoan ohelle täydentämään kuin korvaamaan, mutta kukin tyylillään.

Vähän :offtopic:
Aika usein esille nousee tää lisäravinne "normaaliruoan" lisäksi -juttu. Kuitenkaan mun mielestä ei ole selvää se, että miksi ja mitä itse asiassa on lisäravinne (paitsi että herapussin kyljessä lukee niin
:rolleyes: ) Eli kun vertaa vaikka rahkaa ja maustamatonta perusheraa niin mikä siitä herasta tekee lisäravinteen kun rahkaa pidetään "normaalina ruoka-aineena"? Tietenkään en puhu sen puolesta että vedeltäis proteiini-hiilari-vitamiini-hivenaine jne -valmisteita eikä kanaa, vihanneksia ja riisiä, mutta tulipa vaan mieleen...

kko sanoi:
Vähän :offtopic:
Aika usein esille nousee tää lisäravinne "normaaliruoan" lisäksi -juttu. Kuitenkaan mun mielestä ei ole selvää se, että miksi ja mitä itse asiassa on lisäravinne (paitsi että herapussin kyljessä lukee niin
:rolleyes: ) Eli kun vertaa vaikka rahkaa ja maustamatonta perusheraa niin mikä siitä herasta tekee lisäravinteen kun rahkaa pidetään "normaalina ruoka-aineena"? Tietenkään en puhu sen puolesta että vedeltäis proteiini-hiilari-vitamiini-hivenaine jne -valmisteita eikä kanaa, vihanneksia ja riisiä, mutta tulipa vaan mieleen...

Hera- rahkavertauksessa ei välttämättä mikään. Sen sijaan vitamiinien ja hivenaineiden osalta täytyy ottaa huomioon, että esimerkiksi vihanneksissa on sellaisia antioksidantteja ja erilaisia yhdistelmiä, mitä ei millään pystytä synteettisesti eristämään. Kannattaa käyttää vitamiineja ja hivenaineita vaan tukena , eikä korvata esim kasviksia pillereillä.

Jos syöminen ja siihen panostaminen ei huvita, on se sama kuin sanoisi, että treenaaminen ei huvita. Tällöin saattaa olla väärä lajin valinta. Toki treenaaminen ilman kunnon ravintoa on parempi kuin treenaaminen ollenkaan, mutta tulosten valossa tekee silloin paljon turhaa työtä.

Ensisijaisesti on parempi ottaa välipalat kunnon ruosta, mutta jos se on mahdotonta, niin parempi ne on korvata lisäravinteilla, kuin olla ottamatta ollenkaan.

J_mp sanoi:
No kyllä luulis yksin eläjän olla helpompi laittaa mieleistään bodyruokaa, mitä kaksin eläjien. Kyllähän meikä vetäis vaikka joka päivää raakaa lihaa kilo tolkulla, mutta mitäpä veikkaatte suostuuko toinen syömään samaa evästä kokoajan.

No en minäkään kyllä raakaa lihaa suostuisi syömään :lol2:

Sitä sen sijaan kyllä ihmettelen ihan aidosti, miksi niin moni on sitä mieltä, että joka päivä pitäisi syödä eri ruokaa? :confused: Siinähän nyt ei ole järjen hiventäkään, että ruoanlaittoon tuhlattaisiin aikaa päivittäin, kun kerralla voi tehdä iiiiison kattilallisen maittavaa bodypöperöä, josta sitten syödään pari-kolme päivää (kun ei siitä yleensä enempää riitä :D). Ja vinkkivinkki, ne bodyruoatkin voi maustaa huolella ja laittaa sekaan erilaisia vihanneksia yms., jo luulisi puolisoillekin maistuvan ;)

En ole lukenut koko ketjua huolella :nolo:, mutta kummasta tässä nyt on enemmän kyse: siitä, ettei huvita laittaa ruokaa, vaiko siitä, että ruoka ei maistu?

Gillyanne sanoi:
En ole lukenut koko ketjua huolella :nolo:, mutta kummasta tässä nyt on enemmän kyse: siitä, ettei huvita laittaa ruokaa, vaiko siitä, että ruoka ei maistu?

ettei kyseinen tyyppi jaksa laittaa itselleen jokapäivä ruokaa, siis vääntää paria lämmintä ateriaa päivässä. niin kyllä sitä kannattaa laittaa kerralla enemmän, itse laitan aina 600g kanaa kerralla pannuun niin ei tarvitse joka sekuntti laittaa ruokaa...:nolo:

kosworth sanoi:
Onko vihannekset tärkeä osa ruokavaliota, jos saa vitamiinit muutenkin?
Kun en juuri niitä syö koskaan.

.

Minä Itse Muutama Viesti Taaksepäin sanoi:
Sen sijaan vitamiinien ja hivenaineiden osalta täytyy ottaa huomioon, että esimerkiksi vihanneksissa on sellaisia antioksidantteja ja erilaisia yhdistelmiä, mitä ei millään pystytä synteettisesti eristämään. Kannattaa käyttää vitamiineja ja hivenaineita vaan tukena , eikä korvata esim kasviksia pillereillä.

Suositut

Back
Ylös Bottom