Syökö tarpeeksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pole@
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
34
Eli kysymykseni on: syönkö tarpeeksi?
Syön joka päivä seuraavasti:
6:00-9:00 Aamupala 1-2 leipää leikkeiltä päällä joskus juustoa ja maito lasillinen.
12:00-14:00 Koulussa sapuska 1 lautasellinen (kesälomalla kotona sama)
15:00-17:00 Välipala (banaania,leipää,raejuustoa,rahkaa tjsp.)
18:00-19:00 Päivällinen 1-1½ lautasellista jotain kunnon ruokaa kanaa&riisiä,jauhelihakastiketta ja spagettia yms.
Illalla syön siitä riippuen kuinka myöhään valvon jotain kevyttä.
Taustatietoja:
192cm pitkä(en kasva tästä enää paljoa) 70 kg painoa,eli tikku.
Harrastan jalkapalloa pari kertaa viikossa.
Olen käynyt salilla n.½ vuotta.
Olen koittanut saada epätoivosesti saada massaa onnistumatta.

no ootkos laskeskellu paljonko on protskui päiväl ja paljonko tulee kaloreit?
mun mielestä et syö tarpeeks ja toi on vähän sinne päin syömistä..

No jos sie yrität massaa saada ja paino ei nouse niin eikös se oo maalaisjärjellä ajateltu ettet sitten syökkään tarpeeksi? vedät vaan säännöllisesti 2h välein ruokaa.

ja jos jotain lisäravinteita haluut ni ota mass blastii.. kuulemma hyvää.
nii ja toho iltaruokaan. koita syödä jotain proteiini pitosta missä ei olis kovin paljoo hiilihydraatteja. ja sitten pari rkl rypsiöljyä,oliiviöljyä.. hyviä öljyjä. Koska yöllä ne lihakset kasvaa ja sitä kautta tulee ns "hyvää massaa" :D
Kaloreita lisäät niin hyvä tulee

Tsemii :thumbs:
:zzzz:

Töpseli sanoi:
No jos sie yrität massaa saada ja paino ei nouse niin eikös se oo maalaisjärjellä ajateltu ettet sitten syökkään tarpeeksi?

Juurikin näin. Ihmetyttää suuresti, että tänne tulee viikossa useita aivan samanlaisia threadeja, eli "syönkö tarpeeksi?". Onhan se helppo vaan heittää threadi, mutta itse omilla aivoilla ajatteleminen ei ole kiellettyä. Se on jopa suositeltavaa. Jos nyt sanoisin, että juu kyllä syöt aivan tarpeeksi niin uskoisitko ? Kun itse olet kuitenkin huomannut ettet ole saanut sitä massaa/painoa, jota olet kuitenkin yrittänyt hakea.

Itse ruokavalio on aika heppoisen näköinen tosiaan. Aamupalalla voit syödä 5x enemmän ruokaa ja samoin välipalalla. Illalla voit syödä reilumminkin, mutta jätä hiilarimässäilyt pois, eli iltapalalle jotain proteiinipitoista ja ehkä hieman rasvaa saa olla mukana. Tämä aloittelijoiden osio on pullollaan vastaavia threadeja joten niistä saat lisää käsitystä miten sitä tulisi syödä, että sitä lihasta oikeasti tulisikin. Eikun selailemaan vaan ja omat aivot on-asentoon :thumbs:

Pole@ sanoi:
Eli kysymykseni on: syönkö tarpeeksi?
Syön joka päivä seuraavasti:
6:00-9:00 Aamupala 1-2 leipää leikkeiltä päällä joskus juustoa ja maito lasillinen.
18:00-19:00 Päivällinen 1-1½ lautasellista jotain kunnon ruokaa kanaa&riisiä,jauhelihakastiketta ja spagettia yms.
Taustatietoja:

Protskua ei ainakaan tule tarpeeksi. Tosta tulee jotain 100g protskua, sun pitäis syödä noin 200g.

Pole@ sanoi:
Taustatietoja:

Syöt liian vähän ja liikut liian paljon. Lisää aamupalalle pari lautasellista puuroa. Koulussa sun tulisi syödä sitä sapuskaa ainakin 2-3 lautasellista. Jätä fudis pois ja keskity punttiin.

Ihmettelijä sanoi:
Syöt liian vähän ja liikut liian paljon. Lisää aamupalalle pari lautasellista puuroa. Koulussa sun tulisi syödä sitä sapuskaa ainakin 2-3 lautasellista. Jätä fudis pois ja keskity punttiin.
tämä nyt on aika pöljä neuvo jos tosissaan tykkää muustakin urheilusta. tuosta ruokapuolesta senverran että proteiineja pitäisi ainakin saada aika reilusti lisää. kannattaisi laskeskella minkä verran niitä kaloreita noista ruuista tulee ja lisätä vaikka n.1000kcal ja katsoa sitten meneekä kuinka läskiksi.

kandee laittaa ruokailut kuntoon, en heti uskonut sen merkitystä treeniin nyt 3-4 viikkoo syöny kunnol treenauksen lomassa ja paino on noussu 70-73kg ja oon ollu tyytyväinen ja treenit sujuu uudel ohjelmal mainiosti!!

kiitos pakkotoiston :P

Painoa hiukan vähemmän kuin minulla tällä hetkellä ja syö vähemmän kuin minä dieettaillessa. Ei näytä sinänsä hyvältä :) Lisäksi aerobisen määrä taitaa olla suurempi kuin minulla. Eli syöt ihan reippaasti vaan. Tässä nyt voisi olla jonkinlainen bulkki:

Aamupala:
purkki rahkaa, 100g kaurahiutaleita, maitoa reippaasti
Välipala:
pari leipää, päällä reilusti kinkkua ja juustoa, ehkä myös 30g protskujauhetta, jos haluaa ottaa, vaikka tomaatti
Lounas:
200g jauhelihaa, riisiä kuivapainolta 100g, maitoa, tomaattia, kurkkua jne.
Välipala:
purkkirahkaa, banaani tai ananasta, kaurahiutaleita jos maistuu
Päivällinen:
sama kuin lounas
Välipala:
Leipää taas tai mikä sattuu maistumaan, vaikka kananugetteja kaupasta paketillinen :kuola: rasva voi noissa olla vähän huonompaa, mut on ne hyvän makusia, kasviksia
Iltapala:
Purkki tonnikalaa vedessä ja siihen rypsäriä 40g ja sitten tuutimaan :zzzz:

Jauhelihat mielellään paistijauhiksena, voi korvata kalalla tai kanalla yhtä hyvin. Jos vähärasvaista, niin loraus rypsäriä keitetyn riisin päälle, antaa makua ja tekee riisistä helpommin nieleskeltävää. Ketsuppia kans :) Palautusjuoma treenin jälkeen ja tuo päivällinen mielellään vasta tunti tai pari treenin jälkeen. Eli jos ei muuten onnistu, niin vaihda aterioiden järjestykset niin, että saat ison kasan safkaa treenin jälkeen. Tällä reseptillä ainakin mun paino nousi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
huumor sanoi:
kannattaisi laskeskella minkä verran niitä kaloreita noista ruuista tulee ja lisätä vaikka n.1000kcal ja katsoa sitten meneekä kuinka läskiksi.

1000 kaloria on aika kova määrä lisätä kerralla. Itse lisäisin vain 100-500 kcal yhdellä kertaa. btw. Olen lukenut sun muita juttujas tältä palstalta eikä nimimerkki "huumor":ilta ole kauhean järkevää tekstiä aikaisemminkaan tullut :david: .

Ja 2 tunnin välein syödään noi? Muuten kannattaako proteiini lisää käyttää päivittäin vaikka ei olisi minkäänlaista treeniä kyseisenä päivänä?Entä onko noi kaurahiutaleet välttämättömiä? Tai voi?(En siedä voita.)

Joona sanoi:
Painoa hiukan vähemmän kuin minulla tällä hetkellä ja syö vähemmän kuin minä dieettaillessa. Ei näytä sinänsä hyvältä :) Lisäksi aerobisen määrä taitaa olla suurempi kuin minulla. Eli syöt ihan reippaasti vaan. Tässä nyt voisi olla jonkinlainen bulkki:

Aamupala:
purkki rahkaa, 100g kaurahiutaleita, maitoa reippaasti
Välipala:
pari leipää, päällä reilusti kinkkua ja juustoa, ehkä myös 30g protskujauhetta, jos haluaa ottaa, vaikka tomaatti
Lounas:
200g jauhelihaa, riisiä kuivapainolta 100g, maitoa, tomaattia, kurkkua jne.
Välipala:
purkkirahkaa, banaani tai ananasta, kaurahiutaleita jos maistuu
Päivällinen:
sama kuin lounas
Välipala:
Leipää taas tai mikä sattuu maistumaan, vaikka kananugetteja kaupasta paketillinen :kuola: rasva voi noissa olla vähän huonompaa, mut on ne hyvän makusia, kasviksia
Iltapala:
Purkki tonnikalaa vedessä ja siihen rypsäriä 40g ja sitten tuutimaan :zzzz:

Jauhelihat mielellään paistijauhiksena, voi korvata kalalla tai kanalla yhtä hyvin. Jos vähärasvaista, niin loraus rypsäriä keitetyn riisin päälle, antaa makua ja tekee riisistä helpommin nieleskeltävää. Ketsuppia kans :) Palautusjuoma treenin jälkeen ja tuo päivällinen mielellään vasta tunti tai pari treenin jälkeen. Eli jos ei muuten onnistu, niin vaihda aterioiden järjestykset niin, että saat ison kasan safkaa treenin jälkeen. Tällä reseptillä ainakin mun paino nousi.

Ja 2 tunnin välein syödään noi? Muuten kannattaako proteiini lisää käyttää päivittäin vaikka ei olisi minkäänlaista treeniä kyseisenä päivänä?Entä onko noi kaurahiutaleet välttämättömiä? Tai voi?(En siedä voita.)

Pole@ sanoi:
Öh, voita? Mihin kirjoitin voita? Kaurahiutaleet eivät ole välttämättömiä, mutta ne auttavat pitämään nälän loitolla ja niistä saa kuituja, joten et joudu paskantamaan sementtiä. Niistä ei tartte tehdä puuroa, vaan pyöräytät sellaisenaan rahkan joukkoon, tai survot sen koko rahkasörsselin teho- tai sauvasekoittimella. Jos lisäät joukkoon Fun Lightia, et edes huomaa niitä kaurahiutaleita. En siedä itsekään voita, paitsi leivän päällä joskus, en sitä kuitenkaan ikinä osta, joten yleensä menee ilman. Rypsiöljy on sitten lisäämässä kaloreita ja se parantaa makuakin yleensä.

Proteiinilisää voit käyttää muutenkin kuin treenipäivinä, jos siltä tuntuu. Jos kuitenkin tämän ruokavalion mukaisesti syöt, et ainakaan kovin nopeasti tarvitse lisäproteiinia. Jos syöt vähänkään vastaavia määriä ruokia, kuin minä, saat noistakin jo vähintään 250g proteiinia päivän mittaan pelkästään hyvistä lähteistä ja kasviksista saat varmaankin käyttökelpoista sen verran, että 300g lähelle mennään.

Ihmettelijä sanoi:
1000 kaloria on aika kova määrä lisätä kerralla. Itse lisäisin vain 100-500 kcal yhdellä kertaa. btw. Olen lukenut sun muita juttujas tältä palstalta eikä nimimerkki "huumor":ilta ole kauhean järkevää tekstiä aikaisemminkaan tullut :david: .
no joo ehkä vähän meni yläkanttiin. mutta kerro ihmeessä heti kommentin perään ettei thredin aloittajalle jää epäselvyyksiä. suotta sitä nyt tässä alkaa vittuileen aiemmista kirjoituksista :jahas:

edit: ja tuo oma jalkapallo-kommentis oli tosissaankin aika persiistä.

huumor sanoi:
no joo ehkä vähän meni yläkanttiin. mutta kerro ihmeessä heti kommentin perään ettei thredin aloittajalle jää epäselvyyksiä. suotta sitä nyt tässä alkaa vittuileen aiemmista kirjoituksista :jahas:

edit: ja tuo oma jalkapallo-kommentis oli tosissaankin aika persiistä.

Vai että oli kommenttini persiistä sinun mielestä? No kerropa, arvon herra huumor, kummalla on isommat lihakset, fudiksenpelaajalla vai kehonrakentajalla? :david:

Ihmettelijä sanoi:
Vai että oli kommenttini persiistä sinun mielestä? No kerropa, arvon herra huumor, kummalla on isommat lihakset, fudiksenpelaajalla vai kehonrakentajalla? :david:

en ole huumor mutta hmm...voipi kehonrakentajalla ja jalkapalloilijalla olla vähän erilaiset tarkoitusperät...kehonrakentajan lihakset kun ei jalkapallossa varsinaisesti auta...

toisaalta minua kyllä ihmetyttää miksi jalkapalloilija haluaa massaa lisää...ainakaan jos on tosissaa sen futiksensa kanssa, tai siis esim. pääsarjatasolla,jos se futis on vaan harrastus muiden joukossa niin ok,sitten ei mitään...toi joonan ruokavaliopostaus näyttää ihan hyvältä,jalkapalloilija voisi ehkä tarvita vähän enemmän hiilareita...

mutta mistä mie mitään tiedän kunhan taas läikytän paskaa...

EDIT: katsoin profiilisi pole@, olet nuori kaveri,ei muuta kun rohkeasti vaan safkaa lisää

Ihmettelijä sanoi:
no joo mutta varsinkin nuorena olis vielä hyvä jatkaa monipuolista liikuuntaa, ja tottakai vanhempana myös. itse olen edelleen sitä mieltä että sitä massaa saa hyvin vaikka liikkuisikin paljon, kunhan syö tarpeeksi. muutenkin monipuolinen liikunta on hyvästä vaikka kuinka harrastaisikin kehonrakennusta tai voimanostoa, kunhan muistaa, ettei vedä itseänsä siinä ihan piippuun ja muistaa SYÖDÄ hyvin. eli jos se jalkapallo tuntuu heikentevän palautumista tai haittaavan jotenkin muuten saliharrastusta (oletetaan että se on kysyjällä etusijalla), kannattaisi sitä siinä tapauksessa vähän hillitä. noihin kirjoittamiisi juttuihin en sen kummemmin puutu :piis:

Ihmettelijä sanoi:
Eipä välttämättä uskoisi, mutta hyvän aerobisen kunnon ylläpito vaikkapa jalkapalloa pelaamalla ei ole välttämättä pois lihaskasvusta, kunhan syö tarpeeksi. Auttaa pitämään hieman rasvaa kurissa ja toimii hyvin palauttavana treeninä vaikkapa jaloille. Lisäksi hyvällä aerobisella kunnolla on melko positiivisia vaikutuksia myös sarjakestävyyteen ja sarjoista palautumiseen.

Mielestäni siinä on yleisestikin jonkinlainen ristiriita, että bulkilla vältetään minkäänlaista aerobista harjoitusta, mutta dieetillä sitä on pakko tahkota, koska se tehostaa rasvanpolttoa. Minkä takia se estää lihasten kasvua kovin tehokkaasti bulkilla, mutta dieetillä, jolloin lihasten yllpito on muutenkin vaikeaa, se vain polttaa rasvaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom