Suuri Word, Excel & Access -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarhu
  • Aloitettu Aloitettu
Nostetaas tätä hieman.

VLOOKUP palautaa soluun arvon #N/A , eli ei siis löydä etsimäänsä. Miten saan tehtyä niin, että toi #N/A muuttuis nollaksi? Eli jos jotain ei löydy, niin sitten 0 :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nostetaas tätä hieman.

VLOOKUP palautaa soluun arvon #N/A , eli ei siis löydä etsimäänsä. Miten saan tehtyä niin, että toi #N/A muuttuis nollaksi? Eli jos jotain ei löydy, niin sitten 0 :)
=IF(ISNA(C5); 0; C5);

C5 siis solu, josta etsitään
 
Excel kiusaa.

Pitäisi saada väännettyä kaava, joka kertoo katteeseen lisättävän tuen jos myynti alle tietyn määrän. Tähän mennessä .jos-lausekkeella menee nätisti. Ongelma:tukea voi saada vain tiettyyn pisteeseen asti. Miten siis saan asetettua Excelin laskemaan homman niin, että tuo maksimisumma otetaan huomioon?
 
Excel kiusaa.

Pitäisi saada väännettyä kaava, joka kertoo katteeseen lisättävän tuen jos myynti alle tietyn määrän. Tähän mennessä .jos-lausekkeella menee nätisti. Ongelma:tukea voi saada vain tiettyyn pisteeseen asti. Miten siis saan asetettua Excelin laskemaan homman niin, että tuo maksimisumma otetaan huomioon?
jos laittaisit tämän hetkisen kaavan, niin olis hiukan helpompi auttaa.

edit. eli jos jonkin kaavan arvo on suurempi kuin X, niin sitten maksimisumma Y.
=JOS(kaava>X;Y;kaava).

Esim. jos kaava on vaikka JOS(C1>5;5;C1), niin se noiden kaava-sanojen tilalle. Eli JOS(JOS(C1>5;5;C1)>X;Y;JOS(C1>5;5;C1)).

Tajusinko oikein?
 
=jos(b2<1000;b2*c2*110%;b2*c2)

tuossa alle 1000 erille lasketaan 10% lisä. Lisä pitäisi saada rajattua max. 8000 euroon.
=jos(jos(b2<1000;b2*c2*110%;b2*c2)>8000;8000;jos(b2<1000;b2*c2*110%;b2*c2))
 
Kai tänne saa laittaa myös Powerpoint kyssäreitä? Toivottavasti, sillä mulla on pölö ongelma.

Eli haluaisin, että mun Powerpoint-tiedostossa on videofaili joka pyörähtää kun sen slaidi tulee ajankohtaiseksi. Noo problem, tämä onnistuu fine. MUTTA sitten haluaisin, että kun kopioin kansion jossa sekä video että *.ppt kahdelle muistitikulle ja että video pyörisi edelleen kun käyttäjä ajaa esituksen niin ei toimi. Video ei pyöri. Tai joskus pyörii jollain koneella, toisella sitten taas ei. Ei tunnu olevan selkeää logiikkaa. Onko tuossa olemassa joku kikkakolmonen jolla saisi homman pomminvarmaksi?
 
Törmäsin turhauttavaan ongelmaan excelin kans.

Ongelmana se että piirrettäessä kuvaajaa, jossa "välistä" puuttuu tietoja, excel yhdistää vain peräkkäiset pisteet viivoilla (kyseessä siis XY piste-tyyppinen kuvaja). Väliin jää vittumaisia aukkoja.

Googlettelemalla löysin tällaisen ohjeen:

Assuming you're using an X-Y scatter chart (which is appropriate for a
timeline), or a Line chart, select the chart. Choose Preferences/Chart
and choose the Empty Cells Plotted as Interpolated radio button.

Jotenki ei tähän aikaan illasta järki toimi niin paljoa, että saisin suomenkielisessä excelissä nuo ohjeet toimimaan. Osaisiko joku jeesata?
 
Hahaa! Onnistuin!

Kerronpa sen huvikseni myös täällä jos joku joskus törmää vastaavaan ongelmaan:

Klikkaa kuvaaja aktiiviseksi -> valitse 'työkalut'-valikosta 'asetukset' -> valitse 'kaavio'-välilehti -> valitse 'tyhjä solu'-kohdasta 'interpoloitu arvo'
 
Minulla on excel tiedosto joka importtaa lukuja toisesta excel tiedostosta ja yhdistää ne tekstiin ja exporttaa .txt tiedostoksi (eli luo uuden välilehden alkuperäiseen excel tiedostoon ja tallentaa sen save as komennolla .txt muodossA). Ongelma on nyt se että exportatessa excel lisää "-merkin jokaisen exportatun rivin alkuun ja loppuun. Pitäisi saada nuo " merkit eliminoitua jotenkin makrolla tai funktiolla. Osaako kukaan auttaa?
 
Vindoussin päivityksen jälkeen nyt kun painan Alt Gr nabbulaa niin Excel avaa jonkun vitun Thesauruksen. Millä sen saa saatana pois?
 
Tää nyt on aika newbie kysymys mutta ei voi muistaa miten noitten piti mennä.
Eli kun työn viimeiseen sivuun on merkitty lähteet, niin kuuluuko siihen vielä tulla sivunumerointi?
Vai pitääkö sen numeroinnin loppua jo sitä edelliselle, eli sille viimeiselle varsinaiselle tekstisivulle?
 
Hei,

Kirjoitusohjeet määrittelevät marginaalit seuraavasti:

Marginaalit: Marginaalien tulee olla 3cm vasemmalla ja oikealla sekä ylhäällä ja alhaalla.

Eli tämä hoidetaan näin: sivun asetukset --> ylä, ala, vasen ja oikea 3,0 cm?

Kysyn, koska sain jotenkin söhlittyä gradun ulkoasun vituilleen, teksti oli liikaa oikeassa reunassa työn puoleen väliin asti (myös itse sivu oli leveämpi). Marginaalien asettaminen näytti tepsivän, haluaisin silti vielä varmistuksen, että olen oikeilla jäljillä?

Edit: gradussa on paperin leveydeksi asetettu 21,59 cm, senhän pitäisi olla tasan 21 cm kuten A4:kin on?
 
Millä funktiolla saisi tehtyä seuraavan:
Koodi:
    a    b    c
1   6   11   tähän solun (6,11) data
2

Kahdessa solussa olisi siis rivi ja sarake numerot. Kolmanteen soluun pitäisi sitten saada tuon kyseisen solun sisältö., johon nuo numerot viittaavat.
 
millä funktiolla saisi tehtyä seuraavan:
Koodi:
    a    b    c
1   6   11   tähän solun (6,11) data
2

kahdessa solussa olisi siis rivi ja sarake numerot. Kolmanteen soluun pitäisi sitten saada tuon kyseisen solun sisältö., johon nuo numerot viittaavat.
=indeksi(1:1048576;a1;b1)
 
Millä funktiolla saisi tehtyä seuraavan:
Koodi:
    a    b    c
1   6   11   tähän solun (6,11) data
2

Kahdessa solussa olisi siis rivi ja sarake numerot. Kolmanteen soluun pitäisi sitten saada tuon kyseisen solun sisältö., johon nuo numerot viittaavat.
=INDIRECT(ADDRESS(6;11))

eli:
=INDIRECT(ADDRESS(A1;B1)) jne...

edit. joku ehtikin sitten juuri ennen :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom