Suuri taustakuvakilpailu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Andy_T sanoi:
Tyylikäs! Piirsitkö ite ihan vai onko toi joku ronnien kuva ja *painan nappia photoshopissa ja siitä tuli tämmöinen* ei tossakaan kyllä mitään vikaa oo? :D Vähän samaa ideaa kun omassa.. no ainaki mustavalkonen tausta :rolleyes:
Ronnie tosta ainaki ekana tulee mieleen. Hieno fonttiki vielä, khyll.

Pforce sanoi:
Tyylikäs! Piirsitkö ite ihan vai onko toi joku ronnien kuva ja *painan nappia photoshopissa ja siitä tuli tämmöinen* ei tossakaan kyllä mitään vikaa oo? :D Vähän samaa ideaa kun omassa.. no ainaki mustavalkonen tausta :rolleyes:
Ronnie tosta ainaki ekana tulee mieleen. Hieno fonttiki vielä, khyll.

Freehand MX:ssä piirretty, Ronnie mallina :). Siirretty Photariin, säädetty värejä, lisätty tausta, lisätty teksti ja vóila! Mustavalkoinen tausta on aika perusratkaisu, kun pitäisi kuvakkeillakin olla oma alueensa. Musta sopii siihen parhaiten.

ronnie.jpg

Freehand MX :haart:

Joo hieno vektorikuvahan toi on. Ite ajattelin kans säätää jotain vektorihässäkkää illustratorilla, mutta kun taidot ei taida vielä olla tolla tasolla (ku esim sulla), taitaa olla turha yrittää ;)
ps. Toi punanen on mun mielestä parempi ku m/v

no itse tein varmaan tunnin tota omaa juttua.. piti leikkailla ja säätää ja vääntää oikeen urakalla kun en mikään ammattilainen ole kuvankäsittelyssä. Ehkä kuvat otin netistä itse mutta joo, harvat osaa piirtää paperille.. saati sitten on joku piirtoalusta jolla saa koneelle samallaista jälkee. Vaivasta kun puhutaan ni kyllä siihen varmaan kuuluu oikeitten kuvien ettiminen ja sommittelu ja muut semmoset seikat. Yritys kymmenen toteutus nolla :thumbs:

Pforce, Mike mainitsi ekassa postissa että pitää itse omistaa käytettyjen kuvien tekiänoikeudet. Jos olet "löytänyt ne netistä" et omista niitä itse (ellet sitten ole kysynyt valokuvaajalta tms oikeuksia...). Ihan vinkkinä vaan..

Ei kyllä siinä sanottiin että kaikki vastaa omista tekijänoikeuksistaan, eli vastuu jätetään minulle. Tehdään niin! Ihan vinkkinä vaan.. Ja kyllä toi lause oli ihan vaan siinä muodon vuoksi että jos jotain tulee ilmi niin palstaa ei voida vetää mihinkään mukaan tuon lauseen takia.

kuva 1 tuo äijä on varmaa itse käyty valokuvaamassa
kuva 2 Onko se sitte ok jos heittää siihen photoshopin mahtavan efektin Ronnien päälle?
en jaksa enää kopsia noita enempää, mutta pointti tuli jo ehkä esille.

ak8400 sanoi:
Pforce, Mike mainitsi ekassa postissa että pitää itse omistaa käytettyjen kuvien tekiänoikeudet.
Pistätkö linkin missä näin mainitaan?

jp-84 sanoi:
Pistätkö linkin missä näin mainitaan?
No joo ok, "Jokainen vastaa itse mahdollisista tekijänoikeusrikkomuksista", eihän siinä ihan kirjamellisesti niin lukenukaa ku sanoin, mutta sitähän siinä tarkotettiin. Ja tiedän kyllä että mike tolla vaan laittaa vastuun kuvan lähettäjälle, niin että palsta ei ole vastuussa jne..
Ok, sovitaan sitten niin että kaikki vastaa itse teoistaan. Ei siitä sen enempää.. :david:

edit: Pforce myös, jep jep :thumbs:

Kiitti vinkistä Mike... Halusin kylläkin, että se irtois jonkin verran taustasta mutta tais olla vähän turhan tarkka.
No tuossa on blurrattu ja näyttää kyllä huomattavasti paremmalle...

Liitteet

• pakkistaustakisa.webp
    pakkistaustakisa.webp
    60,2 KB · Katsottu: 728
ak8400, tossa kun kommentoin Andy_T:n taustaa, niin tarkoitus ei ollut vittuilla. Se nyt vaan on yksinkertaisesti siisti ja persoonallinen mielestäni. Lähes kaikki muut taustat tähän mennessä ovat olleet juuri sitä valokuvien yhdistelyä logoon, mikä on aika tavanomaista ja persoonatonta eikä iske ainakaan meikäläiseen. Se sun ensimmäinen versiosi oli IMO parempi, vaikka vähän korni. Andylla on tähän mennessä ainoa kuva, jonka viitsisin laittaa näytölleni taustaksi.

Andy, kokeile huvikses viskata ukkelia oikealle siten, että keskilinja tulee kuvan viimeisen kolmanneksen rajalle, ts. kultainen leikkaus.

Vittuilla ? Hehe, en mä mitään vittuiluna tms ottanukaa :) Omasta mielestä eka oli kans parempi, mutta ku ei ollu tarpeeks lihasta näkyvillä nii pakkiksen porukat ei tykänny ;) Ajattelin lähinnä sitä että kun tää kuitenki ratkastaan äänestyksellä.. (Jos joku haluaa, eka kuva on saatavilla täällä :david:

Niin, ja siinä olen kyllä samaa mieltä Pforcen kanssa, että vaikka olis "vaan" kuva + kuvankäsittely + logo, niin ei se tarkota että sen eteen ei olis nähny vaivaa. Itse tunnen kyllä kans ihmsiä jotka osaa tehdä todellakin hienoja kuvia vectorina, ja todella nopeasti, joten ei vektorikuvan tekeminen tarkota että sen eteen olis nähny enemmän vaivaa tms. Vaikka kylläkin tiedän mitä tuolla haet..

Ps. oon ite kans samaa mieltä että toi Andyn kuva on ainoa näistä (omat mukaanlukien) jota voisin käyttää taustakuvana ;)

Noh, onhan tässä vielä aikaa, vois kattoo jos jaksais säätää jonku vektorikuvan :rock:

rafael30 sanoi:
Lähes kaikki muut taustat tähän mennessä ovat olleet juuri sitä valokuvien yhdistelyä logoon, mikä on aika tavanomaista ja persoonatonta eikä iske ainakaan meikäläiseen. .

Mä ainakin tein omani ite.

Tässä oma panostukseni kisaan. Alusta asti omaa käsityötä.
Homman pidin mahdollisimman yksinkertaisena. Tausta on suurimmaksi osaksi harmaa, koska se on omasta mielestä tyylikäs, ei haittaa koneella työskentelyä ja kuvakkeet erottuvat hyvin. Punanenhan taas on pakkotoiston omista väreistä ja toimi hyvin harmaan kanssa. Varmaan vähän vielä säädän asettelua ja värejä.

Taustakuva pitää motivaation yllä ja auttaa pakkotoiston lukijan raahautumaan taas kerran sinne salille. :)

Ehkä siihen pitäisi lisätä vielä punttimimmmeille oma motivaattori jonka kondikseen pyrkiä. (?)

tomia sanoi:
Hieno!! :rock:

Fontin valinta voisi mielestäni olla parempi, samoin ehkä vähän tummempi punainen. Toi harmaa on vähän tylsä, mutta bodari on TODELLA hienosti tehty !! :5:

Jatkuvuus, laita tonne polun päähän tollanen ulkoilma sali täynnä rautaa ja vempeleitä. Ja Pakkis Store siihen viereen ni on ravinteetkin oikean polun päässä. :D

tommih sanoi:
Jatkuvuus, laita tonne polun päähän tollanen ulkoilma sali täynnä rautaa ja vempeleitä. Ja Pakkis Store siihen viereen ni on ravinteetkin oikean polun päässä. :D

Ne löytyy tuolta kummun takaa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom