Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hansgrohella oli näköjään ihan asiallisen näköisiä hanoja Netraudassa, pitänee harkita sitä merkkiä. Kiitos vinkeistä!

Voikos muuten kylppärin lattian laatoittaa suurilla 40x40 kokoisilla laatoilla? Tuleeko kaatojen kanssa ongelmia?
Luultavasti tulee, tai ainakin on huomattavasti vaikeampaa kuin pienillä laatoilla. Eikös noi varsinaisten kallistusten kohdalle suositella lähinnä 10x10 -laattoja. 10x20 vielä menee, mutta 20x20 kuulostaa jo aika isolta. Toki sinne muualle kylppäriin voi laittaa isompiakin laattoja, mutta suihkun ja lattiakaivon kohdalle en kyllä laittaisi. Tokihan joku taitavampi/ammattimies voi saada tuollaisia isompiakin laattoja laitettua, mutta itse en uskaltaisi. :eek:

Täällä kyseltiin taulun ripustamisesta ilman reikiä seiniin. 3M tekee muovisia tarrakiinitteisiä koukkuja. Maksimikuorma taisi olla viisi paunaa eli noin 2.3kg. Sitten on olemassa systeemi, jossa seinän yläreunaan tulee lista, josta koukut roikkuvat siimojen päissä. Siimojen paikkaa ja pituutta voi säätää. Valmistajaa ja myyjää en muista.

Täällä on meidän kämpästä kuvia http://irc-galleria.net/archive.php?nick=sigh&album_id=557047

Vuokralla kun toistaiseksi asutaan, ainakin seinät ja lattia eivät näytä siltä kuin haluaisin. Ja sisustettu on aika pienellä opiskelijapudjetilla. Nyt haluaisin vaihtaa ruokapöydän ja atk-tason vielä erilaiseksi. Tilanpuute alkaa vain jo ahdistaa tässä pienessä 48 neliön asunnossa, joka asettaa myös rajoja hankinnoille :(

Jos jollakin olisi vinkkejä mistä löytäisin suht pienen ja edullisen atk-tason lasisena tai pähkinän värisenä, olisin kiitollinen. Muitakin sisustus parannuksia otetaan ilolla vastaan.

Lisää kuvia laitan joskus, kun jaksan siivota kaikki ylimääräiset rojut pois :)

Voi **ttu että ***uttaa.
Eilen pääsin uuteen kämppään ja totesin että kylppäriin tehtyyn upotukseen mahtuu kyllä pesukone, mutta ei kuivausrumpua. Fiksusti kylppäriin on edellinen omistaja tehnyt remontin puolisen vuotta sitten ja asentanut pesukoneen tulovesipisteen suoraan syvennyksen takaosaan keskelle seinää sellaiselle korkeudelle että se on pesukoneen päällä. Eli suoraan tiellä jos haluisi laittaa kuivausrummun siihen päälle. Kämpän esittelyssä ei tullut sitten ilmeisesti katsottua tarpeeksi tarkkaan. Katsoin vain että siinä on syvennys johon mahtuu kone ja rumpu.

Vinkkejä?

Soita putkimies siirtämään hana pinta-asennuksena jonnekin parempaan paikkaan? Ei kuulosta että kovin kummaa jatkoputken pätkää tarvitsette, jos hana pitää saada vain hiukka sivuun/ylemmäs.

Soita putkimies siirtämään hana pinta-asennuksena jonnekin parempaan paikkaan? Ei kuulosta että kovin kummaa jatkoputken pätkää tarvitsette, jos hana pitää saada vain hiukka sivuun/ylemmäs.
Eipä tullut itsellekään mieleen, putkimies tekee kummia jo 45 eurolla mikä on hänen tuntiliksansa. Tosi helppo homma tehdä tuo tosiaan pinta-asennuksena toiseen paikkaan. (en suosittele että teet itse).

Tuon mitat on 120 x 120cm ja syvyys niin että cd just ja just mahtuu, eli noin 15cm. Mahtuu noin 800-900 cd-levyä, pienemmän saa toki tilauksesta. Itse teetätin tuon eräällä puusepällä (Helsingissä), maksoi 350e maalattuna ja kotiin kannettuna. Puusepän yhteystiedot saa minulta privana.

Huppe! En ole muistanut uusia vippijäsenyyttäni joten privan laittelu ei onnistu, puusepän tiedot kelpaisivat siitä huolimatta, levyhyllyni räjähtää kohta käsiin :)

wronglayne@luukku.com, jos vain suinkin viitsit. Kiitos :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei nyt ainakaan mitään letkuja voi alkaa irrottelemaan, menee jo liian säätämiseksi. En tiedä onko sitten olemassa jotain valmiita pyöräsysteemejä tuollaiseen, mutta aika oudolta kuulostaisi. Eihän pesukoneet meinaa pysyä paikallaan edes kiinteillä jaloilla, saati sitten pyörillä. Eli ainakin ne pyörät pitäisi pystyä sitten jotenkin helposti lukitsemaan. Mutta kuulostaa kyllä aika oudolta tuollainen viritys. :rolleyes:

Juu en mäkään lähtisi virittelemään. Kyllä pesukoneen täytyy olla kiinteästi jossain paikassa. Letkujen irroittelussa ja laittamisessa menee hermot totaalisesti. Itse eilen juuri asensin pesukoneen syvennykseen. Ei tarvinnut kuin noin 10 kertaa asettaa se sinne syvennykseen ja ottaa pois että sai kaikki jalat säädettyä siten että pesukone on suorassa vatupassilla.

Aikaisemmin kirjoittelin siitä kuivausrummusta. Koitin keksiä viritelmiä pesukoneen päälle niin lecaharkoista kuin muistakin systeemeistä. Lopputulos. Ei perkule mitään virityksiä. Jää kuivausrumpu laittamatta. Menee liian säätämiseksi sekä pilaa tyylin koko kylppäristä.

Juu en mäkään lähtisi virittelemään. Kyllä pesukoneen täytyy olla kiinteästi jossain paikassa. Letkujen irroittelussa ja laittamisessa menee hermot totaalisesti.

Tässä vaan ei taida olla muuta vaihtoehtoa :( Tietysti jos pesukoneen laittaisi keittiön puolelle... Mutta siinä se vie hirveästi tilaa eikä ole kovin kauniin näköinen. Eikö oikeesti ole mitään helposti irroitettavia ja kiinnitettäviä pikaletkuja? Pakko olla :lol2:

Tässä vaan ei taida olla muuta vaihtoehtoa :( Tietysti jos pesukoneen laittaisi keittiön puolelle... Mutta siinä se vie hirveästi tilaa eikä ole kovin kauniin näköinen. Eikö oikeesti ole mitään helposti irroitettavia ja kiinnitettäviä pikaletkuja? Pakko olla :lol2:

Letkukauppaan kysymään. Eiköhän niihin joku ratkaisu ole.

Siis miten se pesukone nyt ei mahdu siinä paikallaan olemaan, jos kuitenkin sen mahtuu siirtämään toiseen paikkaan? Kyllä tuohon on pakko olla joku muukin ratkaisu kuin pesukoneen siirtäminen. Jos sitä siellä mahtuu siirtämään, niin kyllä se mahtuu sinne kiinteästikin asennettavaksi. Ainakin näin äkkiä ajatellen... ;)

Pistä kuvaa tai pohjapiirrosta jos löytyy, niin katsotaan.

Mulla oli joskus aikojen alussa opiskelijaboxissa sellanen mielettömän kätevä järjestely, jossa pesukone oli kylppärin toisella seinällä ja pk-liitännät toisella. Tarkoitti käytännössä sitä, että letkut ruuvailtiin irti aina pesun jälkeen, jos ei halunnut kiipeillä letku- ja johtoviidakossa aina kylppäriä tarvitessaan. Poistovesiletku lavuaariin.

Koontina, kyllä tuo ihan mahdollinen järjestely on ja pesee (eh eh) varmasti nyrkkipyykkäyksen, taloyhtiössä kun ei pesutupaa ollut. Toinen letku ihan nostamalla lavuaariin ja pois (siinä oli sellainen "koukku" joka piti sen paikallaan), ottoletku taas ihan kiertämällä irti koneesta. Kyllä sen väliaikaisratkaisuna kesti.

Isännöitsijäliitto EI suosittele.

Siis miten se pesukone nyt ei mahdu siinä paikallaan olemaan, jos kuitenkin sen mahtuu siirtämään toiseen paikkaan?

Pesukone on nyt eteisessä, johon haluaisin sen jäävän. Eli letkut menevät käytävän poikki, eikä vessan ovi mene kiinni ja letkujen yli joutuu hyppiä. Tämän takia alunperin kysyin niistä pyöristä, että olisin pystynyt siirtää pesukonetta toiselle seinälle ettei tarvitse hyppiä letkujen ylitse. Mutta tuo koneen siirtäminen näyttäisi olevan pieni murhe, noi letkujen irroittamiset ja kiinnittämiset tuntuu nyt tosi hankalilta...

Pesukone on nyt eteisessä, johon haluaisin sen jäävän. Eli letkut menevät käytävän poikki, eikä vessan ovi mene kiinni ja letkujen yli joutuu hyppiä. Tämän takia alunperin kysyin niistä pyöristä, että olisin pystynyt siirtää pesukonetta toiselle seinälle ettei tarvitse hyppiä letkujen ylitse. Mutta tuo koneen siirtäminen näyttäisi olevan pieni murhe, noi letkujen irroittamiset ja kiinnittämiset tuntuu nyt tosi hankalilta...
Mulla oli opiskeluaikaan ainakin minikokoinen tiskikone joka otti keittiön hanasta pikakiinnituksellä tuloveden ja poisto meni suoraan lavuaariin. Tuloletkun kiinnitys vei ehkä 3-5 sek. Selittämällä ongelman asiantuntevalle myyjälle LVI-liikkeessä pitäisi noihin kyllä jotkut pikakiinnitysratkaisut (simmottinen kuulapikaliitin jollain sopivilla sovituskappaleilla) löytyä, tosin erilaisia liittimiä on sen verran että napsaa vaikka digikuvat liittimistä mukaan. Noi LVI-hommat on monesti sellasia että niitä on aika turha itse kamalasti pohtia, mä oon tehny jokusen remontin ja aina kun noita on itse koittanut pähkäillä on lopputulos ollut jotain käsittämättömän monimutkaista ja kallista (disclaimer: mä oon insinörtti eli kehitän työkseni "epäkäytännöllisiä ratkaisuja olemattomiin ongelmiin") verrattuna siihen miten asiantuntija saman homman on ratkaissut.

Jos oot kiertoliitinten kanssa tapellut aina kun pyykkiä on pitänyt pestä niin respect, ei oo sulla kärsivällisyydestä ainakaan pulaa :rock:

Huppe, kun tuli käytyä Suomi-Soffassa ja siellä oli yksi soffamalli näytteillä jossa untuvatäytteiset selkätyynyt, niin niihin kun istui antoi untuva periksi sen verran jotta selkänoja tuntui selkää vasten. Tosin ne tyynyt olivat paljon pienemmät. Mites sulla on toiminut tuo untuvatäyttö, vajoaako "läpi" vai toimiiko paksumpi täyte ja isompi tyyny kybällä?
Lainaanpa itseäni, kysymys alkaisi olla ajankohtainen. Asuntomessuilta kun sain varsin kohtuullisen tehdastarjouksen.
Eli tarviiko selkätyynyjen täyttöön untuvalla pyytää erikoisen vahva satsi vai toimiko ihan perustäyttö asiallisesti?

Lainaanpa itseäni, kysymys alkaisi olla ajankohtainen. Asuntomessuilta kun sain varsin kohtuullisen tehdastarjouksen.
Eli tarviiko selkätyynyjen täyttöön untuvalla pyytää erikoisen vahva satsi vai toimiko ihan perustäyttö asiallisesti?
Jaa-a nuo "tarjoukset" ovat Suomisoffalla mitä ovat. Itse saimme sohvan normaalihintaan noin 45% alennuksella, heti 2 viikkoa kaupan teon jälkeen sama sohva olikin "tarjouksessa" 60%. Eli pienellä varauksella sitten niitä hintoja.
Ja kyllä, ihan normaali-setti siihen untuvaan oli ok. Jälkikäteen ajateltuna ottaisin untuvaa lisäksi myös istuintyynyihin.

Tosiaan noita untuvatyynyjä joutuu sitten aina möyhimään mutta on se sen arvoista.

Olen kuullut lentävän lauseen että kauppa perustuu aina petokseen, Suomisoffalla se on varmaankin sitten joku liike-idea jo ;)

Back
Ylös Bottom